סמל יוליה לוין. צילום דובר צה"ל
סמל יוליה לוין. צילום דובר צה"ל

בגיל 16 היא הדליקה נרות שבת לראשונה. כיום היא לוחמת בפלוגת מצדה

יוליה לוין גילתה את היהדות בגיל 16, עלתה מליטא לפני כשנתיים, התגיירה והתגייסה לצה"ל. ראיון ציוני לחג

פורסם בתאריך: 21.9.17 11:35

סמלת יוליה לוין בת ה-25, עלתה לארץ לבדה מליטא באוגוסט 2015. היא עלתה במסגרת גרעין צבר וגרה כיום במרכז הקליטה ברעננה. היא משרתת כלוחמת בפלוגת מצדה בגדוד רם, ובעלת תואר ראשון בעברית ובמזרחנות.
לוין גדלה לאב יהודי ואם נוצריה. בילדות רק ידעה שיש לה שורשים יהודיים אבל לא היה לה קשר למסורת היהודית. "במשפחה שלי לא ידעו על החגים ולא הכירו אותם אותם מכיוון שברית המועצות עד להתפרקותה אסרה לציין את החגים היהודים", היא מסבירה.
בגיל 16 עברה יוליה לאנגליה, סיימה את הלימודים בבית הספר והתחילה ללמוד עברית ומזרחנות באוניברסיטה בלונדון. במסגרת לימודיה באוניברסיטה עשתה טיול לפולין, שם התחברה בפעם הראשונה למסורת היהודית, הדליקה לראשונה נרות שבת, ביקרה בבית כנסת והשתתפה בארוחת שבת. כשחזרה לביתה התחילה להתחבר לקהילות יהודיות. בשנה השלישית ללימודים השתתפה במשלחת חילופי סטודנטים עם האוניברסיטה העברית, אז גם ביקרה בפעם הראשונה בכותל, ביקור אותו היא זוכרת כמרגש מאוד. אז, היא מספרת, רצתה להפוך את המסורת לחלק מחייה בצורה רשמית והחליטה שהיא רוצה להתגייר ולעלות ארצה. "את ראש השנה חגגתי בפעם הראשונה אז בירושלים עם משפחה של חבר טוב שהכרתי כאן", היא מספרת, "זה היה מיוחד מאוד, האווירה, החום המשפחתי. אבא שלו ניהל את ארוחת החג לפי המסורת והסביר בדיוק מה כל דבר מסמל".
היא התגוררה בארץ בתקופת צוק איתן ואז התעורר אצלה הרצון להתגייס לצה"ל. "אני שמחה מאוד שהתגייסתי", היא אומרת, "השירות לווה אמנם בקשיים מסוימים, למשל, הפרשי הגילאים. אני בת 25 ומלבד המ"פ רוב המפקדים שלי צעירים ממני. מעבר לזה ישנם הקשיים הרגילים שיש ללוחמים ולוחמות בצבא, זה תפקיד מאוד לא קל, אנחנו עובדים מאוד קשה ואף פעם לא ישנים מספיק. לאורך כל השירות אנחנו תופסים קו באיו"ש. בנוסף, שאר החיילים חוזרים להורים בסופי השבוע ואני רגילה כבר מגיל 18 להיות עצמאית, שמבחינתי זה דווקא דבר חיובי. הצבא מפרגן ועוזר לי מאוד בביקורים בבית בליטא. אנשים בעולם לא יכולים בכלל לדמיין חוויה מהסוג הזה. אני מרגישה שאני מבינה טוב יותר את החברה הישראלית ואת מדינת ישראל ושמחה מאוד שהגעתי לארץ והתגייסתי".
דרך התוכנית של גרעין צבר מחברים כל חייל למשפחה. לוין התחברה אל משפחת ניומן מרעננה, איתה תחגוג גם את החג. היא מציינת כי בני המשפחה מגיעים לכל הטקסים שלה, מבקרים אותה בבסיס ומארחים אותה באופן קבוע לארוחות השישי וארוחות החג. "מאוד התחברתי למשפחת ניומן. אנחנו חברים מאוד טובים, הם עזרו לי בתהליך הגיור, פתחו בפני את הבית ונוצר בינינו קשר חזק שיישמר לאורך כל החיים", היא מסכמת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר