תרגיל יחידת החילוץ. צילום גיל דבירי
תרגיל יחידת החילוץ. צילום גיל דבירי

יחידת החילוץ של רעננה קוראת לכם

יחידת החילוץ הפועלת במקרי חירום כגון: רעידות אדמה, הצפות, סיוע לאזרחים במצבי סיכון מחפשת מתנדבים. חושבים שאתם יכולים לעזור? הפרטים בתוך הכתבה

פורסם בתאריך: 25.9.17 13:39

יחידת חילוץ וההצלה של רעננה היא יחידה שמורכבת אך ורק ממתנדבים ומטרתה למלא את חלל הזמן עד ההגעה של פיקוד העורף במקרה חירום. היחידה מתאמנת במהלך כל השנה ולאחרונה ערכה תרגיל בשיתוף עיריית רעננה במהלכו תורגל מקרה של רעידת אדמה. אלי קורוב, מנהל פרוייקטים במקצועו, ומפקד יחידת החילוץ וההצלה ברעננה מזה עשור, הוא גם מייסד היחידה, שקמה לאחר החלטה שהתקבלה ברשויות המקומיות כי יש צורך ביחידה מסוג זה. "אנחנו נחשבים כחלק מעיריית רעננה", הוא מספר, "ופועלים תחת מחלקת הביטחון שלה. אנחנו עוזרים גם במה שהעירייה מבקשת, לדוגמא בזמנים שהיו הצפות בעיר, אנחנו סייענו לאנשים שנתקעו".

אלי קורוב מפקד היחידה צילום גיל דבירי

אלי קורוב מפקד היחידה צילום גיל דבירי

ביחידת החילוץ קיימת היררכיה הדומה ליחידה צבאית, מה שמקל בתפעולה ומאפשר להם לפעול בצורה אופטימלית. "היחידה בנויה משלוש מחלקות", מסביר קורוב, "ויכולה לתת מענה לכמה זירות שונות במקביל. בנוסף, ליחידה קיימת היכולת להפעיל מתנדבים, כלומר כל אחד מהמתנדבים יכול להפעיל מתנדבים אחרים בזמן אמת, מה שנקרא מפעיל מומנט גדול מאוד. כל אנשי היחידה הם מקצועיים מאוד, אנחנו מקיימים דיי הרבה אימונים במהלך השנה. ייעודנו העיקרי הן רעידות אדמה או נפילות טילים, סיטואציות שלא לא רחוקות מאיתנו אף פעם – וגם עכשיו".

בימים אלו מחפשים אנשי היחידה מתנדבים נוספים שיסייעו בפעילות השוטפת. "אנחנו מגייסים כעת מתנדבים, כשנושא ההתנדבות הוא בלב שלהם", אומר קורוב, "חשוב שידעו שאנחנו משקיעים הרבה זמן, אבל לא בצורת בתורנויות כמו במד"א, יש לנו ימי אימונים, וכל מתנדב נותן בין 13 ל-18 ימים בשנה. אנחנו מחפשים חבר'ה עם רקע מקצועי, שזה תמיד יעזור לנו. ביחידה ישנם כ-60 איש, וכולם מתפקדים כמחלצים. גם המחלקות התפעוליות – לוגיסטיקה, כוח אדם וחפ"ק הם מחלצים. הם מתאמנים בחילוץ בנוסף על האימונים המקצועיים שלהם".

אם גם אתם נשביתם בקסמיהם של המתנדבים ללא חת, אלה ששמו להם למטרה לעזור לאחר ברגעי משבר, צרו קשר עם צפי, קצינת כוח האדם של היחידה בטלפון 054-6357160, והיא תשמח לענות על כל שאלה נוספת או לגייס אתכם.

תרגיל יחידת החילוץ. צילום גיל דבירי

תרגיל יחידת החילוץ. צילום גיל דבירי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר