צילום דניאלה ספירטוש
צילום דניאלה ספירטוש

רעש, ריח רע ואבק: תושבי נווה זמר מבקשים, "תחזירו לנו את איכות החיים"

תושבים המתגוררים ברחוב וילנסקי טוענים כי מאז שחברת דניה סיבוס העמידה גנרטור סמוך לבנייני המגורים, חייהם הפכו לבלתי נסבלים

פורסם בתאריך: 28.9.17 12:28

תושבים המתגוררים ברחוב וילנסקי בשכונת נווה זמר טוענים כי בחודשים האחרונים החיים בשכונה הפכו לבלתי נסבלים עבורם, במיוחד עבור אלה הגרים בבניין ברחוב וילנסקי 56 הממוקם מול אתר הבנייה של חברת "דניה סיבוס". הסיבה לכך, רעש בלתי נסבל וריח רע הנפלט מהגנרטור שהוצב במקום.

צילום דניאלה ספירטוש

רעש בלתי נסבל .צילום דניאלה ספירטוש

"הגנרטור עושה רעש בלתי נסבל בכל יום", מספרת דניאל ספירטוש, תושבת הבניין ומי שמנסה בחודשים האחרונים להילחם בבעיה בשם התושבים הגרים איתה בבניין. "לא רק אנחנו בבניין מספר 56 סובלים אלא גם הבניינים שמצידי הבניין, 54 ו- 58. אנשים פה חיים בתוך הבית עם דלתות וחלונות סגורים כי הרעש בלתי נסבל. חוץ מזה שהריח גם הוא לא נסבל. זה ריח זוועתי של דלק שנשרף הוא קיים  כל הזמן, ממש מול המרפסות שלנו. שלשום זה כבר עבר כל גבול כי הגנרטור שלהם עבד 24 שעות בלי הפסקה. פנינו למנהל העבודה במקום והוא טען שיש להם תקלה והם לא יכולים לכבות את הגנרטור. אנחנו ראינו שיש שם אנשים גם אחרי שעות העבודה ובגלל שהיה חשד לשוהים בלתי חוקיים במקום, המשטרה הוזעקה במקביל לתלונה בעייריה. אני יודעת שהמשטרה לא מצאה כלום אבל הם קיבלו דו"ח. זה לא עזר כי הגנרטור עבד רצוף באותו הלילה עד חמש וחצי בבוקר למחרת. ממש מול החלונות של חדר השינה ואי אפשר היה לישון".

לאחר שהתלוננתם, מה עשתה העירייה בנידון?

"הגיעה מישהי בשם הדר מטעם ממחלקת הנדסה, ולטענתה הם לא יכולים להעביר את הגנרטור כי במקום הזה עתידות לקום תשתיות חשמל. אני לא מבינה למה הם לא מעבירים את הגנרטור לצד השני, המזרחי או המערבי, איפה שאין בתי מגורים אלא רק כביש. צריך להבין שהמרחק בינינו הוא אולי 20 מטר ואנחנו כל הזמן חיים בתוך הבית שהוא סגור בגללהרעש והאבק והריח ובעיקר בגלל הרעש שהוא באמת בלתי נסבל".

צילום דניאלה ספירטוש

"אין לנו חיים". צילום דניאלה ספירטוש

גם נילי רז, תושבת הבניין מרגישה שקצו כל הקיצים. "הזמנו שלשום פקח והוא נתן דו"ח אבל זה לא ממש עשה משהו", היא אומרת, "רק מי שחי פה יכול להבין כמה המצב הזה בלתי נסבל. אי אפשר לשבת בחוץ בגינה או במרפסת כי הריח והרעש בלתי נסבל. הם לא שומרים בכלל על שעות העבודה שמותר בחוק ויום אחד הגנרטור היה פתוח באחד הלילות עד חמש וחצי בבוקר או שהם פותחים אותו לפני השעה שבע בבוקר. אני חושבת שאי אפשר לעבור על זה בשתיקה כי זה פוגם באיכות החיים שלנו. לא ברור לי מה הבעיה לרכוש גנרטור מושתק שאולי יותר יקר אבל לא פוגע באיכות החיים שלנו. אנחנו גרים בשכונה ירוקה לא, ואין לנו חיים ירוקים, שחורים יותר נכון. זה ממש נורא".

זה משהו זמני עד שיחובר החשמל.

"נכון, במיוחד בגלל העובדה שאנחנו גרים במקום שהוא עדין אתר בנייה ויש פה אבק ומנופים מעל הראש וזה חלק מזה אבל למה אנחנו צריכים לסבול בנוסף לכל זה גם רעש? אני גרה פה ושילמתי המון כסף על בית יוקרתי אז למה אני לא יכולה לשבת בגינה שלי כבר מעל לחודשיים? שמישהו יסביר לנו למה הפועלים הולכים בשעה שלוש או ארבע והגנרטור ממשיך לעבוד עד השעה שבע בערב ויותר, במקום שיהיה לנו קצת שקט אחרי השעה ארבע? למה אנחנו, תושבי שכונת נווה זמר צריכים לסבול עד שיחברו אותם לחשמל? שיהיה ברור שהתושבים פה ילחמו על זה ולא יוותרו. הם צריכים עד שיחברו אותם לחשמל לשנות את המיקום של הגנרטור או לרכוש גנרטור שקט יותר".

מחברת דניה סיבוס נמסר: "מדובר בפרויקט מגורים בשכונת נווה זמר ברעננה שטרם חובר למערכת החשמל. לפיכך, החברה נאלצת לעשות שימוש באתר בגנרטור כתחליף, לצורך ביצוע העבודות. אנו מצרים על הרעש שנגרם לתושבי הסביבה ונעשה ככל יכולתנו על מנת למזערו. כחלק מכך, נשלח עוד היום לאתר מומחה מהתחום שינסה להביא פתרון שיקל על מטרד התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר