מימין עם כיוון השעון: יעקב רמת הגולן, טיול ג'יפים בנגב, צוק מנרה. צילומים ירון קמינסקי, כפיר חרבי, ניר כפרי
מימין עם כיוון השעון: יעקב רמת הגולן, טיול ג'יפים בנגב, צוק מנרה. צילומים ירון קמינסקי, כפיר חרבי, ניר כפרי

תושבים ממליצים: המסלולים שאסור לכם לפספס

טיול יקבים ברמת הגולן, טיול ג'יפים בים המלח, טיול אופניים בצוק מנרה, ולא רק. שמונה תושבים ממליצים לכם על טיולים בארץ, מצפון ועד דרום

פורסם בתאריך: 4.10.17 12:49

זוגות ומשפחות באקסטרים
תושב רעננה קובי כץ, השף של "על המים" וה"גזיבו" בהרצליה, ממליץ על טיול אופניים בצוק מנרה

צוק מנרה. צילום ירון קמינסקי

צוק מנרה. צילום ירון קמינסקי

"בטיול הזה אני ממליץ לא לחכות לסוף שבוע, שזה הזמן שכל המדינה נוסעת לטייל, אלא לקחת יום חופש ולנסוע כל המשפחה ליום כיף. ההמלצה שלי היא להעמיס על האוטו את המשפחה עם אופניים, שתייה, אוכל ובגדים להחלפה ולנסוע צפונה לצוק מנרה שקרוב גם לבית הלל שם יש מסלול אופניים מעולה. הכי כדאי לנסוע ביום חמישי אחר הצהרים ולהגיע לשם בערב, לעשות מנגל ולישון שם בלאונג', ככה שבבוקר יש כוח לעשות את הכל בלי לחץ. צריך להבין שצוק מנרה זה לא רק רכבל או טרמפולינות וטיפוס על הקירות, כמו שכולם חושבים. מדובר במקום שאפשר להיות בו כל היום מהבוקר ועד הערב, במיוחד במשפחה עם ילדים בוגרים שמחפשים אקשן. למי שלא רוצה לנסוע מחוץ למתחם לטיול אופניים, יש בתוך המתחם שבילים של אופניים בכל מיני דרגות ככה שזה ממש מתאים לכולם וזו וחוויה, במיוחד עם הנוף המדהים שיש שם. אנחנו עשינו את המסלול של הסינגלס שזה לאנשים ולא לקבוצות.

קובי כץ

קובי כץ

אחר כך אפשר לאכול במסעדה למעלה או לעשות פיקניק משפחתי. למי שמחפש שביל טוב, במרחק נסיעה קצר משם יש את שביל האופניים עוקף חצבני שזה באמת מסלול כייפי שיוצא מבית הלל ואורך בסביבות החמש שעות. הכי כיף במסלול הזה זה לעצור, לנוח ולהסתכל על הנוף. לפני כשנה עשיתי שם סיבוב של ביקורת מסעדות ולדעתי אזור הגליל הוא אזור מדהים ולא רק מבחינת נופים אלא גם מבחינה קולינארית. אני מאמין שנעשה טיול נוסף אחרי החגים אחרי שכל הלחץ על האזורים האלו יירגע. הפעם רק אני סולו עם אשתי.

קחו אתכם נהג תורן
הצלם רונן יעקובי מרעננה ממליץ על טיול יקבים ברמת הגולן

רונן יעקובי

רונן יעקובי

"רמת הגולן זה אזור מדהים לטיול במיוחד בתקופה הזו של השנה. האזור מאוד מתאים לחובבי צילום כי בכל פינה יש מה לצלם. אני אישית ממליץ על יום כיף, רק המבוגרים, זוגות או חברים, בלי הילדים בצפון. בגלל שמדובר ביום אחד של טיול אז לא צריך להגזים עם הרבה יקבים אלא לחפש יקבים קרובים וגם כאלו שמשלבים מסעדה או אטרקציה. המלצה שלי זה קודם כל לצאת מוקדם בבוקר, להתחיל את הטיול בארוחת בוקר בשביל לא להתחיל לשתות על בטן ריק.

יקב ברמת הגולן. צילום כפיר חרבי

. צילום כפיר חרבי

את הטיול שאנחנו עשינו התחלנו ביקב עין נשוט-בל עפרי של תמי ובבי שנמצא בקדמת צבי. נסענו עם חברים וישבנו שם לאכול ארוחת בוקר טעימה עם גבינות, דגים ולחמים שהם עושים שם במקום שהולכים מצוין עם היינות של היקב. יש שם גם גלריה של תכשיטים וגם פינת חי לילדים ופעילויות מיוחדות כולל סיור בגפנים וגם בבונקר סורי שיש במתחם שהוסב להיות מרתף של יין. משם המשכנו לטייל ביקב אסף שגם נמצא בקדמת צבי. מדובר ביקב משפחתי שכולל גם מסעדה ובקתות אירוח ככה שניתן להתרענן במשהו טעים וכוס קפה, במיוחד אחרי סדרת הטעימות שמעביר במקום אסף קדם הבעלים של המקום. משם כדאי להמשיך ליקב בזלת הגולן שהוא גם בקדמת צבי וגם ליקב זוהר. בגלל שאנחנו מראש סיכמנו על ארבעה יקבים אז בחרנו ביקב רמת הגולן בקצרין שזה מרחק נסיעה לא גדול מקדמת צבי. עשינו שם סיור וביקרנו באולם החביות ובמרתף וגם טעמנו יין. את הסיור יקבים סיימנו בסביבות השעה שלוש וחצי בהר אודם. זה יער פשוט מדהים שכל מי שאוהב לצלם פשוט לא מפסיק לחפש את האיילים. חוץ מזה, לי זה ממש והרגיש כאילו נסעתי לחוץ לארץ. אחר כך הלכנו לטעימות ביקב אודם של מיכאל אלפסי, הכוללות גבינות והמשכנו לארוחה במסעדת דג על הדן בחזרה הביתה. וכן, היה נהג תורן כי בטיול כזה שותים הרבה".

ים המלח על גלגלים מדריך טיולי הג'יפים גיא גוטליב מרעננה ממליץ על טיול ג'יפים בדרום הארץ

טיול ג'יפים בנגב. צילום ניר כפרי

צילום ניר כפרי

"לקראת סוף הקיץ זה הזמן המדהים ביותר לרדת לחלקה הדרומי של הארץ וליהנות ממדבר נעים ולא חמים מדי ולא קר מדי בלילות. הטיול הזה מיועד לרכבים בעלי הילוך כוח בלבד, 4X4, רצוי ממוגנים ומוגבהים. לטיולי ג'יפים, במיוחד כאלו המשלבים נסיעה באזורים מדורגים, רצוי לנסוע קבוצה ולא לבד. הטיול מתחיל בחוות הנוקדים הממוקמת בין ערד למצדה, יורדים עם כביש 3199 לכיוון מצדה וקצת לפני מצדה, נכנסים לסימון שבילים (מסומן בצבע ירוק) איתו נוסעים כל הזמן עד לכיוון ראש מעלה יאיר, שם יש תצפית יפה על כל אזור דרום ים המלח. משם ממשיכים בנסיעה תוך ירידה באיטיות, תוך כדי הנאה מקסימלית מנוף ים המלח שמלווה אותנו כל הדרך מצד שמאל. חשוב לציין כי לאורך הירידה יש ארבע נקודות בהם נצטרך להיעזר בכיוון של חברים לטיול, שיכוונו אותנו בעת נסיעה, וזאת על מנת למנוע פגיעות ברכבים כתוצאה ממדרגות גבוהות ואבנים. בסיום המסלול, בהגיענו לכביש 90 (צמוד למלונות ים המלח) מומלץ לחנות מעל נחל בוקק ולרדת למסלול הליכה רגלי בנחל. המסלול נמשך כ- 20 דק לכל כיוון, שם תגלו בריכות שכשוך ומפלים אשר תחתם ניתן להתרענן. לאחר מכן מומלץ לנסוע דרך שפך זוהר לכיוון נחל פרצים (סימון שבילים אדום) ודרך מישור אמיעז עולים לראש הר סדום לקפה אחרון ותצפית על בריכות האידוי של מפעלי ים המלח. חוזרים דרך סימוני השבילים והשלטים באזור, היציאה בסמוך למפעלי ים המלח. מדובר במקום חובה לטיולים, במיוחד אם נשארים לישון שם. בשעת זריחה, מדובר באחת החוויות הכיפיות, הודות לזריחה מדהימה".

בין הזמר המזרחי למצודה הצלבנית
ד"ר איה לוריא, מנהלת מוזיאון הרצליה, ממליצה על טיול אורבני באשדוד

"ברוח הימים האלה, בעוד שכולם מדברים על תרבות בפריפריה, במוזיאון לאמנות באשדוד יש עכשיו תערוכה בלתי רגילה שעוסקת בזמר המזרחי. אפשר לראות שם אוסף מדהים של ערן ליטווין, שאסף קסטות, תקליטים, פוסטרים וקטעי וידאו עוד משנות החמישים, כאשר המוסיקה הים תיכונית והזמר המזרחי עוד היו מחוץ לקונצנזוס, דרך הדמויות האיקוניות והפופולריות ועד העוצמה שהזמר המזרחי תפס היום. יש שם דיוקנאות של זהר ארגוב שצוירו על ידי המון מעריצים, ושל עפרה חזה, מרגלית צנעני, ג'ו עמר, שירים שונים מתקופות שונות, ולדעתי התערוכה ממש מעניינת. אני אשדודית במקור וחושבת שהמוזיאון הזה, שהאוצרים בו הם יובל ביטון ורוני כהן בנימיני, הוא פנינה ופועל בצורה מאוד מקצועית ומעניינת. אני חושבת שגם אשדודים וגם תושבים מחוץ לאשדוד עדיין לא גילו מספיק את האיכויות שלו.
"ואם כבר מגיעים לאשדוד ועוד עם ילדים, ישנו בעיר מוזיאון מעניין נוסף, 'המוזיאון לתרבות הפלישתים', שמקיים המון הפעלות לילדים. המרחק של המוזיאונים הוא כעשר דקות זה מזה, ואצלי למשל, לא הייתה שבת שלא הגעתי לשם עם הילדים, שם התחפשנו לפלישתים ועשינו הפעלות שונות נוספות.
"את המסלול הזה מומלץ לחתום על שפת הים, שם יש את אשדוד-ים, איזור צלבני, וזה לדעתי אחד החופים הכי יפים שעוד נשארו יחסית במצב טבעי ולא מבוית".

לרקוד עם חזירים
מיכל צוייג, מנכ"לית עמותת הרצליה אוהבת חיות, ממליצה על סיור בחוות החופש ובנחל אלכסנדר

"חשבתי על מסלול שאני אוהבת, שכולל גם בעלי חיים, ולכן בחרתי בסיור ב'חוות החופש', שנמצאת במושב עולש. הייתי שם הן עם אנשים טבעוניים והן עם אנשים שהם לא טבעונים ותמיד זה מחבר ומרגש.
"מדובר במיזם חינוכי של כמה אנשים שחברו יחד, שנועד להציל בעלי חיים שבדרך כלל משתלבים בתעשיית המזון. בדרך כלל אנחנו לא רואים את הצד האנושי של בעלי החיים הללו כאשר הם חיים בצפיפות, בתנאים קשים ובזוהמה, אבל כאשר הם בחווה זה מדהים. הם ממש אנושיים, ובדיוק כמו כלבים, אפילו מגיעים אלינו כדי שנלטף אותם. שם בחווה הם פשוט יפיפיים, הפרוות שלהם רכות ונעימות וזה ממש עולם אחר ושונה מאוד מפינות ליטוף רגילות.
"בחווה לכל זוג בעלי חיים יש חדר משלו בו הוא ישן. השמות שלהם כתובים על הדלתות וזה פשוט מהמם. עמרי ויוסי, למשל, זוג החזירים, עושים בחווה מופע שלם כאשר הם משתכשכים ונהנים בבריכת הבוץ. יכולתי לראות, איך הם ממש מתענגים ואז לאחר מכן הם הגיעו אלינו לליטוף, צחקנו שם וזה היה מרגש ומקסים.
"אם מתחברים לדבר ורוצים באמת ללטף ולהאכיל את החיות, הביקור במקום עשוי להימשך בערך שעתיים ויש לתאם אותו מראש עם החווה, מכיוון שזהו סיור מודרך, בנוסף, אפשר לשלב במסלול גם טיול הליכה בנחל אלכסנדר שנמצא באזור ולצפות בצבים. אנחנו בילינו בחווה כשלוש שעות, הבאנו שאריות של ירקות מהבית, האכלנו את החיות, לאחר מכן קינחנו בחומוס בקיבוץ יקום והיה פשוט יום מושלם".

 

שותים מערד ועד דקל
בני קריגר, הבעלים של בר benny's cask ale pub ממליץ על טיול בין מבשלות בירה בדרום הארץ
"בדרום הארץ יש לא מעט מבשלות בירה טובות, החל ממבשלת הערבה וכלה במבשלת אייסיס. מדובר במבשלות שחלקן החלו כמבשלות ביתיות וכיום הן מבשלות שמבקבקות אלפי בקבוקים ומשווקים לחנויות.
"את הסיור מבשלות מתחילים בעיר ערד, שם מחכה לכם מבשלת השיטה של נטע וג'אן, שבחרו ברובע האמנים בערד למקום משכנם מתוך רצון להעיר את חיי הבילוי והתיירות בעיר. השניים מבשלים במקום מבחר בירות, סטאוט, IPA ועוד שלל סוגי בירה בסגנונות שונים, כולל בירה בסגנון אירי ובווארי.
"לאחר שסיימתם עם הבירות המדהימות של הזוג הזה, כדאי שתמשיכו צפונה על מבשלת הערבה הנמצאת בצוקים, מרחק של שעה וחצי נסיעה בתוך נופי מדבר מרהיבים. במבשלה מחכים לכם הדס ואוהד הבעלים, שמייצרים במקום בירות פירותיות, בהירות ולאגרים.
"לאחר שסיימתם לטעום את כל הסוגים המדהימים של הבירות שמיוצרות במקום, תכינו את עצמכם לנסיעה ארוכה דרומה אל קיבוץ קטורה, שם מחכה לכם מבשלת בירצינות של ניל חורגין שבא למקום מסיבות אידיאולוגיות ומבשל במקום בירות מיוחדות החל מבירה קול מג'הול שזו בירה מעושנת עם תמרים שגדלין בקיבוץ וכלה בירה עם זני כשות.
"אם עדין יש לכם כוח לשתות, ויש נהג תורן אתם מוזמנים לסיים את טיול המבשלות במבשלת אייסיס (על שם אלת הדגן המצרית), אצל איציק לוי במושב דקל שם מבשלים מבחר בירות כהות ובהירות וגם מחוזקות בכשות צ'כי. אל תשכחו לשתות הרבה מים גם אחרי ערב השתייה כי הבירה גורמת להתייבשות.
"המלצה מיוחדת: רצוי להישאר ללון באזור הדרום מאחר וחלק מהמבשלות פתוחות רק אחר הצהריים. אל תוותרו על ההזדמנות לרכוש בירות במחיר שפוי אצל המבשלות כי בדרך כלל קשה להשיג אותן באזור המרכז. אל תשכחו לבדוק שעות פעילות ולתאם מראש".

מסביב לכנרת עם כל המשפחה
שרה אהרוני, הסופרת הכפר סבאית, ממליצה על טיול "סובב כנרת"
"את הטיול עשיתי עם משפחתי והוא עובר בין המושב ארבל, הטיילת של טבריה, קיבוץ האון, קיבוץ עין נגב, נחל המג'רסה ומשם לקיבוץ גינוסר. המג'רסה הוא יובל מים קטן במורד נחל דליות בואכה הכנרת. המסלול עובר בתוך ערוץ זרימת המים וגובה המים אינו עובר לרוב את קו המותניים. מדובר במסלול בעל דרגת קושי קלה שמתאים לכל המשפחה. ישנה אפשרות גם לעשות מסלול יבש, אך הוא פחות מומלץ.
"במסלול הרטוב, הולכים במורד המים, בין חלוקי נחל גדולים, והמסלול מסתיים בבריכה רחבה ורדודה ובקצה חורשה של עצי אקליפטוס. המסלול היבש עובר בחלקו בתוך סככות עגולות, שמסתירות לפרקים את הנחל. אורך המסלול הוא שני קילומטרים ויכול לקחת בין שעה לשעתיים.
"את טיול סובב כנרת אימצה המשפחה שלנו מזה שנים, ואנחנו מוכנים לחזור עליו שוב ושוב. אנחנו נוסעים עד למושב ארבל בצפון, מגיעים לחוות החמורים, לאחר מכן עולים לפסגת הארבל לתצפית על צפון הכנרת ושם אנחנו צופים אל הנוף הקסום. משם אנחנו יורדים לטיילת של טבריה ועושים שיט בכנרת, ונכנסים לאחת המסעדות במקום. לאחר מכן אנחנו נוסעים לקיבוץ האון, שם אסור להחמיץ את חוות היענים, ומשם ממשיכים לנחל המג'רסה, שמאפשר טבילה והליכה במים. אנחנו משתכשכים שם בנחל והמים מחיים את הגוף והנפש. אנחנו נהנים שם גם מהנוף ומהירוק, וזה מסלול טוב ויפה לכל המשפחה, מהקטנטנים ועד הקשישים. לאחר מכן אנחנו נוסעים לקיבוץ גינוסר, פינת חמד קסומה השוכנת על שפת הכנרת, ומבקרים במוזיאון יגאל אלון. כל הטיול הזה לוקח לנו יום שלם, וככה אנחנו שבים הביתה עם מטען של חוויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר