צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אם לצעיר אוטיסט: אני מחכה כבר חצי שנה שיחזרו אליי מהעירייה

לדבריה היא זקוקה לתצהיר לבית המשפט, ולסיוע בטיפול בבנה וכבר חצי שנה פונה לאגף לשירותים חברתיים בעירייה ואינה זוכה למענה

פורסם בתאריך: 15.10.17 19:21

ס', תושבת העיר, טוענת שבחצי שנה האחרונה היא פונה לאגף לשירותים חברתיים בעירייה על מנת לקבל עזרה לבנה, בן ה-21 המאובחן על הספקטרום האוטיסטי ולא מקבלת מענה. ס' מספרת כי בתקופה שבנה היה קטין ותחת הטיפול של מחלקת הנוער היא קיבלה מענה מיידי אך מאז שהוא בגיר היא לא מקבלת עזרה.

עוד היא אומרת כי היא מתמודדת עם מצבה לבד מכיוון שפניותיה לאגף לא נענות. "יש לי ילד עם צרכים מיוחדים", היא מספרת, "הוא על הספקטרום האוטיסטי והוא מוכר לעירייה. במשך חצי שנה אני מתקשרת אליהם וכל פעם מעבירים אותי מאחד לשני ואומרים לי שיחזרו אלי ולא עושים את זה. אני נמצאת כרגע בתהליכים משפטיים על הילד שאני לא רוצה לפרט עליהם אבל אני רוצה שאגף הרווחה ברעננה יתן לי תצהיר לבית המשפט שיעיד על הילד ועל האופי שלו בגלל שהם מכירים אותו וליוו אותו מגיל עשר. אני רוצה שיהיה לי מסמך רישמי לבית המשפט מגוף שמכיר את הבן שלי כדי שאוכל לעזור לו".

בנוסף ס' מספרת שהיא זקוקה ומבקשת עזרה וליווי כדי שתוכל להתמודד עם מצבה. "אני צריכה שיעזרו לי במציאת מסגרת מתאימה לילד בגלל שבגילו כל המסגרות הן פרטיות וכשאני פונה אליהם הם מבקשים ממני להגיע דרך הרווחה. אני צריכה שמישהו יעזור לי בליווי שלי ושל הילד, בשיחות ובמה שאפשר כדי להתמודד עם המצב ואני פשוט לא מקבלת מענה, דוחים אותי ומעבירים אותי מאחד לשני כמו כדור בוער. אני נופלת כלכלית בגלל הטיפול בו, אני חיה מהיד לפה כי אני מנסה לדאוג לילד שלי. אני פונה אליהם ומבקשת עזרה וכלום לא קורה".

מעיריית רעננה נמסר: "האגף לשירותים חברתיים בעירייה מכיר את המשפחה ומלווה את התושבת ובנה זה שנים ארוכות. עם מעבר הנער להגדרה "בגיר" לפני כחצי שנה, מלווה את המשפחה עובדת סוציאלית באופן אישי, נמצאת בקשר רציף עם המשפחה ופועלת לתהליך שיקומו של הבן, בין היתר ביצירת החיבור המתאים מול הביטוח הלאומי ובהצעת פתרון אבחון תעסוקתי עבורו ברעננה. מטעמים של צנעת הפרט אנו מנועים להתייחס למלוא פרטי המקרה. נמשיך לפעול למען המשפחה וללוות אותה בכל הכלים העומדים לרשותנו למען שיקומו של הבן".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר