יהודית סגל. צילום עזרא לוי
יהודית סגל. צילום עזרא לוי

"אני הצלתי אנשים כשהרופאים אמרו להם שאין מה לעשות"

עם סיפור חיים לא פשוט, יהודית סגל, אם חד הורית, פיתחה שיטה לטיפול בבעיות גופניות של אנשים ובעזרת הפעילה החברתית קארי פכטר, מטפלת בחינם באמהות חד הוריות

פורסם בתאריך: 20.10.17 11:38

היא בת 47, אם לשני בנים ותושבת העיר מזה שמונה שנים. היא למדה במשך שנים שיטות מגוונות של רפואה טבעית. לאחר שנים בהן טיפלה בלא מעט אנשים בשיטות אלו, הבינה שמשהו חסר לה. שמשהו תקוע. יחד עם השותף שלה, ישראל יניב, פיתחה שיטה ייחודית לריפוי עצמי. שיטת הבריאה קוראים לזה. מאז היא מטפלת באנשים רבים בשיטה זו וגם מלמדת אותם לטפל בעצמם.
סיפור חייה של יהודית סגל אינו פשוט. היא גדלה לאם אלמנה בשכונת מצוקה ביפו. עברה במהלך חייה משבר בריאותי. באחרונה עברה משבר אישי, ממנו יצאה גם בעזרת השיטה שפיתחה. "נולדתי ביפו בשכונת מצוקה", מספרת סגל, "אמא שלי ז"ל הייתה אלמנה מאז שהייתי בת שלוש ובניתי את החיים שלי לבד ובשתי ידיים בצד הקשה של העולם. באתי מבית בלי מגע בכלל".

יהודית סגל צילום עזרא לוי

יהודית סגל צילום עזרא לוי

לפני עשרים שנה היא החליטה ללכת לכיוון של רפואה טבעית. "הגעתי לבית ספר אחד בו מורה הסתכלה לי בעיניים ואמרה לי שאני אהיה מטפלת כל החיים", מספרת סגל. "בזמנו הייתה לי בעיה עם מגע, התחלתי ללמוד קוסמטיקה טבעית וכחלק מזה למדנו עיסויים. בסטאז' שלי הגיע אלי גבר עם נקודות חן בגב ולא יכולתי לגעת בו. המדריכה אמרה לי שזה המבחן שלי. עשיתי לו עיסוי למרות הרתיעה ומאז התאהבתי במגע. אחרי הסטאז' התחלתי לחבק את אמא שלי, בגיל 30. התחלתי לשבת עליה ולחבק אותה ואמרתי לה לא מעניין אותי ולימדתי את אחים שלי לחבק אותה. הכנסתי מגע לחיים שלי והילדים שלי עושים היום עיסויים אחד לשני".
בשנים האחרונות עברה סגל משבר נפשי ובריאותי ממנו היא יצאה רק לאחרונה. "במהלך השנים הפסקתי לעבוד", היא מספרת, "נכנסתי להריונות, חליתי ועכשיו אני בשלב שאני חוזרת לעבודה. כמו שאני יודעת לעשות לאחרים טוב, עשיתי גם לעצמי. במהלך אחד הקורסים שלקחתי, בגיל 35, הצהרתי שאני הולכת להתחתן השנה. באמת התחתנתי באותה שנה ומיד אחרי החתונה התחילו לי סוג של כאבים ברגלים שלא ידעתי להבין. שנה אחרי שהתחתנתי נכנסתי להריון ובתחילת ההיריון התפרצה לי סוכרת מאוד קשה. אמרו לי שכדי להציל את התינוק אני צריכה להתחבר למשאבת אינסולין. עשיתי את זה וברוך השם ילדתי תינוק בריא. המשכתי לטפל בעצמי ושנה וחצי אחרי זה שוב נכנסתי להריון ושוב הייתי מחוברת למשאבת אינסולין. באותה תקופה גם איבדתי את אמא שלי שהייתה כל עולמי. נכנסתי למשבר מאוד קשה של דיכאון אחרי לידה שנמשך כמעט שנתיים. הייתי בבית ולא יכולתי לעשות כלום. בשלב מסוים לא ידעתי מה לעשות. הגננת של הבן שלי עזרה לי וסידרה לי עבודה כגננת בצהרונית של חינוך מיוחד. באותה תקופה גם התגרשתי כי הבנתי שזו הטעות הראשונה שעשיתי ובגלל זה חליתי. זה היה לא פשוט אבל יצאתי משם והוצאתי את עצמי מהדיכאון. אחרי זה חזרתי לעבוד ולטפל. הטיפול שלי בעצמי היה לטפל בפחד ולמצוא למה כן, למה כן לחיות, ולמה כן להתגרש. הבנתי שהפחד והכסף לא ינהלו אותי".

 

בגלל קוץ ברגל

אולי יהיה לכם קשה להאמין, אבל מה שגרם לבסגל להבין שהיא צריכה להתחיל לטפל בעצמה, היה קוץ שנכנסה לה לרגל. "כשנכנס קוץ לרגל כשאת חולה בסוכרת זה דבר מאוד בעייתי ורצו להוריד לי את הרגל. אמרתי להם שאני לא מוכנה שיכרתו לי את הרגל אלא שיטפלו בי, שיעשו ניתוח ואני ארפא את עצמי. הם הסכימו וניתחו אותי ברגל ימין. ידעתי לפי מפת הטיפולים שלי שרגל ימין זה הגרוש שלי ושיקמתי את היחסים איתו והיום אנחנו ביחסים נהדרים בעקבות הקוץ הזה ברגל. אחרי זה התחיל לי פצע ברגל השנייה וגילו שיש לי זיהום באצבע של הרגל השנייה וגם אותה רצו להוריד לי וגם על זה התעקשתי והצלחתי לרפא את עצמי. ואז הגיע השלב לעשות שינוי מהפכני בחיים וזה לצאת מהסוכרת. עשיתי ניתוח שרוול לקיצור קיבה שבעצם מנטרל את האזור של הסוכרת. היום אני שלושים קילו פחות ואני לא חולת סוכרת ואני חייה חיים מאושרים".
סגל מספרת שתמיד היה לה עניין עם הרגליים שלה. "אחרי שהתחלתי ללמוד טיפולים טבעיים נזכרתי שבגיל שבע הייתי מסתכלת לעצמי על הרגלים ויודעת שבכפות הרגליים יש את הכל, הרבה לפני שידעתי מה זה רפלקסולוגיה. את כל בני הזוג שלי בחיים הייתי בוחרת לפי כפות הרגלים. אם למישהו לא היו כפות רגלים יפות לא הייתי מתקרבת אליו, לא הייתי יכולה. בנוסף לרפואה הטבעית התחלתי ללמוד פסיכולוגיה התפתחותית ופסיכו פתולוגיה, הבנתי שפסיכולוגיה זה לא בשבילי ועברתי לתחום של הרפואה הטבעית. היום זה חיבור בין שני הדברים. בנוסף למדתי רפלקסולוגיה, מרכזי אנרגיה, רפואה יפנית ותזונה ואבחונים בציפורניים בעיניים ובלשון, ולמדתי שמנים, קבלה ועוד ועוד. עבדתי בזה עד שהבנתי שצריך להביא משהו חדש לעולם. אחרי כמה שנים שעבדתי בקליניקה הבנתי שזה לא מספיק לעשות לאנשים עיסויים ולעשות להם רפלקסולוגיה, כי הם כל שבוע חוזרים וזה כמו לעבוד בניקיון. זה לא ממש עוזר לאנשים. לכן עם השנים התחלתי לבדוק דברים יותר לעומק".
איך פיתחת את השיטה?
"בין יתר הדברים שלמדתי, למדתי גם רפואה יפנית שבה יש מפה ברורה לפיה לכל איבר בגוף יש תכונות אופי. החלטתי לבחון מה הבעיה בגוף של בן אדם ביחס למה קרה או קורה בחיים שלהם והכל בהתאם לרפואה היפנית. מצאתי שכל מקום שכואב בגוף יש לו פעולה לא נכונה שאתה עושה בחיים. הכל מלווה גם בפחדים. זה לא מספיק שאתה מבין את זה, זה לא עוזר לפתור את הבעיות. פגשתי את ישראל השותף שלי שהגיע מעולם ההייטק והוא אמר לי שהגוף עובד כמו מחשב וצריך להתאים את הפעולה לבעיה. ישבנו והתחלנו לבנות מפות מאוד מדויקות של הגוף. מאז עברו 15 שנה בהן אנחנו לימדנו את השיטה, הכשרנו מטפלים בלימודים של שלוש וחצי שנים. בנוסף אני מלמדת אנשים שלא למדו להיות מטפלים אלא למדו את השיטה במשך שמונה חודשים. הם לומדים לטפל בעצמם, לא צריך ללמוד את זה רק בשביל להיות מטפל אלא כדי לטפל בעצמך. היום אני מלמדת רק את הקורס לריפוי עצמי ואת הקורס להיות מטפלים אפתח כשהילדים שלי יגדלו קצת".
אז איך בעצם עובדת השיטה?
"אני אתן דוגמא. הגיעה אלי אישה בת שישים עם בעיות עיכול קשות ובנוסף היא סיפרה שפרצו לה הביתה והיא הייתה בחרדות מטורפות. שאלתי אותה מי פורץ לך לחיים? היא אמרה שאבא שלה מנהל לה עד היום את חשבון הבנק מכיוון שהיא נפלה כלכלית והיא לא יכולה לקנות חולצה בלי שאבא שלה צועק עליה. הסברתי לה שקודם כל היא צריכה לפתוח חשבון בנק נפרד. היא אמרה בסדר בלי להבין אפילו למה ואחרי שבועיים לא היו לה בעיות עיכול יותר. היא אמרה לי שכבר חמש שנים היא לא אוכלת שמונים אחוז מהדברים כי הכל עשה לה כאבים בבטן. ועכשיו היא אוכלת הכל ולא כואב לה כלום והכל בגלל חשבון בנק. העצמאות שלה החזירה את הגוף שלה לתפקד כמו שצריך. השיטה היא נורא מתוחכמת ומדויקת. הגוף נפגע במקום שאתה עושה טעות בחיים. ולפי המפה ושיחה עם הבן אדם אנחנו יודעים איך לרפא. השיטה מלווה גם בתרגילים שאני מלמדת וככה המטופלים יודעים לרפא את עצמם והם לא צריכים מטפל שצמוד אליהם כל החיים. זה אחד הדברים שאני לא אהבתי, כשמטופלים חזרו כל הזמן בלי ללמוד כלום. אני הצלתי אנשים מניתוחים וממקומות מאוד קשים כשהרופאים אמרו להם שאין מה לעשות".
איך זה מרגיש להציל אנשים בשטיה שאת בעצמך פיתחת?
"זו הרגשה של שליחות. זה לעשות את הדבר שאני יודעת הכי טוב ולתת לאנשים את הדבר הכי נכון ומדויק. אני יודעת שאני עושה את תפקידי בעולם. אני יודעת לעשות הרבה דברים אבל את זה אני יודעת לעשות הכי טוב. זו מהות נשמתי וכשאני עושה את זה אני הבן אדם הכי מאושר בעולם. זה הסיפוק הכי גדול ואי אפשר לתאר את זה במילים. זו זכות, אלוהים נתן לי את זה ואני צריכה לעביר את זה הלאה".

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

כאם חד הורית סגל מקבלת לטיפולים אימהות חד הוריות בקליניקה שלה בהתנדבות. את אותן נשים מפנה אליה הפעילה החברתית, קארי פכטר, שעוזרת להן בעצמה בתחומים אחרים. "אלו אימהות חד הוריות שזקוקות לעזרה ובלי יכולת כלכלית", אומרת סגל, "קארי מאפשרת לי לעזור לנשים שלא יכולות להגיע לטיפול ולהיחשף לשיטה. היא עושה עבודת קודש. זה עונג גדול לעזור לנשים האלו כי גם כשאני הייתי במקום חלש עזרו לי אנשים מדהימים. המקום של לעזור ולהחזיר לאנשים אחרים זו זכות גדולה. אני עושה את זה באהבה כי גם אני אם חד הורית ואלו נשים שבאמת לא יכולים לשים 100 שקל לטיפול כי פשוט אין להן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר