אריה פרידמן. צילום עזרא לוי
אריה פרידמן. צילום עזרא לוי

בשלוש שנים: המועצה הדתית ברעננה הצליחה לסגור את הגירעון

מדו"ח שפרסמה המועצה הדתית עולה כי לאחר שנים של גירעון מצטבר, את שנת 2016 סגרה המועצה עם עודף של של 268 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 22.10.17 12:32

בימים אלו פרסמה המועצה הדתית את הדו"ח הכספי לשנת 2016 ובה נחשף כי הגירעון המצטבר שהעיק על המאזן השנתי של המועצה חוסל בתוך שלוש שנות פעילות של ההנהגה החדשה שנבחרה בשנת 2014.

בשנה הראשונה לפעילות המליאה החדשה עברה המועצה הדתית מהפסד שנתי של 138 אלף שקלים לעודף של 75 אלף שקלים. המאזן בשנה השנייה יצא בעודף של 414 אלף שקלים ואת שנת הפעילות השלישית, סיימה המועצה הדתית בעודף של 268 אלף שקלים. מה שהעיק על מאזנה לאורך השנים היה גרעון מצטבר כבד של כ- 850 אלף שקלים אותו ירשה ההנהגה החדשה כפי שהשתקף במאזן 2013.

המהפך של מיליון שקל במסגרת תקציב שנתי כולל של כשש עד שבע מיליון שקל לא חמק מעיני משרד הדתות שזיכה את המועצה הדתית ברעננה בפרס השר לשנת 2016 ובצידו זכייה כספית נאה. המועצה הדתית התייעלה בהוצאות התקציב השוטף וזאת באמצעות תמחור מול ספקים בתחומים רבים. במקביל בוצע  צמצום של ההוצאות הבנקאיות, המשפטיות והמקצועיות. אך עיקר פעילות המועצה היה הבראת מערכת הניהול של מערך הכשרות. ההכנסות העצמיות של המועצה הדתית  קפצו משני מליון בשנת 2013 ל 2.8 מיליון ב 2016. קפיצה של 40 אחוזים.

 

 

אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית: "חשוב להדגיש כי ההישג של עודף קבוע במאזן כמו גם מחיקת הגרעון לא נבעו מפגיעה במתן שירותים או בפגיעה בתנאי העובדים – להיפך, הוספנו שירותים רבים והגדלנו את תקציב הפעילות. לצד חיזוק מעמד העובדים ושמירה קפדנית על זכויותיהם מה שגרם לעלייה בהוצאות השכר – יצרנו גידול מדהים בהכנסות העצמיות. לצד פעילות בתחום התרבות התורנית והקשר ההדוק עם הקהילות, פעילות שלא הייתה קיימת בעבר – התייעלנו וקצצנו בתקציבי פעילות אחרים. הנתונים המדהימים שמשתקפים מהדו"ח הכספי לשנת 2016 הם תוצאה של עבודה משותפת ומאומצת מצד כול עובדי המועצה הדתית בשנים האחרונות תוך ניהול מקצועי ותקין ומתן שירות מיטבי לכול תושבי העיר. מבקש להודות לכול עובדי המועצה ובמיוחד לחברי ההנהלה העושים את עבודתם בהתנדבות מלאה – סגנית היו"ר אושרה קורן וגזבר המועצה דב פלדמן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר