Mommy Work. הדמיה סטודיו 3imagine
Mommy Work. הדמיה סטודיו 3imagine

לעבוד בצמוד לתינוק: ברעננה זה אפשרי

בעוד כחודש ייפתח ברעננה מתחם משרדים שיכלול גן ילדים ומתחמי עבודה משותפים להורים וילדיהם. איך זה יעבוד? הפרטים בתוך הכתבה

פורסם בתאריך: 19.11.17 09:32

בעוד כחודש יפתח ברעננה חלל משותף שהוא גם מקום עבודה וגם פעוטון, זאת במטרה לסייע להורים טריים לעבוד לצד תינוקם. מקימי המיזם החדש mommy work הם גל ואסף חיים, תושבי הישוב חגור והוא עתיד להיפתח באזור התעשייה.

המיזם החדשני  נולד מהצורך הפרטי של גל ואסף,  לאחר שלפני כשנה נולד בנם הראשון, דניאל. לפני הלידה גל הייתה עובדת חרוצה והייתה בטוחה ששלושה שבועות לאחר הולדת בנה היא כבר תשוב לעבוד, אך מהר מאוד היא הבינה שזה לא נכון לעזוב אותו בגיל כל כך קטן.

"הכל התחיל מזה שהפכנו להיות הורים", מספרת גל, "גם אני וגם אסף אנשי עבודה. אני הייתי בטוחה שאשוב לעבודה אחרי שלושה שבועות. עבדתי מסביב לשעון ופתאום הפכתי להיות אמא והחיים שלי התהפכו ב-180 מעלות. כמה שהבן שלי היה צריך אותי אני הייתי צריכה אותו באותה המידה. רק המחשבה שאני אכניס אותו למסגרת בגיל שלושה חודשים החרידה אותי ולא יכולתי לחשוב על אפשרות כזאת. הרגיש לי לא נכון להיפרד ממנו לכל כך הרבה שעות. בגלל שאין לנו אפשרות להתקיים רק מהמשכורת של אסף, פניתי לבוס שלי וביקשתי לעבוד מהבית בחצי משרה ולשמחתי הוא הסכים. אני מפיקת קולנוע וטלוויזיה. עבדתי מהבית והייתי הולכת עם דניאל לפגישות וימי צילום ובאיזשהו שלב העבודה מהבית כבר הפכה להיות יותר מאתגרת. אז התחברתי כמה כמה אימהות מהמושב שעובדות מהבית והתחלנו להתנהל ביחד. בשביל לגדל ילד צריך כפר שלם אז לגמרי ככה. היינו יושבות וכל אחת הייתה מגבה את השנייה, אם למישהי הייתה שיחה חשובה מישהי אחרת הייתה מטפלת".

גל ואסף חיים עם בנם דניאל

גל ואסף חיים עם בנם דניאל

מתוך ההתנהלות הזו עלה לגל הרעיון להקים מקום שמאפשר לשלב קריירה והורות. "אמרתי לעצמי שחבל שאין מקום כזה שאני יכולה ללכת אליו ולעבוד יחד עם דניאל וברגעים הלחוצים יותר יהיה פתרון שאני אהיה כמה שעות בלעדיו", היא מספרת, "עלה לי הרעיון לפתוח מקום כזה, גם אם זה כי רוצים את הקריירה או חייבים את הקריירה, כל אחד והסיבות שלו. אני מאמינה שכל הורה יודע הכי טוב עבור הילד שלו. אני יודעת שכמעט ואין אף אחד שמרגיש בנוח להכניס את התינוק שלו בגיל שלושה חודשים למסגרת. רציתי לאפשר מקום בו אפשר לעבוד מצד אחד ומצד שני הילד שלך יהיה במסגרת שהיא מסגרת טובה וצמודה".

אז איך בעצם המקום יעבוד?

"המקום מורכב משלושה חללים. חלל אחד משותף להורה ותינוק שאתה יכול לעבוד ממש ליד הילד שלך. החלל הזה הוא מקום שלגיטימי שיהיה בו בכי וילדים שרצים ליד. חלל נוסף יהיה חלל סטרילי מילדים שהוא חלל עבודה בלבד ועוד חלל שהוא גן עם מטפלות. זאת אומרת שאתה בתור הורה יכול להתנהל בתור המרחב הזה ולהחליט כמה מהזמן אתה עובד עם התינוק במרחב המשותף, וכמה בחלל הסטרילי. בנוסף אני יכולה לתאם מול המטפלות איך כמה ולמה קוראים לי, אם אני רוצה להניק אותו או אם הוא עייף ואני רוצה להרדים אותו".

Mommy Work. הדמיה סטודיו 3imagine

Mommy Work. הדמיה סטודיו 3imagine

גל מספרת שבימים אלו הם מחפשים צוות חינוכי וטיפולי שיאייש את הגן. "אנחנו מחפשים את אנשי הצוות הכי טובים והמשכורת שלהם תהיה גבוהה כי אני חושבת שעבודה עם ילדים היא מאוד קשה והיא צריכה להיות מתגמלת", היא אומרת, "יהיו מטפלות שמאמינות בכל מה שאנחנו מאמינים, שצריך לראות את הילד כילד וכל ילד מתפתח בדרך שלו ובקצב שלו. כל ילד הוא אחר וצריך להתייחס אליו בהמון חיבוקים ואהבה ובאמת לעטוף אותם כי הם קטנטנים ואנחנו המבוגר האחראי פה".

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

למה ברעננה?

"בחרנו לשבת באזור תעשייה ברעננה כדי לאפשר גם לשכירים לעבוד בחלל הזה. אנחנו כרגע בשלבי חתימה על החוזה. יש לנו כבר מקום ואנחנו כבר בעיצוב ושיפוץ אבל ברגע שהחוזה ייחתם, בימים הקרובים, אני אפנה לכל החברות באזור ואני אציע להם את השירות הזה. אני מדברת בלשון נקבה אבל זה מופנה לכל המינים. מה שקורה בפועל זה שעובדת יכולה לשוב בתום חופשת הלידה אחרי שלושה וחצי חודשים ולעבוד מהמשרדים שלנו לצד התינוק שלה. רוב האימהות היום מאריכות את חופשת הלידה לחצי שנה ויותר בגלל ששלושה חודשים זה כלום. הגור שלי עוד לגמרי רק ינק בגיל שלושה חודשים. העובדת מתחייבת לחזור אחרי חופשת הלידה ולא להאריך אותה אבל היא נשארת עם התינוק. המעסיק מרוויח את העובדת שלו בחזרה ולא חייב לחפש מחליפה כי הוא יודע מתי היא חוזרת מה שלא קורה לרוב. בסופו של דבר גם המעסיק הוא הורה. זה העובדת שלך היום ומחר זאת הבת שלך, זה מאין גלגל כזה. אמנם ברעננה עוד לא פנינו לחברות אבל אנחנו חושבים לפתוח גם מקום כזה בתל אביב ושם בדקנו מול חברות והם כל כך התלהבו שהם מוכנים גם לסבסד חלק מהכסף כדי שעובדת שלהם תחזור, זה אינטרס משותף והוא כל כך גדול שהם עוד מוכנים לשלם על זה שזה מדהים. יש אנשים שפונים אלי אבל עד שהחוזה לא נחתם אני לא רוצה לחתום מול אנשים אחרים, זה נטו משפטי".

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

 

 

למי זה מיועד?

"מבחינתי זה מאחרי הלידה ועד לגיל שלוש. זה הולך להיות גן רב גילאי עד גיל שלוש ויהיו בו עד 25 ילדים. מבחינת עלויות יש אפשרות או לקחת תשלום חודשי של שישה ימים בשבוע משמונה בבוקר עד חמש, יש מסלול של פעמיים בשבוע לחודש, או מסלול יומי. המחיר לחודש מלא הוא 4,300 שקלים, לפעמיים בשבוע חודשי זה 1,700 שקלים, ויום עבודה זה 240 שקלים. החישוב שלנו זה חישוב של גן ועמדת עבודה. ניסינו לקחת את המינימום אבל השכירות גבוהה וזה המינימום שהצלחנו שזה יהיה גם שווה להורה וגם איכותי. המקום הולך להיות מגניב ומעוצב על ידי מעצבת פנים שהולכת לעשות מהמקום הזה גן עדן. ההורה מקבל שירותי משרד, הדפסות, פקס, מטבחון, שתייה חמה וקרה ומשרד מאובזר והכי מגניב ושיקי. זה מקום שבא לגמרי מהבטן ומהלב ומהמחשבה ומהרצון שיחוו את האימהות כמו שאני חוויתי, אני קמה בבוקר ואני מאושרת".

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

Mommy Work. הדמיה סטודיו imagine

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא

    אתם מבינים שזה מיועד לעשיריון העליון? הרי אם צריך לשלם לכם יותר מ4,000 שקל בחודש, אז כדי שזה באמת ישתלם- צריך שמי שעובד שם ירוויח בחודש לפחות 8,000 כי חצי הולך אליכם!
    אז כל הכבוד על הרעיון, באמת מקורי ושאפו.. אבל בזה רק עזרתם להגדיל את הפער בין המעמדות!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר