שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

המאבק הצליח: שדה התעופה בהרצליה לא יועתק לשמורת חרוצים

שמורת חרוצים, שנמצאת מצפון לרעננה, הייתה אמורה להיות הבית החדש של שדה התעופה בהרצליה ולאחר מאבק ארוך, הודיע הבוקר שר האוצר כי השדה יועתק לחיפה

פורסם בתאריך: 25.10.17 11:41

שר האוצר, משה כחלון , ושר הביטחון, אביגדור ליברמן הכריזו הבוקר (ד') כי לאחר מו"מ ממושך נקבע כי שדה התעופה בהרצליה יעבור לחיפה ולא לשמורת חרוצים שנמצאת מצפון רעננה.  הבסיס הטכני שנמצא כיום בחיפה יועתק לכרמיאל ובמקביל יועבר שדה התעופה בהרצליה לחיפה, משמעות המהלך היא פינויו של שדה התעופה בהרצליה. ההחלטה היא בשורה משמחת לתושבי מערב רעננה שסבלו עד כה מהרעש של שדה התעופה בהרצליה כמו כן זו בשורה גדולה עבור מי שנאבק בחודשים האחרונים נגד הקמתו של שדה תעופה חלופי לשדה בהרצליה בשמורת יד חרוצים מצפון לרעננה.

כזכור, בשנה האחרונה רשות שדות התעופה בדקה 47 אתרים שיכולים לשמש כחלופה לשדה התעופה בהרצליה, לפי קריטריונים של סביבה, כלכלה, תשתיות, מרחב אווירי וקרקע. פרט לשמורת חרוצים נבחרו גם שטח הסמוך למושב בית הלוי שבעמק חפר ושטח ממזרח לחדרה כשלוש האפשרויות המתאימות ביותר. על פי התכנון, השדה החדש אמור להכיל גם את פעילות המטוסים הקלים של שדה התעופה דב שבצפון תל אביב, ואמור להשתרע על שטח של כ־470 דונם בהם יחנו 240 כלי טיס שימריאו וינחתו 120 אלף פעמים בשנה.

למאבק נגד הקמת שדה התעופה שמורת חרוצים היו שותפים מספר גורמים ביניהם העירייה, מחלקת קיימות וועד שכונת לב הפארק, ותושבים מרעננה והסביבה שחששו כי בניית שדה תעופה במקום תפגע באיכות החיים בעיר מצד אחד ובאיכות הסביבה מצד שני.

 

חבר המועצה ניר קריסטל יו"ר מטה המאבק של תושבי רעננה נגד הקמת השדה אמר: "אני שמח שהמאבק שהיינו חלק ממנו יחד עם שאר יישובי השרון, ברשותו של אלי ברכה ראש המועצה האזורית חוף השרון, הצליח ושדה התעופה של הרצליה עובר לחיפה ולא לשטח שמצפון להר הזבל של רעננה. המשמעות היא שאפשר יהיה לפתח את האיזור שתוכנן במקור להיות פארק נופש מטרופוליני לרווחת תושבי כלל אזור השרון לייעוד המקורי שלו ולהנאת כולנו. בהזדמנות הזו אני מבקש להודות לחברי במטה המאבק ולכל תושבי רעננה שתמכו בנו לאורך כל בדרך".

ניר קריסטל

ניר קריסטל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר