פרויקט בקבוקים
פרויקט בקבוקים

מרגש: תלמידות מרעננה אוספות בקבוקים כדי לקנות מתנות לילדים חולים וחיילים בודדים

וגם אתם יכולים לעזור להן. איך? כל הפרטים בתוך הכתבה

פורסם בתאריך: 1.11.17 12:54

קורין קאשני, תלמידת תיכון בת 17 מרעננה, החלה השבוע במיזם מקסים, בו היא אוספת בקבוקים(עד ליטר וחצי), אותם היא וחברותיה, אביה ולינור, שהצטרפו למיזם, יימכרו. עם הכסף שהן תגייסנה ממכירת הבקבוקים, מתכננות הבנות לרכוש מתנות עבור ילדים המאושפזים בבית החולים לוינשטיין בעיר.
קשה שלא להתלהב מהמיזם המקסים של קורין קאשני, תלמידת כיתה יא' בתיכון מטרו ווסט, שהחלה בתחילת השבוע עם מיזם שסחף את חברותיה וגם את מנהל בית הספר שהתגייס לעניין. במיזם שלה מקווה קאשני  לשמח ילדים בחג החנוכה בכך שתרכוש להם מתנות מכספי פיקדון של בקבוקים שהיא וחברותיה יאספו. "אני וחברותיי החלטנו לשמח ילדים המאושפזים בבית החולים לוינשטיין לקראת חג החנוכה המתקרב, לשם כך אנו זקוקות לעזרתכם", כתבה קאשני בפוסט שפרסמה בפייסבוק,  "התרומה שלנו הינה באמצעות קניית מתנות לילדים המאושפזים באמצעות תרומות, אך בניגוד לתרומות המוכרות לכם, אנו לא אוספות תקציב למתנות באמצעות כסף אלא באמצעות בקבוקים. באמצעות הבקבוקים שנאסוף ובאמצעות הפיקדון שנקבל עליהם, נקנה את המתנות לילדים. בכך, מעבר למצוות התרומה ושימוח הילדים החולים, נתרום גם לאיכות הסביבה".
קורין, איך התחיל הפרויקט שלך?
"זה התחיל לפני כמה ימים אחרי שצפיתי בטלוויזיה. לא ראיתי שם משהו מעניין או מסוים, אבל נתקעתי על הבקבוק קולה שהיה על השולחן ועלה לי הרעיון הזה.חשבתי שזה יהיה נחמד לאסוף בקבוקים שאנשים זורקים או שמים במחזור ולעשות עם הכסף משהו טוב, כמו לקנות לילדים שמאושפזים בבית לוינשטיין מתנות לחנוכה. שיתפתי את החברות שלי, אביה שריקי ולינור אדות, שלומדות איתי במטרו ווסט והן גם אהבו את הרעיון. החלטנו ללכת על זה! כתבתי גם פוסט שגרר תגובות ושיתופים וזה ממש צבר תאוצה כי אנשים ממש הגיבו".
איך אתם מבצעות את המיזם הזה?
"אנחנו הולכות ואוספות בקבוקים מהבית של אנשים שאספו בקבוקים ורוצים לזרוק את זה למחזור ואנחנו באות ואוספות את הבקבוקים. אנחנו גם אוספות בקבוקים מהרחוב וככה גם שומרות על הניקיון וגם אוספות בקבוקים מבתי הספר וממסעדות שאין להם מה לעשות עם הבקבוקים האלה. הרבה אנשים הגיבו לנו לפוסט, לא רק צעירים וילדים אלא גם אנשים מבוגרים שעשו לזה גם לייק ושתפו והסכימו לעזור וזה ממש נחמד. אנחנו לא רוצות לקנות רק מתנות לילדי בית חולים לוינשטיין אלא גם לחיילים שגרים בבית של בנג'י ובעצם לכל מי שאפשר לשמח אותו אבל זה יצליח רק אם כולם ייתרמו ויהיה לנו מספיק כסף לקנות מתנות לכולם".
בירור מהיר על קורין, גילה לנו שמדובר בבחורה שאוהבת לתרום ולעשות למען אחרים. חוץ מהיותה תלמידה היא גם מתנדבת במד"א. "אני בעניין של התנדבויות כבר כמה שנים אבל דבר כזה גדול אני עושה פעם ראשונה בחיים", היא מספרת, "החברים שלי הגיבו בשמחה וקפצו מיד לעזור ואפילו נתנו לנו פתרונות ורעיונות איך אפשר לעשות זה. דיברתי עם מנהל בית הספר שלי, אמנון בר נתן, שמאוד התלהב מזה ונתן לנו מקום אחסון בבית הספר, כי כרגע אנחנו מאחסנות את הבקבוקים בבית ובמקלט וחדרי אופניים אצלי ואצל החברות שלי למיזם.  אגב, אם נגיע ל-1,200 בקבוקים נוכל לקבל כלוב בתוך בית הספר שם נוכל להמשיך ולמחזר בקבוקים ואז יהיה לנו קל יותר לאחסן את זה. נכון שהכל בא ממני, אבל יש הרבה אנשים שהתגייסו לעניין וזה ממש צבר תאוצה. פניתי כמובן לאחראי על מחלקת שיקום ילדים בבית החולים לוינשטיין וסיפרתי לו על המיזם והוא אמר שהם יקבלו את המתנות בשמחה ואהבה והוא שמח על הרעיון ואמר שמדובר בפרויקט מקסים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר