שכונת נאות שדה
שכונת נאות שדה

מחיר למשתכן בנאות שדה: 65 דיירים הגישו התנגדות לבקשת החברה להגדיל את מספר הדירות

בהתנגדות טוענים הדיירים כי דרישות החברה כוללות תכנון לקויי וסטייה מהתב"ע. כעת החברה דורשת לשנות את התב"ע

פורסם בתאריך: 8.4.18 17:40

65 דיירים שעתידים לגור בפרויקט נאות שדה, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן לאחר שזכו בהגרלה, הגישו התנגדות להקלה שביקשה חברת הבנייה אלקטרה השקעות. ההקלה שביקשה החברה היא הגדלת מספר הדירות ב-7 יחידות בשני בניינים וחיבור שני הבניינים. הפרויקט שנבנה בצפון בסמוך לאיזור התעשייה כלל 82 יחידות דיור. הדיירים, שהגישו את ההתנגדות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, טוענים שתוספת היחידות וחיבור הבניינים, יגרמו לצפיפות ויהפכו מחצית מהדירות לבעלות כיוון אוויר אחד.

את ההתנגדות הגישו הדיירים באמצעות עו"ד ליאור לוי, לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולחברת אלקטרה, בטענה כי ההקלות כוללות תכנון לקויי וסטייה מהתב"ע (תוכנית בניין ועיר). בשבוע שעבר נמסר לעו"ד לוי כי חברת אלקטרה חזרה בה מבקשת ההקלות וכעת היא מבקשת לשנות את התב"ע, דבר שלטענת לוי, מנוגד לתנאי המכרז. "חוברת המכרז של מנהל מקרקעי ישראל מאפשרת להם להגיש הקלה ולא שינוי תב"ע", אומר עו"ד לוי, "חברת אלקטרה משכה את הבקשה להקלה, והם רוצים להגיש תוכנית תב"ע חדשה. ההקלה שהם ביקשו לא אושרה ועד עכשיו לא קבעו שום מועד לדיון".

עו"ד לוי מוסיף כי ההתנהלות של חברת אלקטרה פוגעת בדיירי הבניין, "אני לא מבין למה זה בוצע רק עכשיו", הוא אומר, "מדד תשומות הבנייה עולה והדיירים משלמים כסף. מדד תשומות הבנייה חשוב בעיקר לרוכשי דירות מקבלן. רוכשים אלה משלמים את עלות הדירה בתשלומים, והתשלומים האלו צמודים למדד תשומות הבנייה, ומכאן חשיבותו – רוכשי הדירות עוקבים אחרי המדד כדי לדעת בכמה החוב שלהם גדל וכדי לחשב האם כדאי להם לשלם לקבלן מוקדם או לדחות. רק בחודשיים האחרונים מדד התשומות עלה ב- 0.8  אחוז, וזה אומר שאם מישהו קנה דירה במיליון שקלים, אז עכשיו במקום לשלם מיליון שקלים הוא ישלם עוד 8,000 שקלים".

 

עו''ד ליאור לוי קרדיט: יחצ

עו"ד ליאור לוי. צילום: יח"צ

מאלקטרה השקעות נמסר: "מדובר בתב"ע אחת אשר מלכתחילה יועדה לשטחי השירות בלבד. כמו-כן, קיימת טעות בתב״ע המאושרת בגינה נוצר מחסור בשטחי שרות תת קרקעיים ועיליים. המחסור בשטחים תת קרקעיים נובע מדרישות של הרשות לתקני חניה גבוהים. גם במגרשים האחרים של אלקטרה, שאינם כלולים במכרזים של מחיר למשתכן, נאלצנו להגיש תב״ע לתוספת שטחי שרות, וזאת עפ״י דרישה של הרשות שהבינה כי טעתה בתב״ע המאושרת. אלקטרה פרסמה הקלות בנפרד מהתב״ע, אך לבקשת הרשות המקומית נדרשה לציין את ההקלות גם בתב״ע – זאת במסגרת דרישת הרשות ולא יוזמה של אלקטרה. ההקלות שפורסמו יאוחדו לתוך התב"ע על מנת שלא יהיה צורך בכפילות הליכים ושמיעת התנגדויות פעמיים".

מעיריית רעננה נמסר: "חברת אלקטרה הגישה בקשה להיתר בנייה ובמסגרתה ביקשה מספר הקלות מהתכנית המקורית, כפי שמאפשר חוק התכנון והבנייה. הבקשה להקלות פורסמה לידיעת הציבור ובעקבות הפרסום הוגשו התנגדויות. הבקשה וההתנגדויות ידונו בישיבת הועדה המקומית לתכנון ובנייה, שתגבש את עמדתה ביחס להקלות המבוקשות לאחר שמיעת שני הצדדים".

הישארו מחוברים לכל הסיפורים החמים ברעננה:

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר