רחוב ביאליק צילום רחלה אלוביק
רחוב ביאליק צילום רחלה אלוביק

תושבי רחוב ביאליק ממשיכים במאבקם נגד בניית הבתים הגבוהים ברחוב

תושבי הרחוב המתאפיין בבנייה נמוכה, נאבקים כבר כמעט שנה בפרויקט של שלושה בניינים בני שבע קומות שעתיד לקום ברחוב הצר. מי שחשב שהפרשה תסתיים בדיון שהיה בוועדה המחוזית בחמישי האחרון, טעה

פורסם בתאריך: 26.11.18 18:17

המאבק בין תושבים המתגוררים ברחוב ביאליק ברעננה, שמתאפיין בבנייה נמוכה, נגד בניית שלושה בניינים בני שבע קומות ברחוב, נמשך. ביום חמישי האחרון דחתה הועדה המחוזית לתכנון ובניה את הערר של בעלי הקרקע בפרויקט ביאליק 32-34, שביקשו להוסיף יחידת דיור חדשה באחד משלושת הבניינים בפרויקט. זאת לאחר שהוועדה המקומית כבר דחתה בחודש פברואר את בקשתם להגדיל את מספר היחידות בבניין מ-21 ל-22. במהלך הדיון בוועדה המחוזית, שהתקיים ביוני האחרון, שינה נציג הוועדה המקומית את עמדתו וביקש לאשר את תוספת יחידת הדיור, למרות שבפברואר הוועדה דחתה את הבקשה. לכן החליטה הוועדה המחוזית להחזיר את הדיון בעניין אישור תוספת יחידת הדיור לוועדה המקומית ולאפשר לתושבים להביע את התנגדותם לשינוי עמדתה של הועדה המקומית. לעומת זאת, תמכה הוועדה המחוזית בהחלטת הוועדה המקומית שניתנה בחודש פברואר האחרון לאחד שני מגרשים בפרויקט למגרש אחד שעליו ייבנה הבניין המדובר.

הפרויקט ברחוב ביאליק מורכב משלוש תכניות הכוללות חמישה מגרשים. שתיים מהתכניות כוללות שני בניינים בעלי שבע קומות כל אחת, שייבנו על שני מגרשים כל אחד. בתכנית השלישית מתוכנן בניין בניין בן שבע קומות שייבנה על מגרש אחד. המאבק בין התושבים ליזמים נמשך כבר כמעט שנה. מרבית הטענות של תושבי הרחוב לפרויקט בנייני הקומות נוגעות לעובדה כי ביאליק הוא רחוב צר שבחלקו הוא חד סיטרי וחלקו הדרומי מורכב מבתים פרטיים, ובנייני הקומות יהיו זרים בנוף הרחוב וייצרו עומס תנועה בכביש בעקבות תוספת נרחבת של 54 יחידות דיור מתוכננות בשלושה בניינים.

"התושבים מרוצים מכך שוועדת הערר לא אישרה את התכנית וקיבלה חלק מטענות התושבים", אמרה לצומת השרון עו"ד רחלה אלוביק המייצגת את התושבים, "ועדת הערר קבעה למעשה כי התכנית אושרה למתן תוקף, בטרם עת, מאחר ולא תוקנה על פי הוראות הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, להבנתי, גם לענין המענה הציבורי והתחבורתי של תוספת היחידות על הרחוב והסביבה. נקבע כי התכנית תוחזר לדיון בוועדה המקומית בנוכחות המתנגדים, בתיקונים לעיל, ולאחר בדיקה תחבורתית וחוות דעת של יועץ תחבורה גם בענין תוספת יחידת דיור, שנעשתה במחטף, במהלך הדיון ולאחר שהוועדה המקומית שינתה עמדתה לטובת היזם, זאת, ללא דיון בועדה וללא ידיעת המתנגדים. מקווה שהוועדה תשכיל הפעם לבדוק את הבעיה התחבורתית ברחוב ביאליק לעומק, לאור כלל התכניות שהוגשו ברחוב, בראיה מערכתית ומקצועית יותר, לרבות הכנת חוות דעת מקצועית של יועץ תחבורה, באופן שיצמצם את מספר יחידות הדיור שיאושרו בכלל התכניות".

עו"ד רחלה אלוביק

עו"ד רחלה אלוביק

מה אתם מתכננים להמשך המאבק?

"ועד הפעולה של רחוב ביאליק ממשיך במאבק גם כנגד התכניות הנוספות ברחוב ביאליק שאושרו להפקדה על ידי הוועדה המקומית. התנגדויות לתכניות הוגשו בחודש מאי לוועדה המקומית, וכרגע ממתינים לדיון בהתנגדויות. גם לתכניות אלו הוגש מספר רב של הערות והוראות לתיקון, מטעם הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר