נווה זמר צילום עזרא לוי
נווה זמר צילום עזרא לוי

בעקבות פסיקה: העירייה תחזיר מיליוני שקלים לתושבים מנווה זמר

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה קיבלה את הערעור של שתי קבוצות רכישה מנווה זמר, שטענו לפטור מהיטלי ההשבחה שנגבו על ידי העירייה. הפסיקה עשויה להיות תקדימית

פורסם בתאריך: 16.7.19 13:32

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה קיבלה לאחרונה את ערעורם של שתי קבוצות רכישה מנווה זמר, בעניין פטור מהיטל השבחה שנדרשו לשלם לפני כארבע שנים, בשני פרויקטים שונים ברחובות עלי מוהר ונעמי שמר. הערעור, שהוגש על ידי עו"ד יואל בורשטיין שייצג 41 עוררים שונים מקבוצות הרכישה, הוגש לאחר שהועדה המקומית לתכנון ובניה ברעננה חייבה את העוררים בהיטל השבחה, שאומדנו עמד לדבריו של עו"ד בורשטיין על למעלה מ-12 מיליון שקלים.

העוררים טענו כי הועדה המקומית סירבה לקבל את הפטורים מהיטל השבחה שהוגשו, בתואנה כי ניתן להעניק פטור היטל השבחה אחד לחלקה, ועל כן, לא זכאים העוררים לפטור, זאת למרות שמדובר בקבוצת רכישה של בנייני קומות, המורכבת מעשרות בעלי זכויות שונים.

מנגד, הועדה המקומית העלתה מספר טענות, מלבד הטענה כי לא ניתן לתת מספר פטורים מהיטלי השבחה על אותה החלקה. הועדה טענה כי הבקשות שהוגשו לפטור בכלל הוגשו באיחור, ורק מטעם זה ניתן לפסול אותן. כמו כן טענה הועדה כי בין מגישי הפטורים מהיטלי ההשבחה ניתן למצוא בני משפחה, כך שאינם זכאים לפטורים נפרדים על אחת כמה וכמה.

ועדת הערר המחוזית דחתה את טענותיה של הועדה המקומית, וקיבלה את עמדת העוררים. פסיקת הועדה צפויה להוביל לתשלום של עשרות מיליוני שקלים מצד העירייה במקרה זה, ולהוות תקדים למקרים אחרים בהם לא ניתן פטור מהיטל השבחה לקבוצות רכישה בפרויקטים שונים ברעננה. גזבר העירייה, יוסי מזרחי, אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע כי למרות היקף הסכומים, מרבית הכספים אותם צריכה להחזיר העירייה לקבוצות הרכישה נמצאים בפיקדונות וערבויות ולא בוזבזו או הושקעו, וכי העירייה מתכוונת לערער בנושא.

עו"ד יואל בורשטיין. קרדיט: פרטי

עו"ד יואל בורשטיין

"צר לי על כך שדיירים תמימים נאלצים להמתין ארבע שנים על מנת לקבל מה שמגיע להם עפ"י דין", אמר עו"ד יואל בורשטיין, שייצג את העוררים, "אך בסופו של דבר, הצדק נעשה. אני מתפלא על עיריית רעננה אשר נהגה באופן כוחני כשלא הסכימה ולו לקלוט בקשות לפטור. כולי תקווה שהעירייה למדה לקח מהתיק הזה".

תגובתה של עיריית רעננה תובא כשתתקבל.

סייעה בהכנת הכתבה: הנהלת "פורום תושבים רעננה", שם החלטת הוועדה בעניין הערר פורסמה לראשונה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר