רחוב גאולה. צילום עזרא לוי
רחוב גאולה. צילום עזרא לוי

עוד התפתחות דרמטית בפרויקט הפינוי בינוי בגאולה

המאבק המשפטי ממשיך: בית המשפט המחוזי קבע כי יש לעכב את התחלת עבודות הבנייה בפרויקט. הדיון בפרויקט צפוי להגיע לבית המשפט העליון

פורסם בתאריך: 23.9.19 17:51

הסאגה המשפטית בפרויקט הפינוי בינוי ברחוב גאולה נמשכת: בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בלוד, קיבל אמש (ראשון) באופן חלקי את בקשתה של ועדת הערר לעכב את ביצוע פסק הדין שניתן לפני כשבועיים, שאפשר את יציאתו של הפרויקט לדרך.

על פי החלטת בית המשפט, אין מניעה מיזמי הפרויקט לקבל היתר בנייה, אך למרות זאת, יש להימנע מהתחלת עבודות הבנייה לתקופה של 45 יום.

כזכור, מדובר במאבק משפטי שכבר נמשך מעל לשנתיים, בעניין פרויקט הפינוי בינוי הגדול ברעננה ברחוב גאולה 7, 9 ו-11, הכולל הריסה של שלושה בנייני רכבת, סך 138 דירות, לטובת בנייה של שישה בנייני מגורים הכוללים 355 יחידות דיור סך הכול.

בשנת 2018, מספר שכנים ברחוב גאולה הגישו ערר לועדת הערר שהתקבל באופן חלקי, ודרש לשנות את התכניות המקוריות של הפרויקט, זאת בשל הטענה שהתכניות המקוריות יגרמו לצפיפות ולבעיות חניה ברחוב.

בעקבות כך, דיירי הפרויקט, הועדה המקומית לתכנון ובניה וחברת רסקו מגורים בע"מ, יזמית הפרויקט, הגישו עתירות נגדיות לבית המשפט המחוזי בלוד, בטענה שאם לא תבוטל החלטת ועדת הערר ויהיה ניתן לחזור לתכניות המקוריות של הפרויקט, אז הפרויקט כולו יבוטל בהיעדר כדאיות כלכלית לביצועו.

בית המשפט המחוזי קיבל את העתירות, ונתן את ברכתו לפרויקט במתכונתו המקורית. מיד לאחר מכן, ועדת הערר הגישה בקשה לצו עיכוב פסק הדין המאפשר את יציאתו של הפרויקט לדרך, לאחר שטענה כי היא שוקלת להגיש ערעור לעליון, ואם יתחילו העבודות לפני שיתקיים דיון על הערעור בעליון, זה יגרום ל-"נזק בלתי הפיך".

כאמור, בית המשפט המחוזי קיבל את הבקשה באופן חלקי, כאשר הותיר ליזם לבקש ולקבל היתר, אך עם זאת הורה לו להימנע מלהתחיל בעבודות במשך 45 ימים, כדי לאפשר דיון בעליון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא הבנתי.

    אין מניעה לקבל היתר בנייה (כלומר אין עדיין היתר בנייה), אך יש להימנע מהתחלת בנייה. איך אפשר להתחיל לבנות אם אין עדיין היתר בנייה?!

    שורה תחתונה – חבל על הכסף של הערעור, בסוף ייבנה על אפכם וחמתכם.

  2. מגיב

    גם בהוד השרון במתחם בן גוריון ראש העיר מעfב את הפינוי בינוי…מחכים לבחירות הבאות .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר