אירוע משכנתא על הבר ברעננה, צילום עזרא לוי

משכנתא על הבר: אחרי קיפאון של שנים, שוק הנדל״ן ברעננה מזנק

איפה מסתתרות הזדמנויות ההשקעה הכי טובות בעיר ומאיזה טרנדים עיצוביים כדאי להיזהר. רשת שוקן ובנק הפועלים קיימו מפגש מיוחד בנושא נדל"ן ומשכנתאות במרפי׳ס ברעננה

פורסם בתאריך: 19.10.21 19:17

באירוע "משכנתא על הבר״, שהתקיים ביום שני השבוע בפאב המרפי׳ס ברעננה בשיתוף בנק הפועלים, הוצגו מגמות והזדמנויות בשוק הנדל״ן המקומי.

ד״ר תמיר ארביב, מתכנן ערים ואנליסט, סקר את השינויים בשוק הנדל״ן ברעננה, והציג כיצד אחרי קיפון ממושך, העיר הדביקה את מגמת עליות המחירים בארץ: ״בין 2008 ל-2016 היה קיפאון בנייה ברעננה והעיר נשאר מאחור, בטח ביחס לשכנות כפר סבא והרצליה. אבל מ-2016 היתה עלייה מטאורית והעיר זינה למקום הרביעי בארץ מבחינת רמת המחירים״.

כמו בערים רבות, גם ברעננה מי שמובילות את עליות המחירים הן דווקא השכונות הוותיקות, שם מתקיימים פרויקטים של התחדשות עירונית. ״שכונה ותיק כמו קרית ויצמן עקפה את השכונות החדשות והגיעה ל-30 אלף שקל למטר בגלל פרויקטים של תמ״א, גם קרית אשר עשתה קפיצה במחירים״.

ארביב התייחס גם לתוכניות הפיתוח העתידיות של רעננה. ״היעד של רעננה הוא להגיע ל-120 אלף תושבים עד 2030, אבל גם להגדיל את שטחי המסחר והתעשייה ל-5 מיליון מטר רבוע לעומת 3.5 מיליון היום. רעננה מושכת המון חברות וזה מייצר איזון טוב בין מסחר למגורים, וכמובן מייצר המון ארנונה לעיר״.

יהודה רוטנר, מנהל קשרי נדל״ן באזור השרון בבנק הפועלים, סקר את השינויים בשוק המשכנתאות והציג כיצד ידיעות חדשותיות על הנעשה בתחומי הנדל״ן והמשכנתאות עברו לעמודים הראשונים בעיתון. ״הריביות נמוכות ואנשים רצים לקחת משכנתאות״, הסביר רוטנר, והתייחס גם לצעדים בהם נוקט בנק ישראל כדי לצנן את השוק. ״ההוראה החדשה היא שאי אפשר למשכן נכס קיים כדי לקנות נכס נוסף״.

רוטנר הציג גם את המהפכה הדיגיטלית שעבר תהליך קבלת המשכנתאות בבנק. ״כדי להתמודד עם העומס יצרנו את הדיגיטל ואפשר להגיש את הבקשה למשכנתא און ליין. אנחנו גם נותנים שתי שליחויות חינם כדי לחסוך זמן ומספקים הרבה מידע דרך המרכז לצמיחה פיננסית, שזמין בדיגיטל ללקוחות כל הבנקים ומאפשר להעמיק את הידע״.

הערב הסתיים בהרצאה מיוחדת של מעצב הפנים ואיש הטלוויזיה מושיק גלאמין, בנושא סטיילינג. גלאמין סיפר כיצד גדל בבית עם אמא חולת ניקיון, מה הפך אותו למעצב פנים, וסיפר לא מעט עצות עיצוביות: ״חשוב מאוד לא לנתק את הבית מהסביבה שבה הוא נמצא, חיבור בין חוץ ופנים זה דבר מאוד חשוב. אני בעד כמה שיותר טקסטורות וכמה שיותר צבעים, זה עושה את הכל יותר מעניין ולא הרבה הרבה״. עם זאת, גלאמין הדגיש את החשיבות של הפונקציונליות. ״היום המטבח הוא הסלון החדש והכל קורה סביב האי, אבל אם אתה לא מבשל לא בטוח שצריך להשקיע בזה. אצלי בבית המטבח הוא ממש קטן ולא כל כך בשימוש. העצה הכי טובה היא להיזהר מטרנדים, הבית הוא שלכם ואין עוד אנשים כמוכם. הרעיונות העיצוביים הכי מדהימים מגיעים דווקא כשאין תקציב והמקום הכי בעייתי בבית יכול להפוך לפתרון. אנשים מחפשים עכשיו איפה לעשות פינת עבודה, אני אומר שצריך להסתכל דווקא על מקומות בעייתיים ותקועים, אפילו גרם מדרגות יכול להפוך לחדר עבודה״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירוחם

    120000 תושבים?! שיתנו קודם שרותים ל84000 התושבים של היום. רעננה הופכת להיות כל כך צפופה , התשתיות שלה לא מתאימות אפילו לקיים היום. זה בדיוק ההבגל בין ביצי חופש וביצים רגילות )-:

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר