אילוסטרציה, מסירת מפתח דירה צילום צילום HASLOO depositphotos.com
אילוסטרציה, מסירת מפתח דירה צילום צילום HASLOO depositphotos.com

הנתונים נחשפים: כמה זמן בממוצע לוקח למכור דירה ברעננה?

משך הזמן למכירת דירה יד שנייה ירד השנה משמעותית. נתונים שמתפרסמים ממקמים את רעננה בצמרת הרשימה

פורסם בתאריך: 4.9.22 08:31

מוכרים וקונים מהר יותר. משך הזמן למכירת דירה בשוק היד השנייה בחציון הראשון של שנת 2022 התקצר ב-18%, כך עולה מדו"ח שפורסם לאחרונה מטעם אתר יד 2. עוד עולה מהנתונים, כי במחצית הראשונה של השנה לקח בממוצע 33 ימים למצוא רוכשים לדירה, זאת לעומת 40 ימים ב-2021.

העיר שבה מוכרים הכי מהר בארץ היא מודיעין-מכבים-רעות. גם על איזור השרון המגמה לא פסחה, כאשר בכלל הערים המרכזיות כאן -הרצליה, כפר סבא ורעננה, משך זמן מכירת דירה יד שנייה ירד משמעותית.

באתר יד 2 הסבירו, כי הביקוש הגבוה לדירות למגורים ולהשקעה, ובמקביל ההיצע הנמוך, וגם עליית מחירי הדירות שזינקו בכ-16% רק בשנה האחרונה, מובילים את רוכשי הדירות להזדרז ולרכוש את הדירה שהם מעוניינים בה. לדברי איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק ביד 2, "הממצאים מעידים על 'שוק של מוכרים' בתקופה הנבדקת. כשהביקוש עולה וההיצע בירידה, התוצאה המיידית היא עליית מחירים, וככל הנראה מחשש לעלייה נוספת – הרוכשים ממהרים לסגור עסקה, שמא יספגו עוד עלויות. הנתונים מתכתבים עם בדיקה שעשינו גם לביקוש הכולל בתקופה הנבדקת שהראתה זינוק של 25% בביקושים לדירות בארץ בין המחצית הראשונה השנה וזו של אשתקד".

 

 

לפי הנתונים מודיעין-מכבים-רעות, היא כאמור העיר בה נמכרו הדירות הכי מהר במחצית הראשונה של 2022 – תוך 16 ימים בממוצע לעומת 34 ימים ב-2021, קיצור של 51%. אחריה העיר גבעתיים שבה לקח בממוצע 18 ימים למכור דירה לעומת 31 ימים ב-2021 – ירידה של 41% במשך הזמן.
במקום ה-1 באזור השרון ושלישי בדירוג הארצי – רעננה, שבה משך הזמן למכירת דירה ירד בשיעור ניכר, ל-21 ימים בממוצע לעומת 40 ימים בשנה שעברה, ירידה של 46%. מיד אחריה בדירוג הרצליה עם 23 ימים לעומת 32 ב-2021, ירידה של 27%. כפר סבא עם 24 ימים אל מול 38 ימים לפני שנה, ירידה של 36%. ראש העין עם 23 ימים לעומת 34 אשתקד, ירידה של 30%. פתח תקוה עם 24 ימים לעומת 37 ימים ב-2021, ירידה של 35%.

מנגד, היו יישובים שבהם משך הזמן למכירת דירה דווקא עלה במחצית הראשונה של השנה לעומת אשתקד. בולטות ערים צפוניות כגון בית שאן שם נוספו 7 ימים למשך זמן המכירה ובקריית ביאליק נוספו 6 ימים בממוצע.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר