צבי קניג ז"ל והשטח בו תיבנה שכונת נאות צבי, צילומים פרטי, עיריית רעננה
צבי קניג ז"ל והשטח בו תיבנה שכונת נאות צבי, צילומים פרטי, עיריית רעננה

זוכרים אותו: שכונה חדשה ברעננה תיקרא על שמו של צבי קניג ז"ל

השכונה החדשה שתיבנה במזרח העיר, תנציח את קניג ז"ל שהיה סגן ראש העירייה ואחראי על יוזמות רבות ברעננה, בהן הקמת בתי ספר, בתי כנסת, מסגרות החינוך המשלים, בתי התלמיד, כיתות אתגר ועוד

פורסם בתאריך: 10.11.22 07:00

רעננה מתרחבת ואחת השכונות החדשות שתיבנה בה תיקרא בשם נאות צבי, על שמו של צבי קניג ז"ל. קניג היה יקיר העיר, איש חינוך וסגן ראש העירייה לשעבר. הוא נפטר ב-2018 בגיל 84. בשבוע שעבר החליטה ועדת השמות העירונית לקרוא את השכונה החדשה על שמו של קניג.

שכונת נאות צבי תכלול מאות יחידות דיור ואלפי תושבים כמפורט בתכנית רע/2011 הכלולה בתכנית המתאר העירונית. השכונה ממוקמת במזרח העיר, בשטח שבין כביש 4 במזרח, ורחובות יערה בצפון, אחוזה בדרום והרב ניסים במערב. ההחלטה על שם השכונה התקבלה ימים ספורים לפני יום השנה לפטירתו של קניג.

צבי קניג ז"ל צילום פרטי

צבי קניג ז"ל צילום פרטי

יו"ר המועצה הדתית בעיר, אריה פרידמן, שהיה אחד מחבריו של קניג, אמר: "צבי קניג ז"ל מהווה עבורי דוגמה של איך לעסוק בצרכי ציבור באמונה. היה בו שילוב מדהים של חשיבה פוליטית ותמימות של עשייה אמיתית. צבי שילב ראייה ציבורית רחבה וממלכתית מחד וקנאות אמיתית לצרכים הייחודיים של הציבור הדתי ששלח אותו. באחד מאירועי ההנצחה שקיימנו לצבי ציטטתי משירו של יורם טהרלב שמתאר במילים 'איני רואה את צעדי', אדם בסוף דרכו המיצר על כך שלא השפיע על סביבתו, שלא השאיר עץ אחריו, לא השאיר אבן או שביל. את צעדיו של צבי אנו יכולים לראות בכל פינה ברעננה. בכל אירוע עירוני, בכל מבנה ציבורי. ועכשיו, 'נראה את צעדיו' של צבי גם בשכונה חדשה בעיר – נאות צבי".

פרידמן הודה לראש העירייה חיים ברוידא שהוביל את מהלך הנצחת שמו של קניג. "על כך תודתי העמוקה", אומר פרידמן. "עם קבלת ההחלטה על הנצחת זכרו של צבי בשם השכונה החדשה אני מרגיש שסגרנו מעגל של הכרת הטוב כלפי מי שנתן את כול כולו לטובת תושבי העיר. יהי זכרו ברוך".

שכונת נאות צבי, צילום עיריית רעננה

השטח בו תוקם שכונת נאות צבי, צילום עיריית רעננה

קניג, יליד טבריה, פעל למען הציבור ברעננה במשך 35 שנה בהן כיהן ברציפות כחבר מועצה, סגן ראש העירייה וראש אגף החינוך, החינוך המשלים והרווחה. קניג הטביע חותם בחיי העיר בהקמת בתי ספר, עשרות כיתות, גני ילדים, מעונות יום, צהרוניות, אולמות ספורט, בתי כנסת וספריות בתי ספר. כמו כן, יזם את הקמת מסגרות החינוך המשלים, וייסד את רשת בתי התלמיד ואת כיתות אתגר למניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך. הוא יזם והקים את תזמורות בתי הספר, יסד את המרכז למוסיקה לגיל הרך, את תזמורת הנוער העירונית ואת המרכז העירוני למוזיקה. פיתח את המחלקה לחינוך מבוגרים ואת מרכז ההשכלה למבוגרים.

 

בין יוזמותיו האחרות אפשר לציין את: מצעד המחולות, פסטיבלי שירי הילדים, העדלאידע, חגיגת הכליזמרים והקמתה אגודת הספורט אליצור. לאורך השנים זכה באותות הערכה שונים וביניהם פרס החינוך הארצי מטעם משרד החינוך ופרס יקיר החינוך הדתי מטעם הסתדרות המורים וארגון המורים הדתיים. במותו הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים רבים.
בימים אלה נמצאת שכונה נוספת בשלבי הקמה והשלמת תשתיות. מדובר בשכונה בשם שכונת המאה על שם מאה שנה לרעננה. היא ממוקמת בין כביש 531 ורחוב פרדס משותף.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר