הדמיית מגדל דורון ברעננה, ישר אדריכלים
הדמיית מגדל דורון ברעננה, ישר אדריכלים

35 קומות תעסוקה ומסחר, ודירות קטנות להשכרה: הומלצה להפקדה תכנית מגדל דורון

פרויקט מגדל דורון, שייבנה באזור צומת רעננה, משלב תעסוקה, מסחר ודירות קטנות בשטח 40 מ"ר להשכרה ארוכת טווח

פורסם בתאריך: 31.1.23 08:09

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברעננה המליצה על הפקדת פרויקט מגדל דורון, אשר משלב מגורים באזור תעסוקה. המגדל בן ה-35 קומות יקום במתחם בזק בסמוך לצומת רעננה ויכלול תעסוקה, מסחר, בילוי ויחידות דיור קטנות המיועדות לשכירות ארוכת טווח. הפרויקט נדון ביום ראשון השבוע בוועדה המקומית לתכנון ובניה ברעננה, אשר המליצה לוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית. הפרויקט, אשר מקודם על בסיס תוכנית בנין עיר (תב"ע), ממוקם במתחם 'בזק' הסמוך לחניון האוטובוסים בצומת רעננה.

הדמיית מגדל דורון ברעננה, ישר אדריכלים

הדמיית מגדל דורון ברעננה, ישר אדריכלים

התוכנית מציעה לראשונה ברעננה פרויקט המשלב מגורים באזור תעסוקה. תפיסה חדשה זו מתבטאת במסמך המדיניות העירונית המקודם על ידי עיריות רעננה וכפר סבא שחל על אזור התעסוקה החדש המתפתח בתפר בין הערים. מגדל דורון ייכלל במתחם זה. הפרויקט נהנה משילוב קומפקטי של תעסוקה, מוסדות ציבור, מסחר, מלונאות, בילוי ומגורים, ובהתאם מציע זכויות עתירות בהיקף של כ- 1260% מעל הקרקע, בתכסית של 60%, אשר מאפשרים נפח בינוי משמעותי ויוצרים סביבה עירונית איכותית ופעילה לאורך כל שעות היממה והשבוע.

ייחודיותה של התוכנית בכך שהיא מבקשת ליצור חיזוק הדדי של כל הפונקציות במתחם באמצעות עירוב שימושים, ובפרט על ידי הוספת יחידות דיור קטנות מיוחדות המיועדות להשכרה ארוכת טווח. המגורים יהוו כ- 20% מכלל נפח הבניה והזכויות. מימושן מותנה במימוש התעסוקה במגרש. סה"כ קובעת התוכנית 230 יח"ד מכליל, המאפשר פיתוח של דירות קטנות בשטח של 40 מ"ר.

 

המבנה המוצע יבנה על מגרש בשטח של כ-7 דונם, לאחר הריסה ופינוי המבנה הקיים של חברת "בזק", ויתוכנן על פי עקרונות ותקני בנייה ירוקה. הבניין יכיל עד 35 קומות מעל הקרקע (ו-6 מתחת לקרקע) בעוד שהקומות המיועדות למגורים ימוקמו מהקומה ה-5 ומעלה. התוכנית מכתיבה הפרדה בין המגורים לשימושים האחרים כך שתיוצר סימביוזה בלתי מופרעת ביניהם. כמו כן, המגורים יתוכננו רחוק ככל הניתן מהכבישים הראשיים ויקבלו פתרונות כנגד מטרדי רעש, זיהום אויר וכו'. בנוסף, המבנה יכלול גג ירוק מעל 5 קומות המסד, שיצור חזית חמישית מטופחת ומרפסות פרטיות לטובת יחידות הדיור. עוד קובעת התוכנית שניהולו ותחזוקתו של הבניין יהיו באחריות חברת ניהול אחת, שתהיה אחראית גם על ניהול ואחזקת דירות המגורים.

התוכנית אף מקצה שטח למבני ציבור. כמו כן, הוקצה שטח לגשר עילי להולכי רגל ורוכבי אופניים לחיבור המתחם לצדה השני של דרך האבות, שבשטח כפר סבא.

יזם ומגיש התכנית: "השבחה ברעננה בע"מ". עורך התוכנית ואדריכל: אבנר ישר – "ישר אדריכלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר