קבוצות הננערות והילדות של מכבי רעננה עם גביעי המדינה
קבוצות הנערות והילדות של מכבי רעננה עם גביעי המדינה צילום עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל

כדורסל נערות וילדות: שני גביעים למכבי רעננה

קבוצת הילדות וקבוצת נערות א' של מכבי רעננה השלימו ביום שני זכייה כפולה בגביע המדינה בכדורסל

פורסם בתאריך: 19.4.17 19:08

משחקי גמר גביע המדינה בכדורסל לנערות א' ולילדות התקיימו ביום שני השבוע בהצגה כפולה באולם זיסמן ברמת גן, כשהקבוצות הצעירות של מכבי רעננה הפגינו עליונות וגברו על הקבוצות הצעירות של הפועל ראשון לציון.

את המנה הראשונה סיפקה קבוצת הילדות בהדרכתם של יוני דנישבסקי (שמשמש במקביל גם כמנהל מחלקת הנערות במועדון), וירדנה הוברמן, שבתצוגת תכלית הביסה את היריבה מעיר היין 29:65.

"יש גאווה גדולה מהזכייה ומהדרך", הדגישה הוברמן, "יש פה חבורת בנות מדהימה – בוגרת, מסורה ומגובשת, שעברה העונה תהליך משמעותי. בימים שלפני ההתמודדות בקשנו לנטרל את רעשי הרקע והסברנו לבנות שמדובר במשחק רגיל רק עם איפור כבד יותר. עשינו היערכות מקיפה שכללה בין השאר גם יום מרוכז עם שני אימונים, ארוחה קבוצתית וצפייה משותפת בווידאו בדרך שעשו הבנות עד למעמד הגמר. מהדקות הראשונות הבנות הציגו משחק יוצא מהכלל. יש פה שחקניות מוכשרות שעם רצון, השקעה והכוונה נכונה יכולות להגיע גם לקבוצות הבוגרות יותר שלנו. חשוב לי להודות ליוני ולחברי הצוות החם שיש פה, שעובדים בשיתוף פעולה ובפרגון ומפרים זה את זה. כל אחד ואחד מהם תרם בגזרה שלו. עכשיו אחרי שנחגוג כמו שצריך ניתן לאדרנלין לשקוע ונחזיר את הקבוצה לתלם מבחינתנו מדובר בנקודת ציון חשובה בעונה שעוד רחוקה מסיום".

לקבוצת נערות א' בהדרכתו של המאמן אורן לם, הדברים הלכו קשה יותר, אולם בסיום משחק צמוד ועיקש, השלימה הקבוצה ערב מרשים למועדון עם ניצחון 55:60.

"ההכנה שלנו למשחק היתה שונה היתה הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה המנטלית", הרחיב לם, "ידענו שאנחנו מגיעים להתמודדות על כל הקופה בלי שתי שחקניות דומיננטיות, הקפטנית גלי קונטס ואיילה רוט הפצועות, והיה לנו ברור שברוטציה קצרה יותר, כל אחת מהבנות תידרש לחפות על חסרונן ולתת ערך מוסף. כחלק מההכנה ומתוך רצון לפנות ללב ולרגש, ביקשנו מהורי השחקניות לשלוח לנו ברכות שאליהן הוספתי גם אני דברים משלי. לפני המשחק השמענו לבנות את הקטעים, ומשמח שהצלחנו להעלות עוד יותר את מפלס הדריכות, האמונה והביטחון. על המגרש עצמו הקפדנו על משחק זהיר ופחות הרפתקני, הכנסנו את הכדורים פנימה וידענו לנצל את היתרונות שלנו. איך אמרה לי אחת האימהות: 'בקבוצה הזו השלם עולה על סך חלקיו'". על התחושות עם שריקת הסיום סיפר המאמן: "על רקע הסגל החסר והמשחק הצמוד, השמחה היתה הפעם הרבה יותר מוחצנת. אחרי שזכיתי עם הבנות האלו בגביע כמאמן קבוצת נערות ב', מבחינתי זה סוג של סגירת מעגל. עכשיו אנחנו ניתן לשחקניות כמה ימים למנוחה ונחזור לעבוד. במהלך אפריל יצאו השחקניות המשתייכות גם לנבחרת תיכון אוסטרובסקי ברעננה לאליפות העולם לבתי הספר שתיערך בקרואטיה, כשבהמשך מצפים לנו עוד מאבקים על תואר האליפות".

שיר תירוש, במשחק נהדר של 20 נקודות, 11 ריבאונדים וחמישה אסיסטים , סיפרה: "עברנו משחק לא פשוט, אבל זה רק עובר את הזכייה הזו למתוקה יותר. המאמן אורן לם והצוות הכינו אותנו בצורה יסודית, ולמגרש עלינו עם אנרגיות טובות נחושות לקחת את הגביע".  על רגע ההנפה הגביע יחד עם ליעד אורבך וגיל קונטס: "באופן טבעי יש הרבה אושר והרבה גאווה. אחרי שריקת הסיום רקדנו, שרנו ומהאולם המשכנו בחגיגות בארוחת פיצה משותפת וגם הקפנו למלא את הגביע בגלידה. אנחנו נהנה מהרגע ונתרכז במטרה הבאה: תואר אליפות".

שחקנית הקבוצה שלי סירקיס הוסיפה: " הגענו למשחק בהרכב חסר ועם לא מעט חששות, אבל כל אחת מהבנות נתנה את כולה. זה היה ניצחון של קבוצה. לפני המשחק אורן והמשפחות הכינו לנו קטע מיוחד, כשבנוסף גם גלי ואיילה כתבו לכל אחת מאיתנו מכתב שבו הדגישו שהן סומכות עלינו ומאמינות בנו. גם ההרצאה שעשה לנו ברק פלג, מאמן קבוצת הגברים של עירוני רעננה ושחקן נבחרת ישראל לשעבר, עשתה את שלה והרימה את המוטיבציה. לזכות בגביע זו ההרגשה הכי כיפית שיש. אחרי הגביע הזה ואליפות התיכונים עם אוסטרובסקי עכשיו אנחנו מכוונות בכל הכוח לאליפות ורוצות להשיג טראבל".

ראובן רבינוביץ', המנהל המקצועי של מחלקת הנערות במכבי רעננה, התייחס גם הוא להישג המרשים וציין השבוע: "הסיפוק הוא גדול. העבודה הקשה הניבה פירות, שתי הקבוצות הגיעו למשחקי הגמר דרוכות ומוכנות ועל הפרקט עשו את העבודה בצורה מרשימה. יש כאן מחלקה איכותית עם דרך וחזון כשהמחשבה היא תמיד לא רק על כאן ועכשיו אלא על הטווח הארוך. כבר שנים לא מעטות המחלקה נמצאת בחוד החנית של הענף ואנחנו שמחים שגם העונה זה בא לידי ביטוי. כעת הרצון הוא לעבוד קשה ולייצר המשכיות".

בהנהלת מכבי רעננה ביקשו לפרגן לדור העתיד: "ברכות חמות לבנות הנהדרות, המקצועיות והממוקדות במטרה, ולכל הצוות שסביבן. שאפו גם למאמני הקבוצות ומנהלי מחלקת נערות. עשינו 'וי' על גביעי המדינה אבל אנחנו לא נחים על זרי דפנה, העבודה נמשכת. ההישג אדיר הוא ביטוי למאמץ מקצועי, לכידות קבוצתית ולרוח הספורטיבית והנחושה של הבנות. שוב הוכח שההשקעה בילדות ובנערות משתלמת – הן השחקניות הבוגרות של מחר. זה החזון שלנו, כך בונים עתודה בוגרת של שחקניות מקומיות. כשהבנות יודעות שיש להן גב של המועדון והעיר מחד ואופק עתידי מאידך – יש להן על מה להילחם ולנצח". יואב מזרחי, יו"ר אגודת הספורט של מכבי רעננה סיכם: "הלב מתרחב, הבנות הביאו כבוד וגאווה לעיר ולכולנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר