אלעד אלנר צילום צילום אקדמיית רקטס בדובאי (Rackets Academy)

אלעד אלנר מתמודד עם סוכרת נעורים כל הדרך להיות הדבר הבא בטניס

הטניסאי הצעיר בן ה-13 זכה בטורניר יוקרתי באיחוד האמירויות בקטגוריית גיל גדולה יותר. שלמה צורף: "הוא פייטר, תחרותי ובוגר לגילו" אימו שולי: "שומרים לא להרים את האף"

פורסם בתאריך: 20.2.22 17:12

הדבר הגדול הבא? אלעד אלנר, שחקן הטניס הכפר סבאי בן ה-13, זכה לאחרונה בטורניר בינלאומי באיחוד האמירויות, לאחר שהתחרה מול נערים משנתון גדול יותר (2008), וניצח את כולם. אלנר, תלמיד כתה ז' בחטיבת בר לב בעיר, התחיל להתאמן בילדותו אצל המאמן אבי משען וכיום מתאמן במועדון הפועל תל אביב בהדרכת מאמנו האישי שלמה צורף. הוא התמודד בטורניר באיחוד האמירויות מטעם חברת "פרו טן" שמארגנת טורנירי נוער ברחבי העולם. בסיום הטורניר ולאחר זכייתו של אלעד בגמר, נוגנה "התקווה" על אדמת איחוד האמירויות. "אין ספק שהזכייה שלו בטורניר שנערך באיחוד האמירויות היא מרגשת", ציינה אימו שולי.

לצד הטניס, אלעד מתמודד בחייו עם סוכרת נעורים, אך עבורו לא מדובר במכשול, אלא להיפך, במקפצה להישגים. אימו מלווה אותו בכל צעד ושעל, כמו גם לטורניר האחרון, ומודה שההישג של בנה על רקע הפרופיל הרפואי שלו, אינו מובן מאליו: "אלעד אובחן עם סוכרת נעורים בגיל 8 וגילה את הטניס שלושה חודשים קודם לאבחון המחלה. הוא בכלל רכב על סוסים, ויום אחד תלו לנו שלט על הדלת, אלעד אמר שזה נשמע לו מעניין. בשיעור הראשון המאמן שאל אותי כמה שנים הוא משחק, אמרתי לו שזו פעם ראשונה שהוא מחזיק מחבט. הוא ביקש לשלב אותו כבר בבוגרים. גם כשהרופא בישר לנו על הסוכרת, אלעד אמר שהוא בדרך לאימון. יש לו עוצמות על המגרש ואני נהנית כשהוא נהנה, זה מה שחשוב לי".

עד כמה מפעמת באלעד רוח התחרותיות? לדברי שולי, בעוד בנה לומד בפעם הראשונה כיצד להזריק עם מזרק, הוא מתקשר למאמנו ומעדכן כי הוא בדרכו לאימון ומתעכב קצת. "שבוע לאחר אבחון המחלה, כשהגענו לפרופסור איתמר רז, שמלווה אותנו מתחילת הדרך באופן הדוק, הוא שאל את אלעד – מה אתה רוצה להיות? אלעד ענה לו – השחקן מספר אחד בעולם. פרופ' רז השיב לו שאם זה מה מה שאתה רוצה זה מה שתהיה".

אלעד התחרה בטורניר במפרץ בשתי קטגוריות גיל 2008 ו-2009. בסיבוב הראשון במסגרת קטגוריית הגיל הצעירה הוא הוגרל נגד יריב מכוויית, אלא שזה החליט שלא להופיע למשחק ובכך להימנע מהתמודדות מול יריבו הישראלי, אלעד הגיע בקטיגוריה זו עד לחצי הגמר. הוא המשיך להתחרות גם בקטגוריית הגיל של השחקנים המבוגרים ממנו, ובקטיגוריה זו הפתיע את כולם וזכה בטורניר, למרות שהיה החשקן הצעיר ביותר. על התקרית אומרת שולי: "אני פחות מעדיפה להתמקד בנושאים פוליטיים, אפילו לא ידענו את זה בזמן אמת שהכווייתי לא הופיע, כי אלעד החליט להמשיך בבוגרים".

 

שולי מעדיפה לשמור על צניעות לגבי עתידו הספורטיבי של אלעד: "שלמה צורף מאמנו האישי אומר שהוא כישרון גדול מאוד, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. אנחנו שומרים לא להרים את האף יותר מדי. מבחינת אלעד, זה ללכת עם החלום שלו עד הסוף והוא נלחם עליו. הוא אומנם עבר את "משבר" גיל 12, עליו אומרים ששם בד"כ זורקים את המחבט, אבל זה לא אומר כלום. כל עוד טוב לו והוא נהנה – אנחנו שם איתו".

מאמנו האישי של אלעד, ואחד המאמנים הוותיקים והידועים בארץ, שלמה צורף, דיבר על חניכו: "יש לו את הפוטנציאל, אבל הדרך עוד ארוכה, היו לי כבר אלופים בגיל הזה. חשוב לא לחפש תוצאות מיידיות, לשחק אגרסיבי, לבוא לרשת. התוצאות הן פחות אינדיקציה עבורי, אלא צורת המשחק ודרך האימון שלו. אין ספק שיש לו את הבסיס הדרוש, והוא גם הולך עם הראש שלי. הוא פייטר, תחרותי ובוגר לגילו. הוא גם מבין את הצורה שבה עליו לשחק בבוגרים. מה שחשוב זה מה שיש בראש ושם הוא מתפקד מצוין. צריך להודות גם למאמנו אבי משען, שמשמש עבורו כמו אב רוחני מגיל צעיר, אדם מקסים".

אבי משען, מאמנו של אלעד מתחילת דרכו בגיל 8. בשיתוף פעולה עם שלמה צורף בשלוש השנים האחרונות הם מטפחים את היהלום הכפר סבאי. משען מספר: "טניס זה ספורט אינדיווידואלי, כשהמטרה היא כמובן להגיע כמה שיותר רחוק. יש לו את הנתונים והיכולות, אני מאוד מאמין בילד הזה, יש לו אופי של "רוצח" על המגרש, הוא גם מאוד מאמין בעצמו וזה הכי חשוב בטניס. הוא מקפיד על קשר חזק מאוד עם המאמנים שלו וסומך עליהם. חשוב לי לציין, שההורים של אלעד מעורבים רק במה שצריך ולא בקטע המקצועי".

ומה יש לזוכה הטרי לומר על ההישג? ובכן, אלעד משתדל לשמור על איפוק, להוריד ציפיות ובכלל לשמור על איזון, או כדברי מאמנו שלמה צורף: "נותן למחבט לדבר בשבילו". למאמנו צורף הוא אמר אחרי הזכייה: "היה קשה, אבל עשיתי את זה". קצר ולעניין.

יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, הגיב על פרישת הכווייתי: "איגוד הטניס בישראל מגנה את פרישתו של הטניסאי מכוויית, שעל פי הפרסומים הזרים החליט לא להתייצב למשחק מול הישראלי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר