אלירן ביטן (במרכז) על הפודיום, צילום אילנה וקסלר מועדון הגודו
אלירן ביטן (במרכז) על הפודיום, צילום אילנה וקסלר מועדון הגודו

לא מתחרה בשבת: אלירן ביטן בן ה-16 מרעננה אלוף ישראל בג'ודו לנערים

הדבר הבא: הג'ודוקא הצעיר מרעננה לא מפסיק לנצח ולצבור הישגים. "בעזרת התמדה, נחישות ועבודה קשה אגיע לאולימפיאדה", הוא אומר. לתחרויות בחו"ל הוא לוקח עימו אוכל כשר מהארץ

פורסם בתאריך: 12.7.22 08:36

אלירן ביטן, תושב רעננה בן 16 שלומד בישיבת בני עקיבא, זכה בשבוע שעבר במדליית זהב באליפות ישראל בג'ודו לנערים בגיל 16 בקטגוריה של 90 ק"ג פלוס. הוא נכנס לעולם הג'ודו בגיל שש, בעידוד של אביו שעסק בענף בצעירותו. את הג'ודו למד ועודו לומד אצל שוקי קואז, מאמנו מגיל שש ועד עצם היום הזה. במהלך השנים, הגיע להישגים רבים ומרשימים: בגיל 14 זכה להיכנס לנבחרת ישראל, לאחר שמאמני הנבחרת הבחינו בכישרון שלו במהלך תחרויות שבהן השתתף, לפני כחצי שנה הגיע למקום השני באליפות ישראל לקדטים, ואף הגיע למקום שלישי באליפות ישראל בקטגוריית "ג'וניור" למתחרים עד גיל 21.

מכיתה ה' הוא שומר על רצף של ניצחונות ומוכתר כל שנה כאלוף של שנתון 2006. כשהוא לא בתחרות או לומד, אלירן מתאמן הרבה, מאוד: סדר היום שלו כולל שלושה אימונים, חלקם במכון וינגייט ביחד עם נבחרת ישראל והמאמן טומי ארשנסקי וחלקם עם שוקי  קואז בבית הספר שלו לג'ודו בכפר סבא וברעננה.

קואז אומר: "כבר מגיל צעיר קטן הוא היה יותר טוב מכולם, גם כששיחק כדורסל בהתחלה במקביל לג'ודו. ידעתי מההתחלה שיש לו פוטנציאל אדיר. הוא מאוד זהיר ועושה ג'ודו ברמה מאוד מאוד גבוהה".

 

 

כשנשאל לגביי קשיים במהלך קריירת הג'ודו שלו, סיפר אלירן על ההתנגשויות שיש לפעמים בין הג'ודו לבין הדת: "בשבילי, השבת זה הקושי הכי גדול. יש לפעמים תחרויות בשבת ואני לא יכול להתחרות בהן. גם תחרויות בחו"ל זה בעייתי בשבילי כי האוכל לא כשר ואני צריך להביא הכל מהארץ".

הוא רואה את עצמו ממשיך עוד שנים רבות ומכוון להגיע לאולימפיאדה, לדבריו בעזרת "התמדה, נחישות ועבודה קשה". עד שיגיע לאולימפיאדה, אלירן יזכה להשתתף במכביה הקרובה, ויתחרה ביום ראשון ה-17 ליולי בתחרות הנוער עד גיל 18, במשקל פתוח של 90 ק"ג ומעלה. בהצלחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר