כדורגל נשים, אילוסטרציה fotokostic/depositphotos.com
כדורגל נשים, אילוסטרציה fotokostic/depositphotos.com

כדורגל נשים ברעננה: הסכם גישור להגדלת התקציב בעקבות הגשת עתירה

לפני כשנה הוגשה עתירה מנהלית על ידי קבוצת כדורגל הנשים המקומית בדרישה לתקצוב שוויוני. עתה מרוצים כל הצדדים מההסכם שהושג ובקבוצה אומרים: "הישג גדול לספורט הנשים ולכדורגל הנשים בעיר"

פורסם בתאריך: 2.5.23 09:58

בשורה טובה לספורט הנשים ברעננה. בעקבות הסכם גישור בין העירייה לבין קבוצת כדורגל נשים רעננה מהליגה הלאומית יוקצו תקציבים מוגדלים ומתקנים בעיר לשם עידוד ספורט הנשים. מדובר בהסכם פורץ דרך שאושר לאחרונה על ידי שופט בית המשפט המחוזי מרכז רמי אמיר. ההסכם, שנחתם בסיומו של הליך גישור בפני השופט המחוזי (בדימוס) יעקב שיינמן, נועד להסדיר את אופן חלוקת התמיכות לקבוצות הספורט בעיר רעננה במטרה לעודד את התפתחות קבוצות ספורט הנשים בעיר וכן שיפוץ של מתקני ספורט נשים בסטנדרט הקיים במתקני קבוצות הגברים. סך הכל יקבלו קבוצות הנשים ברעננה תמיכה בסך של כ-1.7 מיליון.

עורך דין אור כהנא, צילום יחצ

עורך דין אור כהנא, צילום יחצ

תחילתו של הסיפור בעתירה מנהלית שהגישה הקבוצה בתחילת 2022 ובה תבעה מהעירייה לחלק את התקצוב לספורט בעיר בצורה יותר שוויונית, כלומר שקבוצות הנשים יקבלו נתח גדול יותר מהתקציב שקיבלו עד אז וכן לחדד את הקריטריונים לתקצוב, כך שיהיו ברורים ושקופים יותר.

עו"ד אורי כהנא, שייצג את הקבוצה, מסביר: "ביקשנו לתקן פה עוול של כשני עשורים. יש ברעננה לא פחות נשים שעושות ספורט מגברים, אבל הרבה יותר כסף הגיע לגברים למרות שמבחינת הצלחות ומבחינת כמות קהל לא היה הבדל. השופט אמיר שדן בעתירה החליט להפנות אותנו לגישור בפני השופט שיינמן. לשמחתנו, במהלך הגישור גילנו אוזן קשבת מצד העירייה והגענו להסדר".

כתוצאה מההסכם שאושר בבית המשפט ופרסום התבחינים, צפוי סכום התמיכה המיועד לקבוצת כדורגל הנשים רעננה, המוליכה את טבלת הליגה הלאומית, לגדול משמעותית בלמעלה מ-30%, כאשר בנוסף יחוזקו קבוצות הנערות והילדות של המועדון באמצעות העמותה לקידום הספורט ברעננה. התקציב יוכל לגדול בהמשך בהתאם להתפתחות הקבוצה, להישגיה הספורטיביים ולגידול בכמות השחקניות.

חיים ברוידא אמר: "אני מברך על ההסכם המעגן את מדיניות העירייה לקדם ספורט ברעננה וספורט נשים בפרט. היה חשוב לנו לתרום לקידום ספורט הנשים, אך לדרוש השקעה בנוער, ובאופן כללי לרתום אותם למינוף המועדון למען תושבי העיר".

ההסכם מסדיר באופן מפורט את הקריטריונים בבסיס התבחינים לקביעת התמיכות העירוניות על ידי קביעת המשקל והניקוד שיינתן לכל קבוצה, בכל אחד מתתי הסעיפים בתבחינים, באופן שקוף ושוויוני, אשר יעודד פרמטרים אותם מעוניינת העירייה לקדם כגון הישגיות, השתתפות שחקנים מקומיים, עידוד ספורט נשים וכו'.

בנוסף, על פי ההסכם, העירייה תפעל להכליל במסגרת תכנית שיפוץ המתקנים לשנת 2024, שיפוץ של מתקן חדר ההלבשה במגרש האימונים של קבוצות הנערות והילדות, בסטנדרט הקיים במתקן של קבוצות הנוער והנערים בכפוף לאישור מועצת העיר.

השאיפה מצד קבוצות הנשים, היא כי בעקבות ההסכם, יגדלו התמיכות לכלל ענפי ספורט הנשים ברעננה, באופן משמעותי בשנים הבאות וכי הדבר יעמיד את העיר בראש הערים התומכות ומעודדות ספורט נשים. השופט אמיר, אשר קבע בפסק דין בשנת 2021 כי על עיריית נתניה להגדיל את התמיכה בקבוצת כדורגל הנשים העירונית, בחן את ההסכם, אישר אותו בפסק דינו ובירך את הצדדים ואת המגשר על ההסכמות. את העירייה ייצגה בהליך עו"ד לימור דניאלי-שוסטר ממשרד הררי טויסטר.

עו"ד כהנא אמר: "מדובר בהסדר מצוין שיבטיח תקציב לפעילות מקצועית של כדורגל הנשים בעיר וכן הקצאת מתקנים איכותיים לפעילות קבוצות הנשים, הנערות והילדות בעיר. אנחנו רואים בעירייה ובעמותה לקידום הספורט ברעננה שותפים לדרך ונפעל יחד ליצר מציאות שבה לכל ילדה וילדה אפשרות לממש את עצמו במסגרות הספורט התחרותי בעיר".

מנהלת כדורגל נשים רעננה, דורותי גור, אמרה: "אנחנו שמחות מאוד על ההסדר שהושג. מדובר בהישג גדול לספורט הנשים ולכדורגל הנשים בעיר, במיוחד בכל הנוגע לשינויים בתתי הקריטריונים המסדירים את חלוקת התמיכות בעיר. ההסדר יבטיח תקצוב ראוי לקבוצת כדורגל הנשים וזכות שווה לבנות ולבנים ברעננה לשחק כדורגל בכל הגילאים, במתקנים ראויים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר