מכללת בית ברל, צילום באדיבות מכללת בית ברל
מכללת בית ברל, צילום באדיבות מכללת בית ברל

יוצאים מהקופסה: המכללה האקדמית בית ברל מובילה מהפכה בחינוך

דבר כזה עוד לא היה: במכללה האקדמית בית ברל התלמידים יעצבו יחד עם הצוות המקצועי את הדרך בה ילמדו ואת כלי ההערכה והמדידה. וגם: לראשונה בישראל תואר ראשון בחינוך במסלול המונטסורי-דמוקרטי

פורסם בתאריך: 30.8.22 12:26

המכללה האקדמית בית ברל מובילה מהפכה בחינוך ולומדת מהטובים ביותר. המכללה משתפת פעולה עם אנשי חינוך מובילים מהארץ ומהעולם, משלבת זרועות עם מורים, מנהלים, הורים ותלמידים ומתאימה את עצמה לעולם החדש שנמצא בתנועה מתמדת. ראשיתו של המסע בהובלת נשיאת המכללה פרופ' יולי תמיר והצוות המקצועי, היא בחבירה למוסדות חינוך בארץ ובעולם שהצליחו להצמיח יוזמות חינוכיות יוצאת דופן. בתי ספר שחוקרים, לומדים, משחקים ויוצרים. במסגרת שיתופי הפעולה, נפגשים הסטודנטים בבית ברל ללמוד ולחקור ביחד, בונים את תוכנית הלימודים ביחד עם אנשי הסגל בשיתוף וחשיבה ולומדים להוביל שינוי, להעריך ולמדוד אותו.

מהפכה היא עניין לא פשוט, וההצלחה לא מובטחת. במכללה מציינים כי סטודנטים שואלים איך זה יקרה? והתשובה היא לייצר ביחד. כמו שלמגלי עולם היה מצפן, אך הם לא ידעו מה יקרה להם בדרך ובכל זאת יצאו למסע, כך גם במכללה האקדמית מכוונים לאנשי חינוך שרוצים לגלות בעצמם את התשובה החינוכית, שמוכנים לצאת מהקופסא, לבדוק גבולות ולהתבונן פנימה. המטרה המרכזית במסע להכשרת מורים מהפכנית, היא להצמיח אנשים בעלי חזון וסדר יום ערכי, שרוצים ויכולים לשבור מסגרות ולהוביל תהליכים לא שגרתיים. התלמידים יחד עם הצוות המקצועי, יעצבו את הדרך בה ילמדו, את הנושאים שיילמדו ואת כלי ההערכה והמדידה בהם יעריכו את עבודתם. במסגרת הלימודים, ישתלבו הסטודנטים ברשת המעבדה – אשר מלווה בתי ספר הניצבים בחזית החינוך הישראלי והעולמי, מתעדים את התהליכים על מנת להפיץ את החדשות והרעיונות, הכלים והמתודות לבתי ספר נוספים, ועוזרים, תומכים ובעיקר מבינים שניתן לקיים שינוי.

במהלך לימודי המהפכה, יפגשו הסטודנטים אנשים מובילים מכל התחומים: אומנים, יוצרים, אנשי קולנוע שחקנים, אנשי הייטק, חוקרים, מדענים וממציאים, אשר ילמדו אותם להתאים את עצמם לדור החדש והמתפתח, למהירות האין סופית ולשפת המחר של הדור הצעיר. הסטודנטים יקבלו כלים שמותאמים למאה ה-21 וילמדו להשתמש במדיות המתחדשות.

המורים לעתיד ילמדו במרכז החדשנות עם אנשי הייטק, חוקרים, מדענים, ממציאים ואנשי תעשיה. תהיה להם הזדמנות ליצור, להמציא ולהשתתף במאיץ החינוכי שהוקם בבית ברל ולקחת חלק בהאקתונים. לצד זה, הפקולטה לטיפול, ייעוץ ותמיכה חינוכית, תהיה עבור הסטודנטים מרכז של למידה וצמיחה רגשית. תוכנית המהפכה, תאפשר למורים לעתיד לרכוש כלים להקשבה ורגישות חינוכית שיאפשרו להם להיות קשובים לעצמם, להבין למה בחרו להיות מורים, למצוא את הניצוץ הפנימי ולחלוק אותו עם אחרים. במרכז בובר לחינוך דיאלוגי, ירכשו הסטודנטים כלים שמקדמים למידה בדיאלוג, עבודה בקבוצות וכלים אלטרנטיביים שאינם חלק מהמערכת הפורמלית של החינוך בישראל.

במסגרת לימודי המהפכה, יוכלו הסטודנטים ללמוד לתואר ראשון בחינוך לבית הספר היסודי בנתיב לימודים מונטסורי-דמוקרטי, כשבסיום התואר יוכלו ללמד בבתי ספר מונטסורים או דמוקרטיים יסודיים בישראל ובעולם. במהלך תכנית הלימודים ילמדו ויתנסו הסטודנטים בשתי הגישות: הגישה הדמוקרטית, בה כל תלמיד הוא אינדיבידואל השונה מן האחר וככזה, הוא רשאי לבנות לעצמו תוכנית לימודים אישית; והגישה המונטסורית, שמאפשרת לילד ללמוד באופן חווייתי, לפתח יכולת בחירה בהתאם לנטיותיו הטבעיות והיכרות עם חוזקותיו.

יעקב הכט, יזם ומקים רשת החינוך הדמוקרטי וארגון ערי חינוך בישראל, ואחד ממנהלי התוכנית, מציין: "במכללה האקדמית בית ברל, אנחנו לא רק מדברים על "המהפכה" והגישות החדשות, אלא דואגים שהגישות תהיינה חלק מהכשרת המורים".

בנוסף, ניתן ללמוד ללימודי תואר שני בנתיב של חדשנות פדגוגית לימודי המהפכה. זו תוכנית אשר מיועדת לכל מי שרוצה להוביל מהפכה בחינוך, להיות חלק מנבחרת שלומדת, יוצרת ופורצת ביחד. הלימודים מתקיימים בשיתוף ודיאלוג מתמיד עם הסטודנטים שמתנסים בתהליכי לימוד, שכוללים גמישות בדרכי הלמידה ובבחירת כיוון ההתמחות ,התאמת התכנים ותכנון ופיתוח של תהליכי חינוך חדשניים לצד התנסות והכשרה בפועל. את הנתיב מוביל צוות של חברי סגל במכללה – מומחים בתחום החדשנות, בשיתוף עם מומחים ויזמים משדה החינוך והתעשייה.

לצד לימודי התואר, ניתן ללמוד במכללה במסגרת לימודי תעודה – תוכנית המומחים. בתוכנית זו פועלת נבחרת של אנשי חינוך בעלי ניסיון רב לצד יזמים, צעירים ובוגרים, מתחומים שונים ומגוונים: הייטק, תעשיה, ניהול, ואחרים שבאים לעבוד, ללמוד, וביחד לייצר עתיד חדש בתחום החינוך.

אם יש לכם את התבונה והיכולת להוביל שינוי ודרך חדשה ואתם רוצים לקחת חלק במהפכה בחינוך דור העתיד, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת מהפכה ולהשפיע על הלימודים של מחר.

להצטרפות היכנסו ללינק https://www.beitberl.ac.il/


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר