אריה פרידמן
אריה פרידמן

המשרד לשירותי דת החליט: יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן ימשיך בתפקידו

לאחר שהתברר שלא התפטר כדין מתפקידו כיו"ר המועצה הדתית, וכיהן בו זמנית גם כחבר מועצה, ביקש פרידמן להישאר רק בתפקידו במועצה הדתית. בחמישי האחרון נענה המשרד לשירותי דת לבקשתו

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:45

ביום חמישי האחרון פסק המשרד לשירותי דת, כי אריה פרידמן יכול לחזור לתפקד כיו"ר המועצה הדתית. כזכור, פרידמן טען בתחילת חודש דצמבר כי התפטר מתפקידו במועצה הדתית בכדי לכהן כחבר מועצה מטעם סיעת "הרשימה הדתית המאחודת", אך בדיעבד התברר כי פרידמן מעולם לא התפטר רשמית מתפקידו. כך בעצם, לאחר השבעתו כחבר המועצה בתחילת חודש דצמבר, כיהן פרידמן כחבר מועצה וכיו"ר המועצה הדתית בו זמנית, עד התפטרותו ממועצת העיר בסוף אותו החודש.

"כשבחרתי להתפטר אני הבנתי, מגורמים במועצה הדתית, שאני צריך להוציא רק מכתב התפטרות", אמר פרידמן לצומת השרון, "אבל אחר כך התברר שיש הבדל בין יושב ראש שנבחר ע"י המועצה, ליושב ראש שמונה על ידי השר. יו"ר נבחר, כמוני, צריך להתפטר בפני מליאה של המועצה הדתית ולקבל את הסכמתה. דבר שלא אני ולא גורמים במועצה עצמו היו מודעים אליו. כך שבעצם ההתפטרות שלי כלל לא נכנסה לתוקף".

מדוע החלטת לחזור למועצה הדתית?

"יו"ר המועצה הדתית עוסק בעשייה יום יומית. חבר מועצת עיר נמצא יותר בתפקיד של פיקוח, ניטור וייעוץ על הגופים המבצעים. פחות של עשייה"

בשל המצב הבעייתי דן המשרד לשירותי דת בשבועות האחרונים בבקשת פרידמן לחזור לתפקידו כיו"ר המועצה הדתית, למרות שהגיש מכתב התפטרות. ביום חמישי האחרון, פסק המשרד כי פרידמן יחזור לתפקידו. פרידמן צפוי לכהן כיו"ר המועצה הדתית עד הבחירות החדשות למועצה הדתית, שצפויות להתקיים בסוף השנה. כזכור, לאחר התפטרותו ממועצת העיר בסוף חודש דצמבר, דרורה כהן מסיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" החליפה אותו בתפקיד כחברת מועצה.

זאת לא הסערה הראשונה שיודעת סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" בקדנציה הנוכחית של מועצת העיר. בתחילת החודש, בישיבת המועצה הראשונה, יצאה חברת המועצה דרורה כהן נגד חברה לסיעה לורן עייאש, בטענה שלא כיבד הסכם פנימי של הסיעה לפיו הייתה צריכה להחליפו (טרם התפטרותו של פרידמן, נכנסו למועצה חברי הסיעה אריה פרידמן, אלי אלוש ולורן עייאש). כמו כן, מגורמים המקורבים למשא ומתן הקואליציוני נמסר כי השתהות סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת" בחתימת ההסכם מול סיעתו של ברוידא בעת הרכבת הקואליציה עקב סכסוכים פנימיים, היא זו שהורידה את המינויים המובטחים במו"מ, מסגן ראש עיר בשכר לחצי סגן ראש עיר ללא שכר.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר