הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי
הרשימה הדתית המאוחדת: עו"ד אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים: יאיר גרזון, פרטי

בעקבות פרישתו של אלוש: מחלוקת ברשימה הדתית המאוחדת

לאחר שפרש ראש הסיעה לאופוזיציה בשל קיום מצעד הגאווה, החלו סדקים בסיעה הדתית, שמורכבת משלוש רשימות שונות. לורן עיאש, חבר הסיעה: "אלי החליט לפרוש מבלי שנקבל את ההחלטה כולם ביחד"

פורסם בתאריך: 25.6.19 15:05

רגל אחת באופוזיציה ואחת בקואליציה: לאחר בשבוע שעבר עו"ד אלי אלוש, ראש הסיעה "הרשימה הדתית המאוחדת", הכריז על פרישתו מהקואליציה, עתיד הסיעה לוט בערפל. כזכור, אלוש פרש מהקואליציה עקב קיום מצעד הגאווה ברעננה, אך עשה זאת באופן פרסונלי ולא סיעתי – כך ששני חברי הסיעה הנותרים, לורן עייאש ודרורה כהן, נותרו כחברים בקואליציה, ואלוש – באופוזיציה.

"היינו צריכים לקבל החלטה ביחד, לצערי זה לא מה שקרה", אומר חבר הסיעה לורן עייאש, "אלי החליט לפרוש מבלי שנקבל את ההחלטה כולם ביחד. הוא אומר שהוא פרש בגלל הוראת רבנים, אבל רב העיר אמר לאלוש בפירוש לא להתפטר, והוא עשה זאת למרות זאת".

איך תמשיכו לפעול כסיעה? הרי חברי הסיעה אמורים להיות מגובשים

"הוא יצביע נגד החלטות הקואליציה ואנחנו בעד, זה מה שיהיה. הוא החליט על דעת עצמו לצאת מהקואליציה, אני נשאר בקואליציה עם האג'נדה שלי. לעבוד בשביל העולים, בשביל הקהילות הצרפתיות".

למרות הצהרתו של עייאש כי אלוש פרש לפני שהסיעה גיבשה עמדה, חלק מחברי הרשימה הדתית המאוחדת מספרים כי כבר נקבעה עמדת הסיעה – לפרוש מהקואליציה, וכי אלוש דבק בה.

כזכור, 'הרשימה הדתית המאוחדת' אינה סיעה טבעית – היא מורכבת משלוש רשימות דתיות ברעננה, שהתאחדו לאחת טרם הבחירות למועצה: 'מאמינים ברעננה' בראשותו של אלי אלוש, 'רעננה פלוס' בראשות לורן עייאש, ו-'הבית היהודי' שנבחרה בראשותו של אריה פרידמן, שמאז התפטר ושב לתפקידו כראש המועצה הדתית, ואת מקומו תפסה דרורה כהן. היחסים בין הרשימות עלו מספר פעמים על שרטון: לאחר הבחירות, סכסוכים פנימיים פרצו בין הרשימות שאף הובילו לנתק ממושך של חודשיים, עד לפיוס בחודש פברואר האחרון.

כעת, לאחר פרישתו של אלוש מהקואליציה, עומדת על הפרק השאלה מי יקבל את תפקיד סגן ראש העיר שהובטח לו בהסכם הקואליציוני. על פי ההסכם, הסיעה זכאית לתפקיד של סגנות ללא שכר במשך חצי קדנציה, תפקיד שאמנם אינו נושא תמורה כספית, אך למרות זאת נחשב לאחד התפקידים הנכספים ביותר בין חברי המועצה.

"קודם כל אנחנו צריכים לראות איך אנחנו יכולים להמשיך לעבוד ביחד" אומר עייאש, "כרגע לגבי הסגנות אני לא יודע להגיד. אני לא בא לקחת תפקיד של אף אחד, לא מעניין אותי הכיסא, בכלל לא. יש לי כל מיני פרויקטים שאני רוצה לקדם, ואפעל לקדם אותם".

"אנחנו עוד לא דיברנו בינינו ואני באופן אישי גם לא רוצה את הסגנות בכל מקרה", הוסיפה חברת הסיעה דרורה כהן, "אנחנו נתקדם עם עצמנו, נתגבש בינינו ונדבר. מוקדם מדי לדעת".

מאלי אלוש, ראש הסיעה נמסר: "את ההחלטה לפרוש לאופוזיציה קיבלתי מתוך עוצמה ומצפון נקי, ללא כל שיקולים פרסונליים . ויתרתי על הזכות להתמנות לסגן ראש העיר בעוד שנה, לפי ההסכם הקואליציוני. את ההחלטה קיבלתי לפי דעת תורה ועצת רבנים וגם מתוך האחריות שמוטלת עלי כמי שמייצג את הציבור הדתי ברעננה, המחויב לפעול הן על פי צו מצפונו והן על פי רחשי הציבור שתמך בו בבחירות . בעקבות המחאות הרבות של כל הרבנים ומרבית הציבור הדתי כנגד קיומו של המצעד הגאווה ברעננה, לא ראיתי כל דרך המאפשרת השארות בקואליציה שנותנת לגיטימציה להפרה חמורה של הסטטוס קוו. יודגש כי עוד לפני קיומו של המצעד כינסתי את חברי ופעילי הרשימה הדתית ובכללם את חברי לורן עייאש ואת נציגי רעננה פלוס, וגם את נציגי סיעת 'מאמינים ברעננה' וגם את נציגי הבית היהודי. במהלך אותה ישיבה קיבלנו החלטה ברוב דעות לפרוש מהקואליציה, ככל וראש העיר יפעל בניגוד לאינטרסים של הציבור שלנו ובניגוד למוסכם עמו. אני מצטער שחלק מחברי לא רואים לנכון לקיים את חובתם הציבורית, ועדיין לא פרשו לאופוזיציה, אבל יחד עם זאת אני מכבד כל צעד שיעשו שעולה בקנה אחד אך ורק עם האינטרסים של הציבור הדתי, ולא מתוך אינטרסים אישיים כאילו ואחרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר