מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי
מימין: אלי אלוש, לורן עייאש, דרורה כהן. צילומים פרטי, יאיר גרזון

אחרי חודשיים של נתק: פיוס בין חברי הרשימה הדתית

אחרי הנתק שנבע מסכסוכים פנימיים, החליטו חברי הסיעה על שלום בית ויישרו את ההדורים. יו"ר הרשימה, אלי אלוש: "מה שהיה עד כה נבע מהנהגה לא נכונה"

פורסם בתאריך: 12.2.19 09:09

אחרי נתק של חודשיים בין חברי סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת", שלושת חברי הסיעה – עו"ד אלי אלוש, דרורה כהן ולורן עייאש, החליטו בפגישת פיוס בשבוע שעבר לשים את המחלוקות מאחוריהם ולפעול יחד בשיתוף פעולה כסיעה מאוחדת.

המחלוקת העיקרית בסיעה הדתית הייתה על חוזה שנחתם או לא בין חברי הסיעה טרם הבחירות למועצה. בראיון עם דרורה כהן, טענה כי בחוזה נכתב כי לורן עייאש יוצב במקום השלישי והיא ברביעי ברשימה, אך טענה כי במידה והסיעה תזכה רק בשלושה מנדטים, עייאש התחייב לפרוש ולאפשר לה לכהן כחברת מועצה.

כזכור, הסיעה זכתה בבחירות רק בשלושה מנדטים, אך עייאש סירב לפנות את כיסאו בטענה שהוא לא קשור להסכם ולא חתם עליו מעולם, אך מנגד טען כי לא כל ההסכם כובד ולכן הוא אינו צריך לכבד את חלקו. לאחר שאריה פרידמן, יו"ר הסיעה, התפטר מהמועצה כדי לחזור לתפקידו כיו"ר המועצה הדתית, אלוש מונה ליו"ר הסיעה ודרורה כהן הושבעה כחברת מועצה. מאז, שלושת חברי הסיעה אמנם פעלו כסיעה בהצבעות בישיבות המועצה, אך לא שיתפו פעולה מעבר לכך. בשבוע שעבר, נפגשו השלושה והחליטו לשים את משקעי העבר מאחוריהם.

אריה פרידמן

התפטרותו אפשרה את כניסת כהן למועצה. אריה פרידמן

"לפני שבועיים מישהו התקשר אליי, אדם שאני מאוד מעריכה, לא מהפוליטיקה המקומית ולא ארצה לציין את שמו, והזכיר לי את המחויבות שלי כלפי הציבור", סיפרה כהן לצומת השרון, "הוא הזכיר לי שיש לנו חמש שנים לעבוד, ולא לשחק במשחקי כעס וגאווה. אחרי השיחה כתבתי לאלוש, שיש לנו מחויבות כלפי אלפי תושבים שבחרו בנו, ציבור שלם. עד שפניתי אליו היינו בנתק. אמרתי לעצמי שביחד אנחנו יכול להוביל את התושבים יותר טוב מאשר כל אחד לבד. נפגשתי עם אלוש, וראיתי שיש על מה לדבר. קבענו מפגש עם לורן, זה היה מאוד טבעי, אני לא רוצה לשמור כעסים, בטח לא בגילי"

דרורה כהן

"לא לשחק במשחקי כעס וגאווה". דרורה כהן

לעומת כהן, חבר הסיעה לורן עייאש טוען שהפיצול ברשימה נגרם עוד לפני הבחירות, בגלל יו"ר הסיעה הקודם אריה פרידמן. "לצערי המחלוקות שהיו לנו אז כשאריה פרידמן היה פה, יצרו מצב שגרם לכך שלא לקחו אותנו בחשבון כסיעה אחת, אלא כשלוש סיעות, ולכן נהיינו חלשים", אמר עייאש לצומת השרון, "נכשלנו במו"מ לפני הבחירות. לא קיבלנו מה שהיינו צריכים לקבל. בפגישה בין שלושתינו, כל אחד אמר מה שהיה לו להגיד, וסך הכל המחלוקות שלנו היו בעיקר בגלל אי הבנות".

מה זאת אומרת אי הבנות? דרורה כהן אמרה בראיון שהיה חוזה שלפיו במקרה של שלושה מנדטים היא תיכנס ואתה לא.

"על החוזה הזה בחיים לא חתמתי, בחיים לא שמעתי עליו".

לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון

"נהיינו חלשים". לורן עייאש קרדיט יאיר גרזון

יו"ר הסיעה אלי אלוש, כמה מילים על האיחוד?

"עשינו את הצעד הנכון שמתבקש. הסתכלנו על טובת הציבור ולא על האינטרס האישי. הכישלון במשא ומתן הוא מאחורינו, אנחנו מסתכלים קדימה, ותומכים בראש העיר חיים ברוידא. כמנהיג איחדתי את השורות, אמרתי לחברי הרשימה דרורה ולורן, בואו נשכח מה היה ונשים את טובת הציבור לפנינו".

איך אתה חושב שהיה אפשר למנוע את הקרע בסיעה?

"הסכמים צריך לכבד, אבל בסופו של דבר הגענו להסדר. מה שהיה עד כה נבע מהנהגה לא נכונה בסיעה, היום יש הנהגה נכונה".

אלי אלוש צילום פרטי

"הנהגה לא נכונה בסיעה". אלי אלוש צילום פרטי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר