ישיבת מועצת העיר רעננה

ברוידא: "לא תהיי סגנית בשכר". פוזמנטיר: "זו הוצאת דיבה". צפו בעימות הסוער

סערה התחוללה אמש בישיבת מועצת העיר בעת ההצבעה על הדחתה של אנה פוזמנטיר, מספר 2 בסיעתו של חיים ברוידא, מוועדת הביקורת. עימותים נרשמו בין מרצ לסיעות הדתיות בדיונים על תחבורה ציבורית בשבת ופעילות עמותות דתיות בבתי הספר

פורסם בתאריך: 11.9.19 08:12

ישיבת המועצה אמש הייתה סוערת מהרגיל: ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, העלה להצבעה את הדחתה של חברת סיעתו אנה פוזמנטיר, מספר 2 בסיעתו, מוועדת הביקורת, והחלפתה בחבר הסיעה רחמים שלום.

נזכיר כי היחסים בין השניים התדרדרו מאוד לאחר הבחירות לראשות העיר, ופוזמנטיר אף דיווחה על נתק מאז זכייתו של ברוידא. בשבוע שעבר, פוזמנטיר פנתה אל ברוידא בשאילתות שעלו בישיבת המועצה, לגבי ביטול הנחה לאמהות חד הוריות בפעילויות העירייה ובנושא תקציב אירועי הקיץ.

"אני רוצה לציין שהדחתי מהועדה מגיעה כתגובת נגד מצד ראש העיר", אמרה פוזמנטיר מספר רגעים לפני ההצבעה על הדחתה, "על הגשת שאילתא מוצדקת ונכונה שבאה להגן על השכבות החלשות, שאגב, לא קיבלתי מענה לכל השאלות שלי. אני אמשיך ואשאל שוב עד שאקבל את התשובות. אם כל הנוכחים בחדר סבורים שזו הדרך שצריכה להכתיב את התרבות הפוליטית ברעננה, צר לי, אבל אני אמשיך להיות מחויבת לשליחותי הציבורית. תצביעו לפי מצפונכם".

צפו בעימות:

לאחר דבריה של פוזמנטיר, התעורר דיון סוער בין חברי המועצה. "אני רוצה אמון", אמר ברוידא לחברי המועצה, "את הדברים האלה היה אפשר לעשות בתוך הקואליציה. זה נובע מרצון לנסות ולהלך עליי אימים, ולבקש ממני משהו שהקופה לא תסבול". לבסוף פנה אל פוזמנטיר ואמר: "את לא תהיי סגנית בשכר, בכסף".

"אתה כרגע מוציא הוצאת דיבה", אמרה לו פוזמנטיר, "פעם אחרונה כשביקשתי מראש העיר להיות סגנית זה היה כשהתנהלו הסכמים קואליציוניים. הוא התחייב לי במשך שנתיים. הפעם האחרונה שדיברתי על הנושא עם ראש העיר הייתה ב-2018. מאז לא דיברתי עם ראש העיר, כך שלא יכולתי גם לדרוש ממנו דבר".

המועצה הצביעה בעד חילופי הגברי והדחתה של פוזמנטיר מהוועדה, כאשר מרצ ופוזמנטיר הצביעו נגד, אלי אלוש נמנע, ושאר חברי המועצה (11 במספר, בהיעדר ניר קריסטל ודרורה כהן) בעד.

סערה נוספת התחוללה כאשר התפתח דיון על ההצעות של סיעת מרצ לסדר היום: תחבורה ציבורית בשבת, והתחייבות מצד עיריית רעננה לא לאפשר לעמותות עם זיקה דתית או פוליטית להיכנס למוסדות החינוך.

"אתה רוצה למחוק את היהדות?", שאל חבר המועצה אלי אלוש את צבי נדב רוסלר ממרצ, "אתה לא יהודי?".

"אתה פרובוקטור", ענה לו נדב רוסלר, "את יהדותי אתה לא תשים בסימן שאלה, אני שילמתי על יהדותי יותר ממך". שתי ההצעות לסדר היום של מרצ נפלו ברוב קולות.

בשאר הישיבה, אושרו ברוב קולות הלוואה שלקחה העירייה כדי לכסות את ההוצאות מהפסד בתביעה ייצוגית בעניין גביית ארנונה שלא כדין, מחזור הלוואה נוספת, מינוי ועדת ערר לארנונה ומינוי ועדת מכרזים לבחירת מבקר עירייה חדש לאחר פרישתו הקרבה של המבקר משה הנדין.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר