אנה פוזמנטיר וחיים ברוידא. צילום עזרא לוי
אנה פוזמנטיר וחיים ברוידא. צילום עזרא לוי

הקרע מחריף: ברוידא מתכוון להדיח את פוזמנטיר מוועדת הביקורת

לאחר סערת השאילתות, ברוידא מתכוון להחליף בישיבת המועצה את פוזמנטיר בחבר הסיעה רחמים שלום. פוזמנטיר: "הדחתי מהוועדה מגיעה כתגובת נגד מצד ראש העיר". מרצ צפויה להעלות הצעה להסדרת עמותות הדת בבתי הספר

פורסם בתאריך: 10.9.19 16:07

המשבר בין ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, לבין חברת סיעתו אנה פוזמנטיר מחריף: לאחר שפוזמנטיר פנתה לברוידא בשאילתות בנושאים תקציביים שונים, ברוידא  פועל להחלפתה כנציגת הסיעה באחת מהוועדות החשובות במועצה, וועדת הביקורת. במהלך ישיבת המועצה שתתקיים היום (שלישי) תעלה להצבעה  החלפתה של פוזמנטיר במספר 3 בסיעה, רחמים שלום, וצפויה להתקבל ברוב קולות בשל הקואליציה הרחבה – שמונה 14 מתוך 19 כיסאות במועצה.

כזכור, ביום שני שעבר, פורסם ב-"צומת השרון" כי פוזמנטיר ביקשה להעלות שתי שאילתות בישיבת המועצה קרובה, בנושאי ביטול הנחות למשפחות חד הוריות במתקני עירייה, ובנושא עלות אירועי הקיץ. המקרה היה יוצא דופן בהתנהלות בתוך סיעה, שכן פוזמנטיר מכהנת כמספר 2 של ברוידא בסיעתו, ומתקשרת איתו באמצעות שאילתות רשמיות. לדברי פוזמנטיר, הנתק בין השניים החל כבר לאחר הבחירות, כאשר הקשר ביניהם הלך והתדרדר. אחת מנקודות השפל שידע הקשר, הייתה לפני כחודש וחצי, כאשר שלחו חלק מחברי סיעתו ופעיליו של ברוידא, ביניהם אנה פוזמנטיר, מכתב אישי, בו טענו כי הוא "מתעלם מקיומם". זאת לאחר שהעניק תפקידים בכירים לחברי המועצה יקי ודמני, מיכאל רייזמן וענבר הוכברג. על המכתב היו חתומים גם פוזמנטיר וגם חבר סיעתו של ברוידא, רחמים שלום, שמיד לאחר פרסום המכתב התנער מתוכנו.

"הדחתי מהוועדה מגיעה כתגובת נגד מצד ראש העיר, על הגשת שאילתא מוצדקת ונכונה שבאה להגן על השכבות החלשות", אמרה אנה פוזמנטיר ל-"צומת השרון", "ראש העיר מצהיר בכל מיני פורומים שהוא מחייב לשקיפות, אבל נאה דורש נאה מקיים. אותה שקיפות צריכה לבוא לידי ביטוי גם ביחסו לחברי המועצה, ובפרט לחברי הסיעה שלו". בסביבתו של ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, סירבו להגיב.

אנה פוזמנטיר

"הדחתי מהוועדה מגיעה כתגובת נגד מצד ראש העיר". אנה פוזמנטיר

נושא נוסף שעומד היום על הפרק בישיבת המועצה הוא הצעתה של סיעת מרצ לסדר היום, בנושא עמותות הדת בבתי הספר הממלכתיים. "עד לפני מספר חודשים הייתה הוראה של משרד החינוך ליידע את ההורים בכתב, מראש, על כניסה של עמותות לבית הספר או לגן, ולהודיע להורים שהפעילות הזאת איננה חובה, אלא רשות", כתבה נציגת הסיעה, עדית דיאמנט, בהצעה לסדר היום, "ההוראה הזו, שבאה להגן על הזכות הטבעית של ההורים לדעת מי מלמד את ילדיהם, ומה מלמדים אותם, אפשרה להורים רבים ברחבי הארץ למנוע את כניסת עמותות ההדתה בשערי בית הספר/הגן. לאחרונה פורסם כי המהלך האחרון של שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, במשרד החינוך היה לבטל בחשאי את ההוראה".

"זכותם של הורים חילוניים שדעתם של ילדיהם לא תושפע מכל מיני "בעלי תשובה" עם אג'נדות דתיות אמוניות. בשנים האחרונות הפריט משרד החינוך את החינוך לערכים לגופים חיצוניים. במקום שהמחנכים של ילדינו יחנכו אותם, נכנסים לכיתות ולגני הילדים שתדלני עמותות. ה'שליחים' מטעם העמותות, מעבירים לתלמידים תכנים בלתי מפוקחים שבחלקם אינם עולים בקנה אחד עם תפישת עולמם של מרבית תושבי העיר שהינם חילונים. לדעתנו את התכנים של 'איך להכין מצה', או למה מקימים סוכה בסוכות יכולים ללמד גם המורים.

מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"זכותם של הורים חילוניים שדעתם של ילדיהם לא תושפע מכל מיני "בעלי תשובה" עם אג'נדות דתיות אמוניות". מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"סיעת מרצ מבקשת ממועצת העיר להעלות להחלטה את ההצעה הבאה: עיריית רעננה מחליטה כי כל כוונה להכניס גורם פרטי לבית ספר או גן ילדים יעשה רק לאחר יידוע ההורים בכתב על הפעילות, הסיבות להפעלתה ומהו הערך המוסף שלה וכן על כך שהפעילות היא וולונטרית. עיריית רעננה מחליטה בזאת כי לא תאפשר לעמותות עם זיקה דתית ו/או פוליטית מוכחת להיכנס לגני הילדים ולבתי הספר הממלכתיים. את חומרי הלימוד, מערכי השיעור והערכים בנושא היהדות יעבירו וילמדו המורים והגננות המורשים לכך בלבד"

עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

"ניסיונות לתקוע טריז ביחסים הטובים בין הציבור הדתי והחילוני". עו"ד אלי אלוש. צילום יאיר גרזון

עו"ד אלי אלוש, יו"ר הסיעה הדתית הגדולה במועצה, "הרשימה הדתית המאוחדת", הגיב להצעה: "מדובר בהצעה פופוליסטית נוספת של סיעת מרץ ברעננה שכנראה תתמקד בקדנציה הנוכחית אך ורק בניסיונות פתטיים להתנגח בציבור הדתית ובניסיונות לתקוע טריז ביחסים הטובים בין הציבור הדתי והחילוני ברעננה. זה החל בקידום מצעד הגאווה המיותר ברעננה וזה ממשיך עם גילויי השנאה לדת ישראל ולמורשת ישראל. אני כמובן אתמוך בהסרת הצעות מרצ מסדר יומה של מועצת העיר, ולא אאפשר לסיעת מרצ להמשיך בנסיונות להנצחת הקיטוב והשנאה בין הציבור הדתי והחילוני ברעננה ללא כל צורך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר