ישיבת מועצת העיר רעננה
ישיבת מועצת העיר רעננה

צפו בבלאגן בישיבת המועצה: "לא תסתום את הפה לאנשים שרוצים לדבר"

"אתה ביזיון לעיר הזאת" ... "זאת הייתה בושה רק לכם" ... ישיבת מועצה כזאת עוד לא התקיימה בין כותלי בית יד לבנים: צפו במה שקרה

פורסם בתאריך: 6.2.20 09:15

סערה יוצאת דופן הייתה בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (רביעי) בבית יד לבנים: מספר חברי מועצה התבטאו במשך דקות ארוכות בצעקות רמות כלפי ראש העירייה חיים ברוידא, לאחר שנושא ההסכם בינו לבין הסיעה הדתית עלה, וניסו למנוע ממנו להמשיך לנהל את הישיבה. ברוידא בתגובה עבר על הסעיפים בישיבה בהצבעה מהירה, ונעל את הישיבה תוך דקות ספורות.

הפיצוץ החל כאשר עלה נושא ההסכם החדש בין לורן עייאש ודרורה כהן לברוידא, הסכם שהובא לעיון חברי המועצה. חברת המועצה דבי סלוצקי מסיעת מרצ, שאלה את ברוידא האם הוא חתם על ההסכם הגנוז הישן שנחתם בין הצדדים. ברוידא ענה כי "לעניות דעתי, לא חתמתי עליו. אחרי עשר דקות, הוא בוטל בהסכמה מלאה". בשלב זה אלי אלוש ביקש להתייחס לנושא, לאחר שלא קיבל את רשות הדיבור וזכה להתעלמות מברוידא, אלוש הגביר את הטונים ואמר לו "ברוידא, ממה אתה פוחד? אני רוצה את רשות הדיבור, אתה לא תסתום פיות פה". על רקע מחאתו הרמה של אלוש, ברוידא המשיך את הישיבה, והקואליציה המשיכה להצביע על הסעיפים על סדר היום.

בשלב זה מחאו על התנהלות הישיבה גם חברות המועצה רונית וינטראוב מסיעת מרצ ואנה פוזמנטיר מסיעתו של ברוידא. "אתם כולכם חותמת גומי פה", אמר אלוש והצביע על חברי המועצה, "אתה ביזיון לעיר הזאת, חבל שתמכנו בך", הוסיף ואמר לברוידא. "אתה לא תסתום את הפה לאנשים שרוצים לדבר", הוסיפה פוזמנטיר. ארבעת חברי המועצה אף דפקו על השולחן וצעקו יחד "ביזיון" לעברו של ברוידא.

"אני מבטיחה לך שהיועץ המשפטי של משרד הפנים יפסול את כל הסעיפים שהצבעתם עליהם היום", אמרה חברת המועצה רונית וינטראוב. "אני רק רוצה להגיד לכם דבר אחד", אמר ברוידא בסוף הישיבה לארבעת חברי המועצה, "זאת הייתה בושה לא לי, אלא רק לכם".

הקואליציה הצביעה על אישור המלצות ועדת תמיכות, החלפת פוזמנטיר באיילת ארז סגן כיו"ר מועצת נשים, אישור להעסקת הודיה אורן כעוזרת אישית למנכ"ל העירייה ואישור להעסקת עובדים סוציאליים בפרויקט הדרכת סטודנטים הממומן על ידי האוניברסיטה. מהישיבה נעדרו חברי המועצה יקי ודמני, ארז ברט, גלי שחר, עדית דיאמנט וצבי נדב רוסלר.

מעו"ד אלי אלוש נמסר בתגובה: "ראש העיר צריך ללמוד מה אומר החוק בנושא רשות הדיבור לחבר מועצה. כנראה שלמר ברוידא יש סיבה מוצדקת מבחינתו לא לאפשר לחברי מועצה להתבטא. בנוגע אליי ספציפית, יש כאן מצב חמור יותר. מדובר בנושא שנוגע אליי באופן ישיר. רציתי להזכיר לראש העיר שההסכם הפסול, עליו היה להימחק מסדר היום, הוא היה צריך להמתין איתו עד שהיועמ"ש במשרד הפנים, אליו פניתי בנושא, יחליט".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הפרובוקציה אמש הייתה צפויה, ידועה מראש ולא הוסיפה כבוד לחברי המועצה שנטלו בה חלק. צר לנו שהאופוזיציה בחרה ביודעין להמנע מקיום דיון ענייני ולראייה לא הגישה שאילתות כמקובל, ולא הובאה אף הצעה לסדר. שימוש בשפה אלימה, גסה ובוטה מנוגד לקוד האתי עליו חתומים אותם חברי מועצת העיר. על אף הניסיון לעורר פרובוקציה הישיבה הסתיימה כמתוכנן. כלל ההחלטות שעלו להצבעה עברו ברוב מוחלט ומובהק של חברי הקואליציה על פי החוק. ראש העיר חיים ברוידא שיבח את התנהגות חברי הקואליציה, שלא נגררו לשיח אלים ומסית ושמרו על כבודם וכבוד תושבי העיר. על נבחרי הציבור לשמש דוגמה לשיח מכבד וראוי ואנו תקווה כי אותם חברי אופוזיציה לא יחזרו על התנהלות מסוג זה".

מסיעת מרצ נמסר בתגובה: "מפת הדרכים לאורה פועלת מרצ רעננה מציגה קווים מרכזיים של מנהל תקין, שוויון וצדק שנשען על ערכים אנושיים ותקינות חברתית.
כשומרי סף אנו נחושים לבקש ואף לקבל הבהרות ולהציף סוגיות הקשורות לעבודת העירייה ולסדר יומה של מועצת העיר. אנו עוקבים בדאגה אחר ההתדרדרות שחלה בשנה האחרונה בתרבות הפוליטית ברעננה כפי שהיא באה לידי ביטוי למשל בניהול ישיבות המועצה. צר לנו שהאופן המכובד והענייני בו אנו מנסים למלא את את השליחות הציבורית שלנו נתקל במאמצים פסולים וכוחניים שבאים להשתיק את קולינו ולשבש שליחותינו זו. מבחינתינו דפוס התנהגות זה מהווה פגיעה אנושה בעקרון השקיפות וביכולת להציג סוגיות חשובות לעין הציבורית. מרצ תמשיך לפעול בעקביות ונחישות ואף להאבק למען המטרות החשובות. נעמוד איתנים גם מול התנהגות כוחנית של מי שנראה כי אינו מפרש נכונה את מושג הסמכות. אנו מקווים שחיים ברוידא יפנים במהרה כי לביקורת ולשאלות קשות יש להתייחס ככלי עבודה מורה דרך לא כדבר מלחיץ".

מחברת המועצה דרורה כהן נמסר בתגובה: "עד לרגע זה אני נדהמת מההתפרצות הלא מכבדת בישיבת מועצת העיר. בתום הישיבה נשארנו 7 חברי מועצת עיר לדון בנושא. נזכרנו כי בקדנציה הקודמת ד"ר עדית דיאמנט מסיעת מרצ, שאותה ואת חבריה במפלגה, אני מעריכה מאוד ברמה האישית, עמדה בראש ועדה שגיבשה קוד אתי לחברים במועצת העיר. החברים בוועדה זו עברו תהליך ארוך על ידי גורם חיצוני מקצועי עד לגיבושו של התקנון. מעניין הדבר כי ברגע שמרצ הופכת לאופוזיציה, הכללים לשיח מכבד ותרבותי לא קיימים לגביהם. אני באמת יכולה להבין את הכאב, שהחברים במפלגת מרצ, איבדו בקדנציה זו את הכוח ואת הסמכות שהיו להם כשחלשו על תפקידים ותקציבי ענק .למרות זאת. לעניות דעתי אין הצדקה להתנהגות בוטה. לגבי ההסכם עם לורן ואיתי, החוק קובע שרק מניחים את ההסכם בפני מועצת העיר ולא מתקיים דיון. היועצת המשפטית דאגה להבהיר זאת לחברים בישיבה. כדי לקבל זכות דיבור בישיבת מועצה יש כללים והיועצת המשפטית שנכחה בישיבה קבעה שאין מקום לדיון בנושא זה אך לצערי החברים פעלו כרצונם ובניגוד לכללים. העלאת שאילתא או הצעה לסדר מאפשרים לחבר מועצה לטעון את דבריו. ככה מתנהלת ישיבה. לא בצעקות ובדפיקות על שולחנות. חשוב לזכור שהמילים והסגנון נשארים בתודעה. מגיע לתושבים שנכבד אותם ונזכור תמיד שאנו שליחים. באנו לתת שירות. מן ייתן ונפנים כי ישיבת מועצת עיר אינה שוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר