הבניין שנהרס ברחוב הגליל, צילום עיריית רעננה

עדות: "פתאום היו צעקות של הפועלים שהבניין קורס"

נמרוד לב, אחד מדיירי הבניין שפונה, משחזר את רגעי הלחץ # "נסיבות המקרה מצויות בבדיקה ובקרוב נמשיך בבניית הדירות בפרויקט", מסבירים בקבוצת ליאונרדו, המבצעת את פרויקט התמ"א

פורסם בתאריך: 6.10.21 08:14

דיירי הבניין ברחוב הגליל שפונה וחלקו נהרס עקב חשש מקריסה, מנסים לחזור לחיים ולשגרה, אבל בעחקר מנסיפ להתאושש מרגעי הלחץ והחרדה. "הייתי בבית באמצע ישיבת זום בעבודה, בזמן שבתי בת השנתיים ישנה בחדר השני", מספר נמרוד לב, אחד מ-45 התושבים שפונו אמש מבתיהם. "פתאום שמעתי צעקות מבחוץ, בהתחלה התעלמתי כי חשבתי שזו מריבה ברחוב. אבל אז פתאום התחילו צעקות, כנראה של הפועלים, ש'הבניין קורס' ו'לצאת מהר'".

מה עשית?
"עזבתי את הפגישה, השארתי את הדברים כמו שהם, לקחתי את הבת שלי עליי שמבחינתי זה היה הדבר הכי חשוב וירדתי במדרגות – אני עדיין עם אותם הבגדים מאתמול".

לב, שוחח אתמול בערב עם צומת השרון, מספר כי ברגעים הראשונים הוא ניסה לעזור לפנות דיירים נוספים בבניין ורק בהמשך התחיל לעכל את שקורה ולטפל במשפחתו. "בהתחלה התארגנו, הוצאנו את הילדים מבית הספר, שלחנו אותם להיות אצל קרובי משפחה והם מאוד נהנו. לא סיפרנו להם עדיין שהבניין ליד נהרס. הלכתי לקנות חיתולים ומגבונים ובערב התפנינו למלון. היום נסביר לילדים מה קרה וכמובן נראה להם שהבית שלנו בסדר, כדי שלא ידאגו".

על הרצון לשדר אופטימיות לילדיו ולמרות כל האישורים לחזור לדירה, לב מספר כי הוא ויתר דיירי הבניין בו הוא מתגורר מאוד חוששים: "אמרו לנו שככל הנראה תושבי הבניין ברחוב מכבי יוכלו לחזור כבר מחר לדירה, אבל אנחנו מאוד חוששים, כל נגיעה בבניין ברחוב הגליל מורגשת אצלנו", הוא אומר ומדגיש: "על אף כל האמירות המקצועיות, קשה לנצח את הרגש".

"לאפשר להם אוויר לנשימה": תושבי רעננה מתגייסים למען המשפחות מהבניין שנהרס

רגעים דרמטיים: נהרס הבניין שפונה מדיירים עקב סכנת קריסה | צפו בהריסה

יש לציין כי פרויקט התמ"א מתבצע למעשה בשני בניינים צמודים ברחובות המקבילים הגליל ומכבי, אשר עוברים את התהליך בו זמנית. המדובר ב-14 משפחות שפונו מדירותיהן – 8 ברחוב מכבי 41 ועוד 6 ברחוב הגליל 42, אשר 3 מהדירות שבו נהרסו על פי החלטת הגורמים המקצועיים.

כזכור, ביום שני, דיווחנו על כך שכוחות הביטחון וההצלה פינו את דיירי הבניין, ברחוב הגליל 42 ברעננה וכן דיירי הבניינים הסמוכים, בשל חשש לקריסת המבנה, בעקבות דיווח על סדקים ורעידות. קצין הכיבוי הזעיק למקום את כלל הגורמים לטובת בדיקת חוזק הבניין, ביניהם מהנדס העירייה וחברת החשמל. בהמשך נמסר כי בעקבות עבודות חפירה חצי מהבניין נוטה על צידו. בהמשך לכך הוקם חפ"ק של כלל גורמי החירום שבסופו הוחלט על הריסת חלק מהבניין.

אתמול עדכנה עיריית רעננה: "בעקבות הערכת מצב שקיים הבוקר (יום ג') מהנדס העיר יחד עם צוותים מקצועיים, ולאחר בדיקה יסודית של המבנה, נקבע כי בשלושת הדירות שנהרסו בחלקן, תינתן לדיירים אפשרות להיכנס למבנה ולפנות את חפציהם האישיים מהחדרים שלא נהרסו, וזאת לאחר יצירת גישה בטוחה למקום, בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר. כן נקבע כי לא ניתן יהיה לחזור ולגור בדירות שלא נהרסו בחלקו הצפוני של הבניין, אולם תינתן לדיירים אפשרות בימים הקרובים להיכנס לדירות ולפנות את חפציהם האישיים, וזאת בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר".

"באשר לבניין ברחוב מכבי המקביל, שמחובר לבניין ברחוב הגליל, נקבע על ידי מהנדס העיר כי אין מניעה לאכלוס המבנה מחדש, וכי הוא לא נמצא תחת הגדרה של מבנה מסוכן. האכלוס בבניין זה יתבצע בתיאום עם יזם פרויקט התמ"א במקום. 45 תושבי העיר שפונו מבתיהם, מתוכם 11 ילדים, נמצאים בשעה זו במלון, והם זוכים לטיפול צמוד ושוטף של האגף לשירותים חברתיים ושל אגף החינוך בעירייה, כולל ליווי של עובד סוציאלי אישי שהוצמד לכל משפחה. העירייה העניקה לכל המשפחות מענה כספי לביצוע קניות, וכן תאפשר להם גישה חופשית ללא תשלום לבריכה העירונית ולכל מתקני הספורט העירוניים. עיריית רעננה החליטה להביא לאישור וועדת התכנון והבנייה הקרובה, מדיניות חדשה שתאפשר לבצע בעיר פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) בלבד, ולא לאפשר יותר קיום בעיר של פרויקטי תמ"א 38 חיזוק".

מקבוצת לאונרדו, המבצעת את פרויקט התמ"א, נמסר: "קבוצת לאונרדו הינה אחת מחברות הנדל"ן המנוסות והמוכרות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, כשהיא משמשת כחברה יזמית וכקבלן מבצע, לעשרות פרויקטים של החברות היזמיות הגדולות בישראל. הקבוצה עובדת בסטנדרטים מעולים ומקפידה, קלה כחמורה, על שמירת תקני התכנון והבטיחות המחמירים ביותר. כחלק מערכי הקבוצה, ומתוך דאגה לשלומם של דיירי הפרויקט, הענקנו להם פתרונות מיידיים, וזאת באמצעות סידורי לינה בבית מלון, תשלום דמי שכירות בדירה חילופית, וכן רכישת ביגוד וציוד אישי. נסיבות המקרה מצויות בבדיקה בשלב זה ובקרוב נמשיך במלאכת בניית הדירות בפרויקט, תוך הגשמת חלומם של דיירי הבניין ורוכשי הדירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נק' למחשבה... החיים הפכפכים

    חלומו של זה וחלום בלהות של האחר…
    העיקר שיטפלו בדיירים כמו שצריך ולא ינפנפו אותם עם עורכי דין ובירוקרטיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר