הבניין ברחוב הגליל לאחר ההריסה, צילום דוברות העירייה

"לאפשר להם אוויר לנשימה": תושבי רעננה מתגייסים למען המשפחות מהבניין שנהרס

תושבים פתחו קבוצת וואטסאפ לאיסוף מוצרים וחפצים לטובת 14 המשפחות מרחוב הגליל, הנהגת ההורים העירונית פתחה קבוצת פייבוקס והחלה באיסוף תרומות לילדי הבניין

פורסם בתאריך: 5.10.21 11:42

עיריית רעננה עדכנה הבוקר, שלישי, כי בבניין ברחוב הגליל 42, שנפגע מעבודות תמ"א, נטה על צידו והכתוצאה מעבודות תמ"א 38, בוצעו אתמול בלילה עבודות הריסה בחלקו הדרום-מערבי, שכללו הריסת 3 דירות מתוך 14. כל 14 המשפחות פונו כמובן מהבניין. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בשטח על ידי מהנדס העיר ויועצים מקצועיים נוספים, ותתקבל החלטה כיצד לפעול בחלקו השני של הבניין.

בשעה האחרונה העבירה העירייה עדכון נוסף: "בעקבות הערכת מצב שקיים הבוקר (יום ג') מהנדס העיר יחד עם צוותים מקצועיים, ולאחר בדיקה יסודית של המבנה, נקבע כי בשלושת הדירות שנהרסו בחלקן, תינתן לדיירים אפשרות להיכנס למבנה ולפנות את חפציהם האישיים מהחדרים שלא נהרסו, וזאת לאחר יצירת גישה בטוחה למקום, בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר. כן נקבע כי לא ניתן יהיה לחזור ולגור בדירות שלא נהרסו בחלקו הצפוני של הבניין, אולם תינתן לדיירים אפשרות בימים הקרובים להיכנס לדירות ולפנות את חפציהם האישיים, וזאת בתיאום עם יזם הפרויקט ובכפוף לאישור מהנדס העיר. באשר לבניין ברחוב מכבי המקביל, שמחובר לבניין ברחוב הגליל, נקבע על ידי מהנדס העיר כי אין מניעה לאכלוס המבנה מחדש, וכי הוא לא נמצא תחת הגדרה של מבנה מסוכן. האכלוס בבניין זה יתבצע בתיאום עם יזם פרויקט התמ"א במקום. 45 תושבי העיר שפונו מבתיהם, מתוכם 11 ילדים, נמצאים בשעה זו במלון, והם זוכים לטיפול צמוד ושוטף של האגף לשירותים חברתיים ושל אגף החינוך בעירייה, כולל ליווי של עובד סוציאלי אישי שהוצמד לכל משפחה. העירייה העניקה לכל המשפחות מענה כספי לביצוע קניות, וכן תאפשר להם גישה חופשית ללא תשלום לבריכה העירונית ולכל מתקני הספורט העירוניים. עיריית רעננה החליטה להביא לאישור וועדת התכנון והבנייה הקרובה, מדיניות חדשה שתאפשר לבצע בעיר פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) בלבד, ולא לאפשר יותר קיום בעיר של פרויקטי תמ"א 38 חיזוק.
בנוסף, העירייה תקיים מפגש שיתוף ציבור, המיועד לוועדי בניינים ישנים, במטרה לספק מידע ולדון בחשיבות קיום בדיקות תקינות למבנה שבבעלותם. עובדי האגף לשירותים חברתיים וכן צוותי חינוך מהעירייה מלווים בכל עת את המשפחות שפונו למלון, ומסייעים להן בכל נושא. באגף הרווחה מציינים: "בימים אלה הדיירים מתארחים במלון בעיר וזוכים ללינה ולארוחות. בגדים וצעצועים ניתן להעביר לביגודית ויצו ברחוב קלאוזנר 3, שם מרכזים את התרומות עבור המשפחות. חלק מהמשפחות יורשו להיכנס לבתים ולהוציא חפצים ותכולה. לצורך תרומות כספיות אפשר לרכוש תו הזהב משופרסל ולהעביר לשולי אבידור, מנהלת משאבי קהילה, באגף הרווחה, סולד 2 רעננה".

הבניין ברחוב הגליל לאחר ההריסה, צילום דוברות העירייה

גם תושבי העיר, לא נשארו אדישים למצב המשפחות והחליטו ליזום קבוצת וואטסאפ לאיסוף מוצרים וחפצים לטובת 14 המשפחות שנעקרו מדירותיהם. במקביל פתחה הנהגת ההורים העירונית קבוצת פייבוקס והחלה באיסוף תרומות לילדי ולילדות הבניין. אודליה כהן שינדורף, יו"ר הנהגת ההורים מציינת: "כשהבנו שמוציאים את המשפחות ומתחילים בפירוק, פניתי למנכ"ל העירייה וראש מנהל חינוך וביקשתי לדעת איך הנהגת ההורים יכולה לעזור. חזרו אליי עם בקשה ממוקדת לעזור לילדים, מאחר ויש שלוש משפחות עם 3-4 ילדים בכל משפחה, ומשם מיד התגייסנו. אנחנו בטוחים שהם מקבלים את העזרה הראשונית מהעירייה והרווחה לרכישת דברים בסיסיים, אבל אנחנו רוצים לאפשר להם אוויר לנשימה ולאפשר להם לרכוש את כל הציוד הראשוני שכל ילד צריך כדי להתחיל מאפס – החל מביגוד לספרים, אנחנו רוצים שכל ילד ירגיש שווה בין שווים ולא שחרב עליו עולמו. ולכן פתחנו קבוצת פייבוקס לאיסוף כסף. בשלב הראשון אנחנו רוצים שכל משפחה תקבל סכום כסף מכובד, שתרגיש בנוח ותלך בראש זקוף".

עוד ציינה כהן-שינדורף: "יש פה קהילה חזקה ותומכת שמוצאת לנכון לעמוד לרשותם – מבחינתנו זה שהם תושבי רעננה זה מספיק כדי שהנהגת ההורים תתגייס עבורם. אני קוראת לכל תושבי העיר לפתוח את הלב ולהכניס את היד לכיס ולתת כל סכום שאפשר כדי להעמיד את המשפחות האלה על הרגליים. צפויים להם שבועות קשים ואנחנו רוצים לעזור ולאפשר להם בתוך כל הכאוס איזו תקווה ואור. אנחנו מקווים שנגיע לסכום מכובד שיחולק ישירות למשפחות ללא התערבות או התניה. בנוסף ההנהגה יצרה קשר עם ספק של כלי כתיבה ומוצרי חזרה לבית הספר והוא יכין לכל אחד מילדי הגליל 42, חבילה מותאמת גיל עם כל מה שהוא צריך מכספי התרומות של השקל וחצי שנמצאות בידי ההנהגה".

רגעים דרמטיים: נהרס הבניין שפונה מדיירים עקב סכנת קריסה | צפו בהריסה

לקבוצת הוואטסאפ של התושבים היכנסו כאן

לפייבוקס של הנהגת ההורים העירונית היכנסו כאן

בעירייה ציינו בנוסף כי מהבניין שנהרס חולצו בשלום כלב, שני חתולים וארנב. "עמדנו כאן אמש, מול בית מספר 42 ברחוב הגליל, וחסנו על חייו של ארנב, שנותר לבדו בדירה בקומה השנייה, בעת המנוסה מהבניין שנבקע", ציין ראש העירייה, חיים ברוידא, "באגר אימתני, החל לנגוס ולהרוס את קירות הבניין. המשפחה והילדים עמדו ממול, חסרי אונים וחרדים, מה יעלה בגורלו של הארנב. הבוקר, כאשר ענן האבק התפוגג וניתן היה להלך בין ההריסות, מצאנו אותו מפוחד בדירה. אבל בריא ושלם. כמה כיף ששרד את האימה".

 

כזכור, אמש דיווחנו על כך שכוחות הביטחון וההצלה פינו את דיירי הבניין, ברחוב הגליל 42 ברעננה וכן דיירי הבניינים הסמוכים, בשל חשש לקריסת המבנה, בעקבות דיווח על סדקים ורעידות. מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז מרכז נמסר על סדקים חריגים בבניין. קצין הכיבוי הזעיק למקום את כלל הגורמים לטובת בדיקת חוזק הבניין, ביניהם מהנדס העירייה וחברת החשמל. עוד נמסר כי בעקבות עבודות חפירה חצי מהבניין נוטה על צידו. בהמשך לכך הוקם חפ"ק של כלל גורמי החירום שבסופו הוחלט על הריסת חלק מהבניין.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רעננית הגיונית

    ברוידא התבלבלת? ולא קצת.
    יש פה רשלנות של יזם התמא שאמור היה לתת ערבויות וביטוחים. למה העירייה צריכה לדאוג להם מכספי הארנונה שלי??? היזם צריך מיידית לדאוג להכל, כולל דיור חלופי לדיירים, פיצוי על נזקים וכו.
    להבא תפחית את הארנונה הגבוהה ותפסיק לעשות לעצמך יחסי ציבור מיותרים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר