נילי ציוני בועידת החינוך של רעננה. קרדיט: עזרא לוי
נילי ציוני בועידת החינוך של רעננה. קרדיט: עזרא לוי

צפו בנאומה של נילי ציוני בוועידת החינוך של רעננה: "מצופה ממנהלים לטייח מקרי אלימות, שמתרחשים גם כאן ברעננה"

יו"ר המחלקה לפיתוח מקצועי ותרבות בארגון המורים וחברת הארגון, דיברה בוועידה שהתקיימה בבית יד לבנים על אלימות במוסדות החינוך ועל המחסור החמור באנשי הוראה

פורסם בתאריך: 18.8.19 20:14

בועדת החינוך של רעננה שהתקיימה ביום ראשון האחרון (18.8) ביד לבנים ברעננה, נשאה נילי ציוני, יו"ר המחלקה לפיתוח מקצועי ותרבות בארגון המורים וחברת הנהלת הארגון, דברי פתיחה, מיד לאחר מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "נתחיל בכך שחשוב לי להגיד שרעננה היא אי של שפיות במערכת החינוך הכאוטית מאוד", אמרה ציוני, "כשאני הגעתי לתפקיד שלי, שחייב אותי לשבת במכרזים, תורים רבים של מועמדים השתרכו בניהול בתי ספר. כיום מתי מעט מגיעים, ומדוע? כי המנהל הוא אחראי 24/7 על תלמידיו, לא רק בזמן שהוא איתם בטריטוריה הבית ספרית, אלא גם בפעילותם בגינה הציבורית, בערב, או לאן שהם שהולכים. האחריות של המנהל היא עצומה, מצופה רבות ממנהלים לטייח מקרי אלימות, שמתרחשת בכל בתי הספר, כולל כאן ברעננה היפה. אלימות מילולית כלפי המורים, או בין התלמידים לבין עצמם. מצופה ממנהלים ומורים לטייח ולהגיד 'לא היה ולא נברא'. אחריות המנהל לא נגמרת, אלא שהמנהל נדרש להקדיש זמן רב על ההתנהלות מול משרד החינוך, בלוגיסטיקה, בטיפול בניירת ונתונים שהוא צריך להזין כל הזמן. מנהלים מרגישים כפקידים.

"אנשים כבר לא רוצים לנהל בתי ספר. גם בצוותי ההוראה המצב לא מזהיר. יש מחקרים שאומרים תוך 3 או 5 שנים מורים נוטשים את המקצוע. היום ישנה כבר סיטואציה בה אנשים לא רוצים לנהל. יש לומר שאולי ברעננה המקרה הוא שונה, כי רעננה היא חוד החנית, היא המקום להיות בו מנהל, יש חופש מאוד גדול. אבל ברוב המקומות, לא מגיעים אנשים עם רצון לנהל. אין ממה לבחור לתפקיד".

נילי ציוני בועידת החינוך של רעננה. קרדיט: עזרא לוי

נילי ציוני בועידת החינוך של רעננה. קרדיט: עזרא לוי

בהמשך, דיברה ציוני על תנאי ההעסקה של המורים, בהמשך לדבריה של בן דויד, שנאמה לפניה. "סוגיה נוספת שאני רוצה להעלות היא עניין עבודת החינם של מורים בטיולים ובמסע ישראלי", אמרה, "מורה הכשיר את עצמו להיות מורה לתנ"ך או לספרות, הוא לא מדריך טיולים. אם נתת לו תפקיד ללכת בטיול, דאגת לו לנעליים בטיול? הוא הולך את המסלול הקשה והמורכב הזה, ובסוף המסלול הוא צריך לשמור על הילדים ולשמור בלילה. מורה הוא לא מדריך טיולים. יש כאן הפרה בוטה של חוק שעות עבודה ומנוחה, מורים עובדים עשרים שעות, כי המורה אחראי. אתה אחראי 24/7. והיום בחברה ישראלית, שכולם תובעים בה את כולם, אנחנו צריכים לדאוג למורים. שלא תהיה סיטואציה שמורה עובד עבודת חינם.

"גם במסע ישראלי יש בעיה דומה. זאת תכנית מאוד יפה שמאפשרת לבני נוער לחוות את הישראליות, אבל המורה שעזבה את ביתה ושבעה ימים מלווה את המסע הזה, ומקבלת בימים האחרים גמול טיולים. בשישי – שבת, לא משלמים לה בכלל. למה? כי מדינת ישראל לא ראשית לשלם במגזר הציבורי לעובדים בשבת. נוצר כאן מצב אבסורדי. לנוכח כל אלה, ארגון המורים שוקל את צעדיו. ביום שלישי תתכנס הנהלת הארגון, ותקבל החלטה האם להפעיל את סכסוך העבודה עליו הכרזנו. המשמעות תהיה אי פתיחת שנת הלימודים, מה שהארגון לא עשה כבר 15 שנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נועם מרעננה

    אישה נהדרת ומעוררת השראה! ממלאת את תפקידה בשליחות אמיתית מתוך רצון לדאוג לכלל באי המערכת לרבות המורים והמנהלים. נדירה לצערי במחוזותנו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר