איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד
איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

"מפחידים כאן אנשים בגלל מי שאני, אבל זה לא יעצור אותי"

איתן גינזבורג מבטיח שקיפות, טיפוח וניקיון, אומר שסיבוב שני היה בלתי נמנע, מבטיח לדאוג לציבור החילוני ולציבור הדתי, וכמובן משוכנע שינצח. ראיון מיוחד לפני סיבוב שני

פורסם בתאריך: 12.11.18 10:02

הוא הצטרף למועצת העיר לפני 15 שנה, וכעת מתכונן לקרב חייו על כיסא ראש העיר. למרות הפער לטובת ברוידא בסיבוב הראשון, הוא בטוח בניצחונו ביום שלישי הקרוב. רגע לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר (13/11) בו יתחרה מול חיים ברוידא, תפסנו את המועמד איתן גינזבורג לראיון אישי.

עו”ד איתן גינזבורג, בסיבוב הראשון היה פער של כחמישה אחוזים בינך לבין חיים ברוידא, לטובתו. מה לדעתך הסיכויים שלך לנצח?
“אנחנו הולכים לניצחון. רעננה מחכה לשינוי, והיא זקוקה לשינוי ולהתחדשות, אבל לשינוי הנכון. לשינוי באחריות. כזה שמבוסס על ניסיון, שותפות וידע עמוק, והבנת הצרכים של הקהילה הרעננית ולא לשליפות מהמותן. אני קיבצתי סביבי קואליציה של רוב חברי המועצה החדשים שתומכים בי. דתיים וחילוניים, מכל הקשת הרעננית, וזה הישג גדול מאוד. בנוגע למספרים – אני בגדול מרוצה מהתוצאה. במאבק בין שישה מועמדים, היה דרוש שיתקיים סיבוב שני. כולם עכשיו מתגייסים כדי לעשות את כל מה שנדרש כדי לנצח בשבוע הבא את הבחירות ולהוביל את רעננה שאנחנו אוהבים לעידן החדש שלה”.

אם תפסיד, תישאר במועצת העיר?
“אני כבר הוכחתי בניגוד לברוידא, שאני משרת את הציבור במועצת העיר בכל תפקיד. אני וברוידא נבחרנו למועצת העיר בדיוק באותו היום, בשנת 2003. מאז אותו היום, אני משרת את התושבים ברצף, לא משנה באיזה תפקיד, והוא עזב באמצע, ב-2008”.

מה הדבר הראשון שנמצא על סדר היום שלך אם תנצח?
“יש כמה דברים. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לטפל בניקיון ובטיפוח העיר, אבל יש עוד הרבה מאוד משימות שצריך לבצע מיד. ראש עיר לא צריך לבצע רק דבר אחד. הוא מתעסק בהרבה מאוד נושאים במקביל, ובכל נושא יש דברים שהוא צריך לטפל בהם, לשנות ולקדם”.

איך לדעתך התנהלו הבחירות עד כה?
“היה פה מאבק בין שישה מועמדים, שנבע מהעובדה שיש כאן ראש עיר חדש שמכהן רק כמה חודשים בתפקיד מול מועמד שמתמודד בפעם השלישית. הדבר היחידי שהעציב אותי בבחירות האלה, הוא זה שפוסלים אותי על אורחות חיי, שניהלו קמפיין הומופובי נגדי שעדיין ממשיך להתנהל בחוגים שונים. מפחידים כאן אנשים בגלל מי שאני, אבל זה לא יעצור אותי או את השותפים שלי מלנצח בבחירות ולעשות בעיר את השינוי הנדרש”.

מהי עמדתך בנוגע לנת”צ?
“הנת”צ זוהי תכנית לאומית. משרד התחבורה מתכוון לרשת את כל גוש דן ברכס של תחבורה ציבורית. רעננה בהקשר הזה, היא לא מחוץ לתכנית. אנחנו לא בועה. אנחנו חלק מהמטרופולין. המטרה היא לקדם תחבורה ציבורית בישראל, וזה היום כורח המציאות. בלי תחבורה ציבורית יעילה, נוחה וזמינה, ישראל פשוט תעמוד בפקק אינסופי בעוד כמה שנים. כבר הייתה תכנית בקדנציה הקודמת, היא נקראה BRT. זו התכנית שברוידא וניר קריסטל תמכו בה בבחירות האחרונות של 2013 ואף התחייבו לקדמה באחוזה. במתכונת הנוכחית של הנת”צ, הצלנו את רעננה מה-BRT. התכנית הנוכחית היא במודל של רחוב אבן גבירול בתל אביב. אנחנו מתכוונים להטמין את כל חוטי החשמל מתחת לקרקע. לא ניגע באי התנועה של אחוזה, וגם כמעט לא בעצים. אני חושב שעם השותפים החדשים שלי, אנחנו נבחן ביחד איך לעשות את זה הכי נכון לרעננה. אין לי פרות קדושות בעניין הזה, נעשה רק מה שטוב לעיר”.

איך תעצור את בריחת הצעירים מהעיר?
“דבר ראשון צריך לדעת שלפי הנתונים בלשכת האוכלוסין במשרד הפנים, יש הגירה חיובית לרעננה, רובה של צעירים. השנה נוספו למערכת החינוך ברעננה 1,000 תלמידים חדשים, ופתחנו השנה שבעה גני ילדים חדשים. לגבי העתיד – יש לנו תכנית שלמה ליצור פרויקט לדיור לצעירים, וליצור כאן “פול” של דירות בבעלות העירייה, שיתנו מענה לצעירי רעננה שיוכלו להתחיל את חייהם ולגור כאן בעיר. להשאיר כאן צעירים זה לא רק דיור, זה גם תעסוקה ומקומות בילוי. יש לנו תכנית להקים קריית סייבר חדשה, סמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב, שתשלב מקומות מסחר, מסעדות ובתי קפה, עם משרדי הייטק וסייבר. בנוסף, אנחנו מתכוונים לשפץ את אזור התעשייה הישן, פרויקט שאותו כבר התחלנו לפני מספר חודשים, כדי להפוך את האזור למקום מזמין ונעים וכדי למשוך בעלי עסקים”.

איך תנהג בנושא הסטטוס קוו?
“אני חושב שרעננה ידעה לאורך השנים לקיים יחסים טובים בין דתיים לחילוניים. אם שמים את הפוליטיקה בצד, אין הרבה נקודות מחלוקת בין שני הצדדים. צריך למצוא את המקום של איך לאפשר לכולם את הצרכים שלהם. אחד לא צריך לבוא על חשבון האחר. הרחובות הראשיים ברוב ערי ישראל סגורים בשבת. אזור התעשייה של העיר שוקק חיים בשבת. יש מסעדות, בתי קפה, יש מתחמים שפתוחים בשבת ברעננה. יש פעילויות תרבות בשבת ברעננה. אנחנו רוצים להוסיף עוד מקומות כאלה שיאפשרו מקומות בילוי למי שרוצה לבלות בשבת, ומצד שני גם לדאוג לצרכים של הציבור הדתי. חלקים מההנהגה המתונה הדתית בעיר מתייצבים מאחורי”.

איך תטפל בבעיית כוח האדם בגני היול”א?
“הנושא של משבר הסייעות בגני הילדים הוא משבר ארצי. המודל שבו עיריית רעננה מפעילה את גני היול”א הוא מודל ייחודי, בו העירייה מפעילה בכוחות עצמה ומעסיקה באופן ישיר את כל מערך היול”א בגני הילדים. לצערי, אין לעירייה סמכות לשלם שכר כמו שהיא הייתה רוצה לסייעות, מכיוון שאנחנו מחויבים לפעול ולנהוג על פי הסכמי שכר עם ההסתדרות וע”פ כללי השכר של משרד האוצר ומשרד הפנים. בכל זאת, אני כבר הודעתי – מיד אחרי שאבחר אני מתכוון לטפל במיידי בנושא גני הילדים ברעננה. כמו כן, הבטחתי גם לקחת על עצמנו בחינה וטיפול בנושא חינוך של גילאי לידה עד שלוש”.

תושבים רבים טוענים לאי שקיפות מצד העירייה. כיצד תטפל בזה?
“ההחלטה הראשונה שלי בתור ראש עיר, הייתה לפתוח את ישיבות המועצה לצילום בשידור חי באינטרנט. כמו כן, לקראת פתיחת תחנות הרכבת ברעננה והוספת קווי האוטובוס החדשים, אני הצגתי בפני המועצה בצורה שקופה את האופן בו תפעל התחבורה הציבורית. זה לא משהו שהייתי חייב לעשותו על פי החוק. כשהייתי יו”ר וועדת תכנון ובניה והכנו את תכנית המתאר החדשה לעיר, עשינו זאת בתהליך משמעותי של שיתוף ציבור”.

יש שמונה סיעות קטנות יותר בקדנציה הקרובה. אם תנצח, אתה צופה קשיים בהרכבת קואליציה חזקה?
“אני הוכחתי שהצלחתי לגייס קואליציה עם הסיעות החדשות במועצת העיר. רוב מועצת העיר החדשה תומכת בי”.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


לקריאת הראיון עם חיים ברוידא

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר