חיים ברוידא
חיים ברוידא

"מכונת ההשחרה והכפשה של השלטון הישן, פעלה שוב"

חיים ברוידא מבטיח שקיפות וסובלנות, מצהיר שהנת”צ לא יעבור באחוזה, מדגיש שידאג לדיור לצעירים וכמובן בטוח שינצח. ראיון מיוחד, לפני הסיבוב השני

פורסם בתאריך: 12.11.18 13:01

המועמד חיים ברוידא אמנם רץ בעבר לראשות העיר אך הפעם בטוח כי הולך לקראת ניצחון. לאחר שהוביל בסיבוב הראשון על איתן גינזבורג בכ-5%, מתכונן ברוידא לסיבוב השני בבחירות לראשות העיר שיתקיים מחר, יום שלישי. רגע לפני שעת השין, הוא מדבר על הכול בראיון אישי.

חיים ברוידא, בסיבוב הראשון היה פער של כמעט חמישה אחוזים בינך לבין גינזבורג, לטובתך. האם אתה משוכנע שתנצח?
“הסיבוב הראשון יצר אמירה חדה וברורה של הציבור ברעננה: ‘לא רוצים עוד את השלטון הישן, לא מאמינים בו, רוצים הנהגה חדשה, רוצים שינוי’. מטבע הדברים, במערכת בחירות בה קיים ריבוי מועמדים, לא תמיד ניתן להגיע ל-40% בסיבוב הראשון. סיימתי את הסיבוב הראשון בפער משמעותי מגינזבורג, אבל, כאמור, תוצאות הבחירות שיקפו בצורה נחרצת את רצון הציבור. למעלה מ-70% מהמצביעים אמרו ‘אנחנו רוצים שינוי’. אני שמח מאוד שניר קריסטל חבר אלי ותומך בי. זה חיבור טבעי ונכון. ניר, בולדוזר של עשייה בעצמו, הציג לאורך מערכת הבחירות מדיניות ברורה של שינוי משמעותי ולא קוסמטי. אין לי ספק שאנחנו, מחנה השינוי האמיתי, ננצח בבחירות ונוביל את רעננה למצוינת שכה מגיעה לה. הציבור ברעננה אינו טיפש והוא יודע שהשלטון הישן אינו סוכן של שינוי, אלא רק שימור הקיים ולכן לא יצביעו לחיקוי במקום לדבר האמיתי, להנהגה החדשה בראשותי ויחד עם ניר קריסטל”.

אם תפסיד, תישאר במועצת העיר?
“לא עולה במוחי אפשרות שאפסיד. תוצאות הבחירות בסיבוב הראשון לא היו סקר, אלא הרצון המובהק של הציבור ברעננה לשינוי. שינוי עושים רק דרך החלפה של הנהגה. אני משוכנע שאבחר ויחד עם ניר קריסטל, ורבים נוספים, נוביל ברעננה שינוי אמיתי”.

מה הדבר הראשון שנמצא על סדר היום שלך אם תנצח?
“להשלים קצת שעות שינה. וברצינות, יש לי תכנית סדורה, מקצועית ומקיפה שגיבשתי עם טובי אנשי המקצוע. אני מתכוון, יחד עם ניר קריסטל וחבריי לרשימה, לקבוע לוח זמנים לכל אחת מהמשימות. אני לא צריך למידה או מאה ימי חסד, אלא בעיקר להפשיל את השרוולים ולהתחיל לעבוד, בכל החזיתות”.

איך לדעתך התנהלו הבחירות עד כה?
“אני בחרתי לנהל מערכת בחירות נקיה, ממלכתית והוגנת. הצגתי את תכנית העבודה, את הידע, היכולות והכלים שלי. לצערי הרב, לא כך נהגו כולם. מכונת ההשחרה והכפשה של השלטון הישן, כפי שגם נחשף בתקשורת, פעלה שוב: פרסומים שקריים ומגמתיים שאני אסגור את טיב טעם בשבת, אפתח את אחוזה בשבת, אעדיף את החינוך הדתי על פני החילוני. פרסומים מכוערים וציניים שאף אחד לא עומד מאחוריהם באופן רשמי ויוצרים שסע ופילוג בין הציבור החילוני לדתי ולהפך. כל זה במטרה לייצר מצג שווא ולקושש קולות. זאת אינה דרכי, זאת דרך מבישה וחמורה”.

מהי עמדתך בנוגע לנת”צ?
“פרויקט הנת”צ במתכונתו הנוכחית לא ייצא לפועל. אני וניר תמימי דעים בנושא הזה. נבחן את הפרויקט אל מול כל הגורמים המעורבים, יש לנו כבר חלופות ראויות והולמות שנציג בפני משרד התחבורה וגורמים אחרים, לא תהיה פגיעה באיכות החיים של תושבי העיר ובעלי העסקים”.

יש שמונה סיעות קטנות יותר בקדנציה הקרובה, אם תנצח, אתה צופה קשיים בהרכבת קואליציה?
“איני צופה שום קשיים. כל מי שחפץ בהנהגה חדשה שתוביל את רעננה להיות עיר מצוינת, מוזמן להצטרף ולקחת חלק בעשיה”.

איך תעצור את בריחת הצעירים מהעיר?
“בריחת הצעירים היא אחת התוצאות העצובות של השלטון הישן. מאות צעירים בורחים מרעננה, מדי שנה, כי אין להם פתרונות הולמים וראויים. התחייבתי, במסגרת תכנית העבודה שלי, לפעול במספר דרכים כדי לשנות את המצב הזה: בניית דירות בנות 3-4 חדרים לקנייה והשכרה במערב העיר במתכונת “קריית צעירים”, הסבת משרדים בבנייני ההייטק באזור התעשייה למתחמי דיור לטובת מגורים לצעירים, בניית שתי דירות בנות 3 חדרים בכל בניין בו מבוצע פרויקט תמ”א 38 על מנת לאפשר לדור הצעיר לרכוש דירות ולהצעיר את מרכז העיר. כמו כן, קידום מתכונת מגורים ייחודית שתתבסס על קהילה וגמישות בבחירת חללי המגורים ובתנאי השכירות והשירותים המסופקים. מתכונת זו עתידה להיות מיועדת לשכונות וותיקות (פינוי בינוי), עירוב בפרויקטים של תמ”א 38 וכן באזורים חדשים. בנוסף ניזום הקמת מרכז הכוונה וייעוץ שילווה זוגות צעירים באיתור פתרונות דיור ברחבי העיר”.

איך תנהג לגבי הסטטוס קוו?
“אני אדם חילוני, דרכי היא דרך של סובלנות, אחדות ושוויון. שום מגזר לא יפגע על חשבון השני, הסטטוס קוו ישמר וכלל המגזרים ימשיכו לחיות בהרמוניה”.

איך תטפל בבעיית כוח האדם בגני היול”א?
“בעיה זו משקפת תכנון לקוי, אי טיפול בשחיקת כוח האדם הקיים, והיעדר תשומת לב לנושא שקרוב לאלפי הורי ילדים בגני ילדים. אני לא מתכוון להמתין למשבר הבא כדי למצוא פתרון חלקי, זה מחייב דיון מעמיק, רציני ומתן מענה כולל ומקיף ובשיתוף נציגי ההורים. הבעיה הזאת אינה גזרת גורל ותקבל מענה הולם וראוי”.

תושבים רבים טוענים לאי שקיפות מצד העירייה. כיצד תטפל בזה?
“זאת אכן סוגיה מהותית שעלתה לאורך מערכת הבחירות. התושבים דורשים ובצדק, הנהגה שתנהג בשקיפות ולא בהסתרה. לאורך שנותיי כחבר מועצה נאבקתי שהשלטון יפעל באופן הזה, זה בסיס האמון שצריך להיות בין תושב לנבחר ציבור. בכוונתי לחולל מהפכה, פשוטו כמשמעו, בתחום, הן לגבי תכניות, פעולות, תקציבים, כדי שהציבור יוכל לראות, להתרשם ולהביע דעתו”.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


לקריאת הראיון עם איתן גינזבורג

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר