הנעה שעוברת דרך הנאה רצופה. צילום: Fizkes, Shutterstock
הנעה שעוברת דרך הנאה רצופה. צילום: Fizkes, Shutterstock

מנהלים מהדור החדש: סדנאות חווייתיות שיזניקו את הארגון שלכם

הכירו את עמית גל, מנתח ההתנהגות שמגיע למקסם את יכולותיכם במקום העבודה ומשאיר אתכם עם תובנות שתוכלו לקחת הביתה

פורסם בתאריך: 10.10.19 19:17

"כל חברה, מהיי-טק ועד מוסדות ממשלתיים, מורכבת מבני אדם וממערכות היחסים ביניהם. כשפועלים מהגישה לפיה כל עובד הוא מכלול בפני עצמו, מצליחים להביא את החברה למקסימום הצלחה תוך כדי הנעה והנאה", כך מסביר עמית גל, מנתח התנהגות במקצועו ומנחה סדנאות מטעם חברת Relationsheep (כבשה – Sheep) המספקת כלים לפיתוח מנהיגות ומוטיבציה בקרב מנהלים ועובדים בארגונים, באמצעות סדנאות חווייתיות ודינמיות.

גל, בוגר לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, ניתוח התנהגות יישומי באוניברסיטת תל אביב ו-NLP מטעם המרכז הבינלאומי "Inlp Center". בשנים האחרונות מתפקד כמנתח התנהגות של בית ספר יסודי במרכז הארץ, שם הוא אחראי על יצירת אקלים מיטבי, מפתח ומפעיל תכניות העצמה, מנחה הורים, צוותי הוראה וקבוצות להקניית מיומנויות חברתיות ואינטליגנציה רגשית.

המשתתפים זוכים לחוויית גיבוש יוצאת דופן. עמית גל. צילום: שילה איש ימיני

המשתתפים זוכים לחוויית גיבוש יוצאת דופן. עמית גל. צילום: שילה איש ימיני

צייר לי כבש"ה
המתודולוגיה של רחי ורטהיימר, מייסדת חברת "Relationsheep" שמשמשת אנשי טיפול רבים בשני העשורים האחרונים, מבוססת על ארבעת מרכיבי האגו מהם אנו מונעים – כבוד, ביטחון קיומי, שייכות והצלחה, המרכיבים את ראשי התיבות כבש"ה. המתודולוגיה מזקקת את הצרכים הבסיסיים ביותר של האדם ומביאה אותם לידי ביטוי בשגרת החיים באמצעות שיטה צבעונית, נגישה ומיוחדת. השיטה קסמה לגל והניבה חיבור מיוחד עם עיסוקו הנוכחי כמנתח התנהגות: "אני מלמד מגוון תחומים, ביניהם ניהול קונפליקטים, תקשורת מקרבת, אינטליגנציה רגשית ועוד. באמצעות המתודולוגיה ודרך העולם החינוכי-טיפולי שלי, נוצרות סדנאות קלילות ובגובה העיניים מצד אחד, עם תכנים מוכחים ומחקריים מהצד השני. אנחנו מתנסים בהבנת מצבים בהם אנו פועלים מתוך נקודות רגישות, ומגיעים יחד לתוצאות מיטביות עבור האדם כפרט ועבור החברה ככלל", מסביר גל.

סדנת פיתוח המנהלים שמה דגש על תקשורת מקדמת תוצאות, מנהיגות ופיתוח אישי וצוותי, ומשולבים בתוכה אלמנטים מעולם הפסיכולוגיה החיובית, מדעי האושר, מיינדפולנס, NLP ופיתוח חשיבה יצירתית. דרך ההתנסות והלמידה של הפרט את עצמו הוא מגלה את החוזקות שלו, מצליח ללמוד את האחר ולבנות מערכות יחסים בריאות בקרב צוותים, עובדים ומנהלים.

מה שרואים משם לא רועים מכאן
במסגרת הסדנה לומדים המנהלים להכיר מקרוב את הצד הפחות מדובר במציאות היומיומית, כמו: התגובות האוטומטיות במצבים מסוימים, זיהוי הצרכים הבסיסיים ובעקבות כך גילוי ה"שריטות" והחסמים. גל מלמד כיצד לנהל את ה"שריטות" ברגע האמת כדי להגיע לתוצאות טובות בשטח: "מתוך ההבנה שאין לנו באמת שליטה על אירועים בחיים אלא על הפרשנות ובעקבותיה על התגובה שלנו אליהם, אנחנו מציעים למנהלים ולעובדים מגוון מודלים יישומיים שימנעו את שחיקתם בתפקיד, יגבירו את הפרודוקטיביות שלהם ויגרמו להם להגיע לעבודה, ולא פחות חשוב לצאת ממנה, בחיוך", הוא מסביר.

חברת Relationsheep. לוגו בעיצוב ציפי טל

חברת Relationsheep. לוגו בעיצוב ציפי טל

"אני חוקר ומלמד אמפתיה", מציין גל. "לראות את האחר זו מיומנות מאוד מעניינת, כי כשאנחנו פועלים מתוך "השריטות" שלנו, מצטמצם אצלנו המקום בשביל אדם נוסף. לכן בסדנאות אנחנו שואפים להביא את העובדים למקום של ניהול "השריטות" ולא להיפך".

בסדנה המנהלים מבינים מקרוב את חווית הניהול שלהם, פוגשים את צדדי האגו השונים ולומדים להתנהל איתו בצורה נכונה ויעילה, תוך בחינת תרחישים מחיי היומיום, למשל: במקרה בו המנהל מוציא את העובדים לערב חברה, משקיע בכל הפרטים הקטנים, אבל לא שם לב שאחד העובדים נותר לבדו בצד. מכיוון שתחושת השייכות של העובד נפגעה, הוא עתיד להגיע לעבודה מלווה בתחושת מועקה שתפריע לתפקודו. על פניו, המניע להתנהגות הפגועה לא נראה לעין, אך דרך תרגול נכון ושימת לב לפרטים המנהלים מצליחים לפתור בעיות רבות ומייעלים את אופן העבודה.

מעבר לעבודה אישית ומקצועית בסדנאות, המשתתפים זוכים לחוויית גיבוש יוצאת דופן בעקבות המשימות הקבוצתיות המשולבות במהלכה, המעודדות תובנות חדשות ויוצרות לכידות צוותית. השיטה מלמדת לראות ולרעות את הכב"שים ומבטיחה לכל משתתף בסדנה לצאת ממנה עם חיוך ותובנה אחת לפחות שתסייע לו בהמשך הדרך, הן ברמה האישית והן בשיפור משמעותי ברמה הארגונית.

כמנתח התנהגות המייצר שינויים התנהגותיים, מאמין גל בחשיבות הבנת הגורמים המניעים אותנו והעלאתם לפני השטח כאשר לדבריו "הסוד הוא להימנע מלהגיד מה לא ולהתחיל להגיד מה כן.

"כל אדם יכול להפוך לגרסה טובה יותר של עצמו, וזה מתחיל בהחלטה. אני כאן כדי לגרום לזה לקרות", מסכם גל בחיוך.

Relationsheep– ייעוץ, הדרכה ואימון

עמית גל: 050-7160501

קישור לאתר של עמית גל

קישור לעמוד הפייסבוק של עמית גל

קישור לאתר של relationsheep

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר