מעצבי שמלות ערב. קרדיט: shutterstock By indira's work
מעצבי שמלות ערב. קרדיט: shutterstock By indira's work

מעצבי שמלות ערב: הקולקציות החדשות שאתן חייבות להכיר

מחפשת שמלת ערב ייחודית לאירוע הקרוב? יצאנו להכיר את מעצבי שמלות הערב המובילות, התאהבנו בשמלות וחזרנו עם התובנות

פורסם בתאריך: 27.1.20 15:57

Anat Manos: האשה עושה את הבגד

כמה מכן מסיירות בין חנויות בגדים ולא מוצאות בדיוק את מה שהן רוצות? ענת מנוס הכירה את התחושה הזו היטב. במקום להתפשר "על מה שיש" החליטה, כשהייתה רק בת 23, לתפור לעצמה ולעצב קולקציות שטביעת האצבע שלה הייתה מוטבעת בכל אחד מהפריטים.

מה שהתחיל לפני כשני עשורים כצורך להעשיר את המלתחה האישית שלה, צמח למותג Anat Manos כשפתחה את החנות הראשונה שלה בנווה צדק ובהמשך עברה לחנות גדולה יותר בדיזנגוף בתל אביב.

בראשית דרכה כמעצבת, התבלטה מנוס בזכות קולקציית הקז'ואל שהתאפיינה בקו נקי, מונוכרומטי וחדשני, ולמעשה היום היא נחשבת לאחת מחלוצות העיצוב ״התל אביבי אורבני״ שאפיין את העיר בתחילת שנות האלפיים.

מעצבי שמלות ערב: Anat Manos. צילום אסף רביבו ARTBOOK

מעצבי שמלות ערב: Anat Manos. צילום אסף רביבו ARTBOOK

מאין את שואבת השראה לקולקציה?

"התבוננות בנשים שסביבי, הקשבה לרצונות שלהן ולמידה של קווי אופי שונים, הם הזרעים לרעיון עיצובי. גם לבדים, אותם אני קונה מאיטליה וצרפת באמצעות יבואנים וספקים, יש אמירה משלהם באופן בו הם מונחים על הגוף ומתמסרים לגזרה הנשית".

מנוס, בוגרת מגמת אופנה בתיכון ויצ"ו צרפת ולימודי תדמיתנות במכללת 'שנקר', לא נותנת לטרנדים לבלבל אותה. היא מקפידה על מקוריות עיצובית לצד התאמה של בדים איכותיים, בדגש על כאלה שמתאימים לאקלים הים תיכוני. בקולקציה שלה לא תמצאו בדים כמו ניילון, דיאולן או פוליאסטר, אלא רק בדים "נושמים" ואווריריים שלא נדבקים לגוף, כאלה שהופכים כל בגד לשילוב המושלם בין נוחות, קז'ואל, נשיות ואיכות.

ההתפתחות האישית של מנוס ניכרת גם בעיצובים שלה. בשנים האחרונות הקו הנקי המאפיין אותה המשיך גם לעיצוב קוטור וערב בסגנון מינימליסטי, הנתפרים בתפירה עילית וברמת דיוק גבוהה. "הבדים שנבחרים לעיצובים הם עדינים, דקים ורכים, מה שמחייב מומחיות של תופרות שיידעו להתמודד עם האתגר הזה", מסבירה מנוס. "אני עובדת עם צוות של תופרות מנוסות, שמקפידות שכל תך ותפר יהיו נסתרים ולא יבלטו".

מנוס בת ה- 45 מעידה על עצמה שתמיד נמשכה ליופי ואסתטיקה וזה גם מה שמנחה אותה בעיצובים שלה.  את השילוב בין אהבותיה, הידע והניסיון הרב שצברה היא מצליחה לתרגם בכישרון רב לשמלות הערב ושמלות הכלה שהיא מעצבת שאותן ניתן לראות ולמדוד בחנות ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

מבית היוצר של ענת מנוס. צילום: אסף רביבו ARTBOOK

מבית היוצר של ענת מנוס. צילום: אסף רביבו ARTBOOK

ואם כבר הזכרנו כלות, מנוס עיצבה סטודיו פסטורלי ונעים במושב בו היא מתגוררת, שם לדבריה פורצת היצירתיות שלה במלוא עוצמתה, במיוחד כשהיא פוגשת כלות. "ימי המדידות בסטודיו הם ימי היצירה שלי. חשוב להבין שבלבן הכל נראה אחרת – היופי בולט אך כך גם הפגמים. שמלה כלה מושלמת היא זו שתיצור סינרגיה והרמוניה בין אופי האשה, מבנה גופה והגזרה של השמלה", מסבירה מנוס. "יש כלות שניגשות לקולב ובוחרות שמלה שלא באמת מתאימה להן. אחרות מחפשות את הדגם עליו חלמו מאז שהיו ילדות, אבל חלום לחוד ומציאות לחוד. בסטודיו נוצרת מערכת יחסים של אמון ביני לבין הכלה ואני מצליחה, בהרבה מאוד רגישות לכוון אותן לגזרה ולבד שיהלום אותן ביותר, שיחמיא להן ושהן ירגישו בו נוח".

הקולקציה החדשה Black&white פותחה בטכניקה המאפשרת לכל כלה לרכוש שמלת כלה לפי מידה, ללא צורך במדידות אלא רק בהתאמה ודיוק על הגוף וזאת תוך שמירה על איכות וניקיון השמלה ובמחיר שפוי לכל כיס. הקולקציה מיועדת לכלות שמחפשות אלטרנטיבה לשמלת כלה שניה, שמלת כלה אורבנית, ושמלת כלה בקו נקי מודרני וקלאסי והיא מורכבת משמלות לבנות ושמלות ערב שחורות וניתנות להזמנה לפי מידה החל ממידה  36 ועד 42.

השמלות של ענת נשיות ומאופיינות בגוו חשוף, כתפיות דקיקות, בדי משי קלילים, שיפון, קרפ וכותנה.

"על מנת להבטיח נוחות מירבית, השמלות מעוצבות כך שהן אינן מהודקות לגוף וללא בטנות עבות או סינטטיות ויחד עם זאת הן סקסיות ומחמיאות לגוף הנשי", מפרטת מנוס.

כדי להוסיף לתחושת הביטחון, לובשות הכלות מחטבי גוף שעיצבה מנוס כמוצר משלים נפרד לשמלות, הנותנים מענה לשקיפות הבד, תמיכה בחזה וחיטוב הבטן והירכיים. המחטבים הם אלטרנטיבה אופנתית ללבישה לא רק לשמלות כלה, אלא גם לשמלות ערב בעלות מחשוף בגב ללא צורך בלבישת חזייה. את המחטבים ניתן לרכוש בנפרד מהשמלה לפי מידה ובשני צבעים: צבע גוף ושחור.

"לפעמים אני משתעשעת במחשבה שאם לא הייתי מעצבת ודאי הייתי סוג של מטפלת", היא אומרת בחיוך. "עם השנים פיתחתי ושכללתי את יכולות ההקשבה והסבלנות שלי, למדתי להתבונן באנשים, בעיקר נשים, באופן בו הן מתנועעות ולדמיין כיצד כל בד יהיה מונח עליהן, איך הן ירקדו או יצעדו בשמלה שבחרו. יש לי מתנה ואני שמחה להעניק אותה לכולן באהבה".

ענת מנוס

כתובת: דיזנגוף 227, תל אביב

טלפון: 050-3376666

אתר
חנות און-ליין
פייסבוק
אינסטגרם

צילום: אסף רביבו ARTBOOK

צילום: אסף רביבו ARTBOOK


טל שיין – מעצבת האופנה הישראלית שכבשה את L.A.

טל שיין מעצבת בגדי ערב ייחודיים בסגנון קלאסי ונקי, בסטודיו שלה בכפר סבא. סיפור החיים יוצא הדופן שלה, הוא שהעניק לה את הניסיון הרב בעיצוב והוביל לגיבוש הקו העיצובי הייחודי שלה.

ממאפרת ישראלית למעצבת האהובה על מפורסמות בלוס אנג'לס

את דרכה בעולם האופנה החלה טל לפני עשרים שנה, במסלול לימודי עיצוב אופנה בויצו צרפת ולאחר מכן בשנקר. את דרכה המקצועית התחילה דווקא כמאפרת, ובמשך שנים עבדה כמאפרת מקצועית בהפקות אופנה. יום אחד, היא לקחה החלטה ששינתה את חייה.

"הייתי אז בת עשרים והחלטתי לנסות את מזלי בחו"ל. לקחתי איתי את תיק האיפור שלי וכמה מאות דולרים ועליתי על טיסה ללוס אנג'לס", מספרת טל.

בלוס אנג'לס פגשה טל גורם מרכזי בתחום ההפקות שהתרשם מהעבודות שלה וסייע לה במציאת התפקיד הראשון שלה בלוס אנג'לס – מאפרת של חברת לוריאל.

עיצוב שמלות: טל שיין. צלם: בנימין אדם

עיצוב שמלות: טל שיין. צלם: בנימין אדם

"עבדתי בלוריאל שש שנים, במהלכן עבדתי עם מפורסמות רבות. דבר הוביל לדבר, ובארה"ב כשאוהבים את מה שאת עושה ומעריכים אותך, פותחים לך הרבה דלתות", היא משתפת. כך, לצד האיפור החלה טל לעסוק בסטיילינג. "אחרי תקופה כמאפרת, התאהבתי בסטיילינג והלבשה, קפצתי למים והחלטתי לפתוח סטודיו משלי לעיצוב אופנה".

בסטודיו הגדול והמבוקש שלה בלוס אנג'לס, טל עיצבה שמלות ערב מפוארות לאירועים כמו טקסי האוסקר, הגראמי והאמי. הסטודיו גדל במהירות ועל מנת לעמוד בביקוש ובהצלחה, העסיקה טל ארבע עשרה תופרות ועיצבה קולקציות שלמות. לאורך השנים היא הייתה מעצבת הבית של מפורסמות רבות ובין היתר הלבישה את דמי מור, מג ריאן, פריס הילטון וכן עיצבה עבור הסדרה 'עקרות בית נואשות' וסדרות נוספות.

עם לידת ביתה הבכורה, החליטה טל לחזור ארצה "זו הייתה החלטה לא קלה, אבל אחרי שמונה עשרה שנים בלוס אנג'לס רציתי לחזור הביתה, להיות עם המשפחה ולגדל את הילדים שלי בישראל", היא מספרת.

עיצוב שמלה: טל שיין. צלם: אילן סימן טוב

עיצוב שמלה: טל שיין. צלם: אילן סימן טוב

הסטודיו בכפר סבא – בגדי ערב קלאסיים, באיכות גבוהה

כיום טל מעצבת בגדי ערב מעודנים וקלאסיים בסטודיו שלה בכפר סבא.

"עם השנים הקו העיצובי שלי השתנה", מספרת טל, "והיום אני שמה דגש על עיצוב נקי, עם טביעת האצבע הייחודית שלי כמובן."

טל מעצבת שמלות, חצאיות, אוברולים, חליפות ומחוכים לאירועים. בדגמים שלה היא עושה שימוש במגוון בדים באיכות גבוהה, בין היתר בדים מחורזים, משי, שיפונים מיוחדים, תחרות יוקרתיות ופייטים.

עיצוב מושלם שמחמיא לגזרה

בסטודיו קיימים עשרות דגמים, ולקוחות שמגיעות לסטודיו מוזמנות למדוד ללא הגבלה, עד שימצאו את העיצוב הנכון להן, שייראה עליהן בדיוק כמו שדמיינו. את הדגם הנבחר מתאימה טל למידות הלקוחה.

אפשרות נוספת שמציעה טל ללקוחות היא לעצב עבורן דגם חדש, על פי רצונן.

"במפגש עם הלקוחה, חשוב לי קודם כל לשמוע מה היא מחפשת ומדמיינת כשהיא חושבת על העיצוב המושלם עבורה", אומרת טל, "חשוב לי להבין ממנה איך היא הייתה רוצה להראות, מה יגרום לה להרגיש טוב ונוח עם הגוף שלה".

בהתאם להעדפותיה של הלקוחה, טל מייצרת עבורה סקיצה בגזרה שמתאימה לגופה, ולאחר מכן מציעה לה מספר סוגים אפשריים של בדים. הפגישה הראשונה מסתיימת בלקיחת מידות, ולאחריה מגיעה הלקוחה למדידה נוספת, כאשר הבגד נתפר לפי מידותיה, ולביצוע התאמות הנדרשות על הגוף.

"העיסוק שלי הוא הרבה מעבר לעיצוב בגדי ערב יפים ומחמיאים", משתפת טל, "המטרה שלי היא קודם כל לגרום לנשים להרגיש הכי טוב עם הגוף שלהן. כשאני יודעת שאישה לובשת בגד שעיצבתי עבורה ומרגישה איתו יפה, אני הכי מאושרת בעולם".

טל שיין

כתובת: משה וילנסקי כפר סבא

הגעה לסטודיו בתיאום מראש

052-773-7008

לעמוד הפייסבוק של טל שיין

לעמוד האינסטגרם של טל שיין

עיצוב : טל שיין. צלם: אילן סימן טוב

עיצוב : טל שיין. צלם: אילן סימן טוב


ברק להב: מעצב אופנה עם ברק בעיניים

"אני התגלמות הקלישאה", פותח את השיחה בחיוך מעצב האופנה ברק להב. "מגיל מאוד צעיר ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות – לעצב בגדים. כבר כילד קטן הקפדתי על הלבוש שלי, שמתי לב לכל הפרטים, הצבעים והמרקמים. הייתי נוהג להסתכל איך ילדים ומבוגרים מתלבשים ולומד מכל אחד מהם".

נראה ששני דברים מרכזיים השפיעו על חייו ודבקותו בחלום הילדות. האחד, משפחה שגרה בפריז, והשני ההחלטה ללמוד בתיכון ויצ"ו צרפת. להב מספר שהיה מטייל בפריז עם שתי הדודות של אימו, שהכירו בה כל פינה והיו בעצמן "פאשניסטיות". "הן לקחו אותי לסיורים בבוטיקים נחשבים ואני נשבתי בקסם. בגיל 10 הכרתי מותגים בינלאומיים, חקרתי ולמדתי את ההיסטוריה של בתי האופנה המובילים וכנער קראתי ביוגרפיות של מעצבי אופנה. ההחלטה ללכת ללמוד עיצוב אופנה בתיכון הייתה אולי הדבר הכי מדהים שיכולתי לעשות, וההמשך הטבעי שלה היה להירשם אחרי השירות בצה"ל ללימודי חוץ במכללת שנקר".

צילום: רותם לבל

צילום: רותם לבל

בדרך לכבוש (שוב) את פריז

את צעדיו הראשונים בעולם האופנה עשה להב כשעבד בסטיילינג כשבמקביל החל לעצב, לתפור ולערוך מכירות "קטנות". בהמשך שילב להב לימודים קצרים בפריז ולפני כשמונה שנים הקים את המותג BARAK LAHAV, שהקו העיצובי שלו בהתחלה היה בסגנון קז'ואל משודרג. להב פנה לקהל לקוחות שהיה חשוב להן להראות במיטבן גם במסגרת העבודה שלהן, ביניהן: עורכות דין, אדריכליות ורואות חשבון. "אהבתי להלביש נשים "משקיעניות", כאלה שמתאימות את התיק לבגד ואת הבגד לנעליים. לפני שלוש שנים, כשפתחתי את החנות שלי בדיזנגוף בתל אביב, החלטתי להתמקד בעיצוב לערב. האתגר היה גדול, אך מצאתי שזה מעניין במיוחד להביא את עצמי, את הסטייל שלי והסגנון שלי לעיצובים ייחודיים שהם "נקיים", לא כבדים ומורכבים, בגדים נשפכים, רכים ונשיים שמותאמים לאירועים".

את ההשראה שלו לקולקציות המשתנות שואב להב בעיקר מנסיעותיו לחו"ל ותערוכות אומנות קלאסית או מודרנית, אך גם מתוך אהבותיו לסגנונות ותרבויות שונות. כך למשל, הוא עיצב קולקציה בהשראת התרבות היפנית, קולקציה בהשראת סבתו המרוקנית וגם קולקציה שהתאפיינה במוטיבים של מוזיקת דיסקו משנות ה- 70' של המאה קודמת, ובימים אלה נשלמת העבודה של להב על הקולקציה לקיץ 2020 שמקור ההשראה שלה הוא הסיפור "סוד הגן הנעלם".

"אני אוהב לבנות סיפור סביב הקולקציה, כך שהיא תהיה הרבה מעבר לאוסף של פריטים יפים. הסיפור מוביל אותי ליצירתיות ופיתוח רעיונות חדשים לדגמים ועיצובים וכמו שכל סיפור הוא שונה כך גם הקולקציות שלי שונות זו מזו", מסביר להב. "מכיוון שאני מייצר מעט פריטים באופן יחסי בכל קולקציה, התשוקה שלי לעיצובים חדשים לא יודעת שובע, ולמעשה אני מתכנן את הקולקציה הבאה תוך כדי עבודה על זו הנוכחית. העשייה הזו ממלאת אותי. אני לא עוצר, ברגע שסיימתי ליין אחד מיד מתחשק לי להתחיל עם הבא אחריו".

נראה שהייחודיות של להב היא זו שגם הביאה לכך שבחורף 2018 הוא כבש פסגה משמעותית ראשונה כשהוזמן להשתתף בשבוע האופנה בפריז, שם הציג את הקולקציה שלו לקיץ 2019. כעת נראה שהחוויה הזו הותירה בו טעם של עוד והוא מקווה לחזור עליה שוב בקרוב, אך החלום הגדול שלו הוא לפתוח בוטיק קטן בפריז. היום, במקביל לייצור בישראל, הוא עובד מול מספר בוטיקים בחו"ל ומקווה להתרחב למקומות נוספים.

צילום: רותם לבל

צילום: רותם לבל

עיצובים עם אופי

אחד האתגרים הגדולים בעיצוב אופנה הוא בחירה והתאמה מדויקת של הבדים, כך שהבגד ישדר את מה שמבקש המעצב. את רוב הבדים לקולקציות שלו רוכש להב בארץ והוא גאה על כך. "תעשיית הטקסטיל בישראל היא קשוחה למדי. זה לא פשוט לעבוד בתנאי תחרות של רשתות המוניות או יבואנים מחו"ל, אבל לטעמי בארץ יש לנו שפע ואיכויות ללא פשרות וזה מה שחשוב לי עבור הלקוחות שלי", ממשיך להב. "את העיצובים אני מתכנן בסטודיו שלי בבית ומפקיד את עבודת התפירה בידי מתפרות של מקצוענים שמקפידים על כל תך ותפר, בדיוק כפי שאני מבקש ויש לזה יתרון ענק שהם כאן בארץ". לדבריו הוא פחות מחובר לבדים עם הדפסים ומעדיף לרוב לעבוד עם בדים חלקים אליהם הוא מוסיף אלמנטים והדגשים כדי לתת לבגד מימד עמוק ואופי.

ברק להב. צילום: ליאור קסון

ברק להב. צילום: ליאור קסון

העיצובים של להב מתאפיינים במוטיבים המשלבים קשירות מיוחדות, משחקים של כתפיות, רבידות (כתף אחת), עבודת יד של שיבוץ אבנים, פייטים או רקמה, כפלים מתוחכמים, ובעיקר הדגשה של המותניים בעיצוב הגזרה או בעזרת חגורות. רוב הדגמים הם One Size ומתאימים לנשים במידות 36-42 ולעתים גם מידה 44, תלוי בדגם ובגוף האשה. הפריטים בקולקציות בעיצובו של להב נתפרים בכמויות מצומצמות, כך שהסיכוי שאשה תפגוש באירוע מישהי שלבושה כמוה שואף לאפס."במהות שלי כאדם וכמי שעוסק באופנה, אני אוהב את זה ברמות הכי גבוהות של המילה. אני מחובר לאופנה בכל נימי נפשי ומאחל לעצמי לעסוק בזה עד יומי האחרון", הוא מסכם.

ברק להב
כתובת: דיזנגוף 227, תל אביב
טלפון: 052-3841352
קישור לאתר
קישור לפייסבוק 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר