פז אושרן. צילום עצמי
פז אושרן. צילום עצמי

מסרים תת הכרתיים: כיצד פועלים ואיך ניתן לרתום אותם למכירות?

פז אושרן, מאסטר ב- NLP, מסביר כיצד פועלים מסרים תת הכרתיים, איך ניתן לרתום אותם לשכנוע אנשים בקמפיינים ובמכירות וכיצד נוכל להשתמש בהם לשינויים משמעותיים בחיינו וכן להשפעה על אחרים

פורסם בתאריך: 4.2.20 14:12

קרה לכם פעם, שישבתם במסעדה בארוחת ערב וביקשתם מהמלצר יין ספציפי שאתם בכלל לא מכירים ולא בטוח אוהבים? למה בעצם הזמנתם את היין הזה, ואיזה שיר התנגן ברקע?

בשנות ה- 90 של המאה העשרים, קבוצה של חוקרים בריטיים נכנסה לסופרמרקט ובצעו מניפולציה על מוזיקת הרקע של החנות. במשך שבועיים, הם החליפו בין מוזיקה צרפתית ומוזיקה גרמנית לסירוגין ורשמו את מכירות היין בחנות לפי מדינה. החוקרים גילו שכאשר הושמעה מוזיקה צרפתית, נמכרו יותר יינות צרפתים וכשהושמעה מוזיקה גרמנית, היינות הגרמניים נמכרו טוב יותר. כשהם העבירו שאלון לצרכני הסופרמרקט, אף אחד מהקונים לא ציין כי הוא הושפע ממוזיקה כלשהי.

מוזיקת ​​רקע המשמשת בדרך זו, היא דוגמה למסרים תת הכרתיים. הקונים שמעו את המוזיקה אך לא היו מודעים לכך שהיא משפיעה על מחשבותיהם.

"מסרים תת הכרתיים עוברים בתת המודע ולא במודע", אומר פז אושרן, "מילים רגשיות, כאלו שנוגעות ברגש, הן דוגמה טובה להעברת מסר באופן אפקטיבי. שימוש במילים אפקטיביות יעברו אל תת ההכרה שלנו וישפיעו על הדרך בה נרגיש משהו כלפי משהו או מישהו".

אושרן עוסק בתחום שנים רבות. הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP ומאסטר בהיפנוזה, אשר למד בארה"ב אצל המובילים בתחום, ביניהם: מפתח ומייסד שיטת ה-NLP, ריצ'רד בנלר, טד ואדריאנה ג'יימס, שהם ראש האיגוד האמריקאי להיפנוזה. אושרן עובד עם אנשים פרטיים, אנשי עסקים, אנשי מכירות ופוליטיקאים. הוא הקים את מגמת NLP בקמפוס 'ברושים' באוניברסיטת תל אביב, במכללת אשקלון במכללת גבעת וושינגטון ואת בית ספר 'פז אושרן' בתל אביב, בו הוא מעביר כיום קורסים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף . מסרים תת הכרתיים נלמדים כחלק מקורס ה-NLP אותו הוא מלמד, בעיקר כדי לבצע שינויים ולקדם מטרות.

"כשאתה רוצה לבצע שינויים עמוקים ומהותיים בחיים שלך, למשל אם אתה נאבק לרדת במשקל, לא מצליח להתקדם בקריירה, מתקשה ביחסים בין אישיים, בזוגיות, חווה חרדות וחוסר ביטחון עצמי, שיטת המסרים התת הכרתיים היא הטכניקה האולטימטיבית להתיר את החסימות שמפריעות לך להתקדם משמעותית" אומר אושרן, "העניין הוא, שתת המודע שלנו הרבה יותר חזק מכוח הרצון שלנו, לא משנה עד כמה אתה רוצה לשנות דברים. מסרים תת הכרתיים יכולים לשנות את ההתניות הפנימיות שלך, ליצור שינויים ולשמר אותם, להגדיל את הביטחון העצמי, לבנות קשרים משמעותיים ולהתפתח בכל תחום".

איך זה עובד בעצם?

"מסר תת הכרתי הוא מסר שמגיע ישירות אל התת מודע שלנו וניתן לתכנן אותו כך שהוא יטפל באופן ישיר באמונות הלא מודעות המגבילות אותנו.

"הדרך בה אנחנו לומדים להשתמש במסרים תת הכרתיים נחלקת ל-3 חלקים:

  • ההבנה איך מסרים תת הכרתיים עובדים, איך עובד המודע ואיך עובד תת המודע. בקורס  לומדים על העולם הרגשי שנוגע בתת המודע, כיצד מסר מעורר רגשות ומניע לפעולה או גורם לתגובה רגשית.
  • בשלב ההדגמות, אני לוקח מסרים תת הכרתיים מקריים ומכוונים ומציג כיצד המסר עובד ומה בעצם הוא אומר לשומע או לקורא.
  • בשלב השלישי, התלמידים לומדים את האופן בו שילוב מסרים פרקטיים ורגשיים משפיעים על כל אחד וכיצד הם עובדים על המטרות שלו".

אילו יכולות הקורס מאפשר ללומדים?

"הקורס מאפשר לייצר שינוי, בין אם זה שינוי אישי עצמי או לסייע לאנשים אחרים ליצור ולבסס שינויים.

"בקורסים, הסטודנטים מקבלים כלים לדרך המובילה לשינוי שיטתי בנושאים שונים הדרושים לטיפול. אנחנו מלמדים את הדרכים לשינוי, כאשר כל שינוי של מחשבה, רגש והתנהגות אוטומטית ניתן לשנות באמצעות ה   NLP. ביחסים בין אישים, במשא ומתן ובתהליכי מכירה, חשוב להבין איך המוח שלנו עובד וכיצד הוא מקבל החלטות.

"לאחרונה, התבשרתי כי אשה צעירה שעברה אצלי קורס לפני כשנתיים כדי להתגבר על פחד מזוגיות ואינטימיות, עומדת להתחתן. היא הציבה לעצמה מטרה והתחייבה לזוגיות, וזה מאוד מרגש לגלות את ההשפעה המדהימה של מה שהיא למדה והשינוי שזה הוביל".

לאושרן חשוב מאד לשמור על קו אתי לכל אורך ההכשרה שהוא מספק. "אני מקפיד לעשות שימוש במסרים תת הכרתיים באופן אתי שאינו מזיק לאחר" הוא מציין," כשאני מציג לאנשים פתרונות ודרכים לטיפול במצבים, אני מקפיד לשאול אותם אם היו נוהגים בדרך ספיציפית גם עם הקרובים והאהובים עליהם ביותר. התשובה שלהם חייבת להיות שזה משהו שאינו פוגע או מנצל את האחר".

את הקורס מעביר פז אושרן, ניתן ללמוד אותו פרונטלית, ממרכז ההכשרה בקרבה למגדלי עזריאלי בתל אביב או בווידאו. כל השיעורים מוקלטים ועולים לרשת באופן סגור עבור התלמידים, כך שגם מי שנמצא מעבר לים יוכל ללמוד ולהשתתף. קבוצת וואטסאפ ייעודית מוצעת לתמיכה בקורס וכן ליווי אישי קבוע.

"הקורס מאד חוויתי ואישי", מסביר פז אושרן, "אני רוצה שהמשתתפים יעברו את השינוי בעצמם ולכן, כבר בשיעור הראשון הם מציבים לעצמם מטרות. המהירות בה הם משיגים אותן, מדגימה באופן הטוב ביותר את האפקטיביות של הכלים. הם מתנסים לאורך כל הקורס ולא רק ישמעו ויראו הדגמות מפני שהלימוד הכי טוב, כך למדתי בעצמי, הוא הלימוד החוויתי".

קורס מסרים תת הכרתיים בבית הספר 'פז אושרן' נלמד ברמה הגבוהה ביותר. פז אושרן הוא מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה (ארה"ב), בעל קליניקה בראשון לציון ובית ספר בתל אביב. מחבר סדרת רבי המכר "איך להיות מגנט חברתי" המבוססת על השיטות שפיתח. פז עוזר לצעירים להיות מומחים בתקשורת בין אישית ופענוח שפת גוף.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס

קישור לרכישת הספר הראשון "איך להיות מגנט חברתי"

קישור לרכישת הספר השני "ביטחון עצמי למגנוט חברתי"

קישור לרכישת הספר השלישי "אסרטיביות חברתית"

פז אושרן – עמוד פייסבוק

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר