שיפוץ דירה ברעננה: להתאים את הבית לצרכים העכשוויים (צילום: By Alberto Masnovo, shutterstock)
שיפוץ דירה ברעננה: להתאים את הבית לצרכים העכשוויים (צילום: By Alberto Masnovo, shutterstock)

שיפוץ דירה ברעננה: להתאים את הבית לצרכים העכשוויים

מעיצוב פשוט וסטנדרטי – לעיצוב בסגנון מודרני, מתקדם, מואר ומלא חיוּת: ענת שחוריי, בעלת 'ענת שחוריי אדריכלות ועיצוב פנים', מספרת על "פתרונות יצירתיים מתוחכמים לניצול טוב ואפקטיבי יותר של החלל". מתכננים לבצע שיפוץ דירה ברעננה? כך עושים זאת נכון

פורסם בתאריך: 11.2.20 17:44

שיפוץ דירת הגן ברעננה, שאותו תכננה ענת שחוריי, מבוסס על שילוב מתוחכם ומופלא של פונקציונליות ונִראוּת. באמצעות אלמנטים חכמים, היוצרים שטחי אחסון חשובים וחיבור הרמוני נקי בין חללי הפנים והחוץ, הבית מרגיש מואר, פתוח ומרווח הרבה יותר.

דירת הגן ברחוב ברעננה, בשטח של 120 מ"ר, כוללת חמישה חדרים וגינה ששטחה כ-100 מ"ר. בעלי הדירה, בני הגיל השלישי, החליטו לרכוש דירה שתתאים יותר לצרכיהם העכשוויים והעתידיים לאחר שילדיהם הגדולים עזבו את הקן. הם בחרו דירת גן צמודה לקרקע, ללא מדרגות, ברחוב הרקפת.

המטבח ונישת הארון (צילום: חן ליאופולד)

המטבח ונישת הארון (צילום: חן ליאופולד)

"ביצענו בדירה שיפוץ לא גדול אך משמעותי", אומרת ענת שחוריי, העוסקת באדריכלות ועיצוב פנים מזה עשרים שנה, "הדירה במהותה הייתה מעוצבת באופן פשוט וסטנדרטי. בחרתי ביחד עם בני הזוג לשדרג אותה לסגנון מודרני, מתקדם, מואר ומלא חיוּת, ולשלב פתרונות יצירתיים מתוחכמים לניצול טוב ואפקטיבי יותר של החלל".

מה כלל השיפוץ והעיצוב לבית מודרני?

"תיעול מחדש של מערכת מיזוג האוויר אִפשר לי להיפטר מתעלת מיזוג האוויר הגדולה, שמוקמה מהכניסה לכיוון החדרים ומאוד הכבידה על החלל. יצרתי פתחי מיזוג מודרניים ואווריריים שתרמו לתחושת המרווח. ריצפנו את הדירה באריחים גדולים ומיוחדים דמויי בטון המייצרים תחושה של חמימות ותעוזה, ואת החדרים ריצפנו בפרקט בגוון חמים.

סלון הדירה (צילום: חן ליאופולד)

סלון הדירה (צילום: חן ליאופולד)

"בסלון בניתי פרט נגרות מעץ המשלב שטח אחסון חשוב ומדפים דקורטיביים רחבים עם הטלוויזיה. העץ צבוע לבן ומשתלב עם הלבן של הקירות, עם דגשים דקורטיביים בעץ אלון. הנגרות מאפשרת התאמה מדויקת יותר של מידות עד לרמת המילימטר.

"החלפנו את דלתות היציאה למרפסת בחלונות רצפה-תקרה גדולים ויפיפיים מאלומיניום דקיק ואוורירי עם תריס חשמלי, שמכניסים את כל האור הטבעי פנימה. הוספתי וילון שקוף בגווני לבן שמנת רכים, ומעוצב באופן מדורג כדי שלא לחסום את החיבור בין הפנים לחוץ.

ארון כלי קודש ייחודי וקלאסי (צילום: חן ליאופולד)

ארון כלי קודש ייחודי וקלאסי (צילום: חן ליאופולד)

"מכיוון שמדובר במשפחה דתית, עיצבתי להם ארון כלי קודש ייחודי וקלאסי כחלק מהקיר. תחמתי בגבס את השטח הייעודי, ועיצבתי את פנים הארון מעץ אלון שמתכתב עם העץ בספרייה בסלון. הוספתי מדפי זכוכית, כדי שהתאורה למעלה תשטוף את כל כלי הקודש".

כיצד שיפצת את חדר האמבטיה?

"בחדר הרחצה הכללי הייתה מקלחת, ובני הזוג רצו אמבטיה מפנקת. סגרתי את דלת המעבר מחדר הרחצה אל חדר השירות (המעבר לחדר השירות נותר דרך המטבח) והצבתי במקומה את האסלה כדי לפנות מקום לאמבטיה, ופתחתי חלון חדש. חדר האמבטיה רוצף באריחי בטון בגוונים רכים עם אריחים בלבן מט על הקירות, כך שהתקבל מראה מרווח, מואר ונעים".

שיפוץ חדר הרחצה (צילום: חן ליאופולד)

שיפוץ חדר הרחצה (צילום: חן ליאופולד)

כיצד, באמצעות תכנון ושיפוץ נכון, ניצלת טוב יותר את השטח?

"בדירה המקורית, המזגן עמד במסדרון בתוך נישה ייעודית שלא היה ניתן לנצל אותה לטובת משהו אחר. כדי לנצל טוב יותר את השטח העברתי את המזגן לכניסה לחדר ההורים, הוספתי לנישה בנייה של כ-20 ס"מ וסגרתי את הנישה עם ארון במידות מדויקות, בעומק של 90 ס"מ. כך, למעשה, קיבלו בני הזוג מקום אחסון נוסף ועצום.

"באדריכלות ובעיצוב, החיבור בין הפנים לבין החוץ הוא נושא חשוב. פנים הבית והחוץ צריכים 'לדבר באותה שפה' ובהרמוניה, ולכן הייתי מעורבת גם בעיצוב הגינה כך שתהיה באותו סגנון מודרני וחמים של הבית. החלפנו את הפרגולה והגדר, ובחרנו ריצוף חוץ שמותאם בסגנון שלו לריצוף של הבית. בחצר האחורית הקטנה ביצענו דֵק' עשינו גינת תבלינים, ונוצרה לבעלת הבית פינה מושלמת להתענג על הקפה של הבוקר".

חיבור נכון בין הפנים והחוץ (צילום: חן ליאופולד)

חיבור נכון בין הפנים והחוץ (צילום: חן ליאופולד)

ענת שחוריי תכנון ועיצוב פנים

כתובת הסטודיו: שמורת נחל בניאס 3, נתניה

לאתר האינטרנט של הסטודיו

טלפון: 050-5200477


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר