אתר הבניה והמנוף המושבת בנווה זמר. צילום עו״ד ישראל אסל
אתר הבניה והמנוף המושבת בנווה זמר. צילום עו״ד ישראל אסל

פרשת המנוף בנווה זמר: האם זה הסוף?

היום מסר מהנדס העיר, פרץ אוסנברג, כי הוא הורה לחברת הבנייה רמי שבירו להעתיק את מיקום המנוף לחזית המערבית של המגרש, הרחק מבנייני התושבים

פורסם בתאריך: 7.12.17 18:55

לפני כחודש דיווחנו כאן על תקלה שאירעה במנוף שעומד באתר בנייה של חברת רמי שבירו בנווה זמר. לאחר התערבות התושבים וחברי הפורום למניעת תאונות עבודה, עבודתו של המנוף הופסקה ונקבעה פגישה בין תושבי הבניינים המתגוררים בסמוך למנוף ועו"ד ישראל אסל מהפורום למניעת תאונות עבודה, לבין מהנדס העיר, פרץ אוסנברג. היום הודיע אוסנברג לעו"ד אסל כי לפני שבוע הוא הורה לקבלן להעתיק את מקומו של המנוף לחזית המערבית של המגרש ולהרחיק אותו מבנייני המגורים.

ההחלטה על הזזת המנוף התקבלה לאחר לחץ של התושבים בשיתוף הפורום לתאונות עבודה שעקב אחרי המקרה והפעיל לחץ על העירייה לטפל בנושא. "אני מברך על החלטתו החשובה והאמיצה של מר פרץ אוסנברג, מהנדס עיריית רעננה, להורות לקבלן להזיז את העגורן בנווה זמן ממיקומו הנוכחי למיקום המתוכנן מלכתחילה" אמר היום  ישראל אסל, עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה ומומחה לנזיקין, "החלטה זו מלמדת על הפנמה של סעיף 236 לפקודת העיריות אשר מעגן את חובתן של הרשויות המקומיות לדאוג לשלום הציבור ולמנוע סיכונים מאתרי בניה ומנופים. בעקבות  טיפולנו בעניין העגורן התברר שמדובר בעגורן ישן מאוד, בן למעלה מעשרים שנה, שלכאורה לא עבר בדיקות אל הרס כפי הנהלים המחייבים. בנוסף התברר שהעגורן הוצב ע"י הקבלן במיקום שונה מזה שאישרה מחלקת ההנדסה של עיריית רעננה. בעקבות הסיכון החמור והמיותר שגרם עגורן זה לדיירי הבניין הסמוך, וכדי למנוע מקרים דומים בעתיד, המלצתי למחלקת ההנדסה לגבש נוהל עבודה מסודר לעגורנים, אשר בין היתר יקבע בו שהרכבת עגורן תאושר ע"י מחלקת ההנדסה רק לאחר שמחלקת פיקוח בנייה תאשר שבסיס העגורן הוצב במקום המדויק שאישרה העירייה לקבלן".

עו״ד ישראל אסל. צילום קרן רפאלי

עו״ד ישראל אסל. צילום קרן רפאלי

 

אורלי,  תושבת השכונה המתגוררת בבניין הסמוך לאתר בו קרה המקרה אומרת כי למרות שהמהנדס הורה להעביר את המנוף היא עדיין חוששת. "אנחנו יודעים שהחברה קיבלה הוראה להעביר את המנוף לצד השני וזה טוב אבל בינתיים זה עוד לא קרה. המנוף כרגע לא נמצא בעבודה ואני עוקבת כל יום לראות מה קורה. חבל שכל זה קרה רק אחרי שהפעלנו לחץ ושנייה לפני שקרה אסון".

 

מחברת שבירו נמסר בתגובה: "המנוף יורכב בתיאום עם עיריית רעננה".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "העגורן יועתק ממקומו הנוכחי ויועבר לחזית המגרש המערבית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר