מיקום חדש של המנוף בנווה זמר
מיקום חדש של המנוף בנווה זמר

המנוף עבר מקום, מחלוקת לגבי הבדיקות הבטיחותיות

בעקבות התערבות "הפורום למניעת תאונות עבודה" הוזז המנוף שעמד באתר הבנייה של רמי שבירו בנווה זמר, הרחק מבנייני התושבים

פורסם בתאריך: 20.12.17 12:20

בעקבות התערבות של "הפורום למניעת תאונות עבודה", באמצעות היועץ המשפטי של הפורום, עו"ד ישראל אסל, שפעל מול מנהל הבטיחות של עיריית רעננה ומהנדס העיר, פרץ אוסנברג, הוזז אתמול (ג') המנוף שנמצא באתר בנייה של רמי שבירו בשכונת נווה זמר. על הזזת המנוף הוחלט לאחר שלפני חודש וחצי אירעה בו תקלה ולאחר התערבות תושבים וחברי "הפורום למניעת תאונות עבודה", עבודתו הופסקה והוא פורק.

עו״ד ישראל אסל. צילום קרן רפאלי

עו״ד ישראל אסל. צילום קרן רפאלי

לפני כשבוע הודיע  מהנדס העיר כי על המנוף לזוז ממקומו ואתמול החלו תהליך העברתו ממקומו הישן למקומו החדש. הדבר אמנם מהווה הצלחה במאבק של תושבי השכונה ו"הפורום למניעת תאונות עבודה", אך לטענתם ישנם בדיקות בטיחות שביקשו מנהלי הפורום לבצע במנוף לפני הרכבתו מחדש שלא בוצעו.

 

 

"לפני העברת העגורן למקומו החדש פניתי  למהנדס עיריית רעננה בבקשה לדרוש מהקבלן להציג תוכנית ליסודות העגורן כולל כלונסאות וחתכים וכן בדיקות אל הרס לעגורן", אומר היום עו"ד אסל, "ככול שהעירייה אישרה את התקנת העגורן מבלי לקבל אישורים אלו כל האחריות נופלת עליה. בחודש פברואר האחרון קרס בבת ים עגורן צריח עקב ביסוס לקוי בתאונה זו נפגע באופן קשה העגורנאי אלי שקולניק ונגרם נזק רב ברכוש".

אתמול שלח עו"ד אסל מכתב למהנדס העיר, בו נכתב כי לפי תמונות שקיבל מתושבי השכונה נראה שהבסיס עליו בונים את העגורן במיקומו החדש נראה לא בטיחותי. במכתב כתב: "הדיירים שלחו לי תמונות של יציקה שנעשתה השטח שלטענתם היא אומרה להיות הבסיס של המנוף. אבקש שיצא פקח לשטח ותוודאו האם אכן זו אמורה להיות תושבת המנוף אם כן עליכם להיות מעודכנים כדלקמן: התושבת הונחה על אדמת מילוי, שלא הודקה בשכבות. לכאורה לא בוצעו קידוחים לצורך כלונסאות ויסודות לעגורן. ככול הנראה בוצעו רק יציקת חגורות על פני הקרקע הרופפת. אבקשכם לבדוק את העניין על מנת שלא יקרה לנו אסון  כמו שקרה בעיר בת ים, שם הונח בסיס עגורן על אדמה חולית ללא כלונסאות וההמשך ידוע וברור. ככול שמדובר במיקום החדש של העגורן, יש לדרוש מהקבלן תוכנית ביסוס מפורטת כולל חתכים ועומקי כלונסאות  אישור מהנדס ביסוס שהביסוס מתאים לדרישות היצרן של העגורן. וכי בוצע בפועל הביסוס בהתאם לתוכניות המהנדס".

מחברת רמי שבירו נמסר: "חברתנו פועלת על פי כל דין גם בנושא זה".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה פועלת בהתאם לתקנות הבטיחות המחייבות בנושא זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר