סיור עצים ברעננה
סיור עצים ברעננה

למען העצים: עשרות פעילים הגיעו היום לסיור של קק"ל בדרך החקלאים

הסיור נקבע בעקבות הערר שהגישו פעילים, תושבי העיר, נגד כריתה של 47 עצים לצורך סלילת הכביש הצפוני בעיר

פורסם בתאריך: 7.5.18 13:29

עשרות תושבים הגיעו היום (ב') בבוקר, לדרך החקלאים בעיר, לסיור בשטח המיועד לעקירת עצים וסלילת הכביש הצפוני בעיר.

כפי שפרסמנו כאן העירייה קיבלה אישור לכרות 47 עצים על מנת לסלול את הכביש הצפוני בעיר. פעילים שמתנגדים לכריתת העצים הגישו ערר לפקיד היערות בקק"ל וביקשו לדחות את הכריתה. היום הגיע נציג קק"ל למקום על מנת לבדוק את העצים.

לדברי אחד הפעילים: "הסיור היה מאוד אפקטיבי והגיעו הרבה תושבים שאכפת להם מעצים וגם חברי מועצה, כמו אביחי ארביב, חיים ברוידא ומהנדס העיר. התחושה הייתה שאכפת לכל מי שהגיע ואנשים נשארו לאורך כל הסיור שכלל הסברים של אגרונום העירייה  ונציג מקק"ל שבדק את העצים. הרבה תושבים הביעו בפניו את דעתם בנושא עקירת העצים בצורה מאוד מכובדת והיה נראה שהוא מאוד מתחשב. הוא סקר את הסביבה ומצא כל מיני דברים תמוהים ואמר שיש בעיה עם כריתת העצים במקום".

ומה לגבי הערר?

"הגזירה של כריתת העצים הושעתה למשך שבעה ימים ואנחנו ממתינים להחלטה. בינתיים אנחנו צוברים כוח  ויוצרים תהודה ומודעות על מנת שנהיה מוכנים להחלטה שלא תהיה לטובתנו. אנחנו מתכוונים ללכת להפגין מול בניין העירייה ולהסביר לראש העירייה את דעתנו. במקביל פתחנו עצומה בנושא וחתמו עליה עד היום מעל לאלף איש".

פעילה נוספת אומרת: "העצים בידיים שלנו וחשוב שאנשים ידעו על הסיפור הזה. זה לא הגיוני שהעירייה תכרות מעל 40 עצים לצורך סלילת כביש בלי לתת על זה הסבר. הגשנו ערר אבל יש לנו רק שבוע לפעול במידה והוא יידחה. כולם מוזמנים לחתום על העצומה ולהביע תמיכה נגד כריתת העצים".

 

 

מעיריית רעננה נמסר: "תוואי הרחוב אושר כבר בשנת 2012 על ידי הוועדה המחוזית והוועדה לשמירת שטחים חקלאיים ופתוחים. עוד בשלבי התכנון הוסט הרחוב מערבה על מנת לוודא את שימורה של שדרת ברושים. בסיור שנערך היום במקום הבהיר האגרונום לתושבים כי השדרה תשומר ותשוקם, עיריית רעננה תנטע כ-900 עצים חדשים לאורך התוואי, יועתקו עשרות עצים למקומות חדשים בעיר ויכרתו כ-46 עצים שלא ניתן להעתיקם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר