תיכון אמי"ת רננים. צילום: ניר קידר
תיכון אמי"ת רננים. צילום: ניר קידר

מפחדים מהתבוללות: תוכנית הלימוד שמסעירה את הקהילה הדתית בעיר

התנגדות הההורים, המכתב של הרב פרץ לנפתלי בנט והפגישה עם מנהלת חטיבת אמי"ת רננים, אשתו של יו"ר הרשימה הדתית המאוחדת. כל הפרטים על הסערה בקהילה הדתית

פורסם בתאריך: 30.8.18 08:03

לפני כשבועיים פרסמנו כאן על תוכנית חינוך חדשה של משרד החינוך, שתשלב בין תלמידים יהודים וערבים ותכלול ארבעה בתי ספר ברעננה, ביניהם חטיבה ותיכון אמי"ת רננים. בעקבות הפרסום, הורי התלמידים בבית החינוך הביעו התנגדות לתוכנית ואף פנו אל הרב פרץ כדי שיפעל לביטולה

"הבת שלי אמורה בשנה הקרובה ללמוד בכיתה ז' בבית הספר אמי"ת רננים", אומר אחד מנציגי המאבק, "הייתי בחופשה, טיילתי עם הילדים, ופתאום ראיתי את הכתבה שפירסמתם. הייתי מופתע בגלל שפתאום ראיתי שאמי"ת רננים חלק מהם. אני בתור בן אדם דתי, שגם דואג לציבור החילוני, מבין את הכובד של מהלך כזה. כתבתי מכתב מחאה, אספתי הורים שמתנגדים כמוני והתחלנו לפעול".

למה אתם מתנגדים לתכנית?

"מבחינתנו קודם כל יש לנו דברי תורה, שהיא אוסרת קירוב בין העמים. יש לזה נגזרות הלכה מאוד חמורות ומשמעותיות, שאני לא יכול להסביר אותן על רגל אחת. זה לא מתאים לאופי של בית הספר הדתי. בני הנוער נמצאים בשלב חשוב של גיבוש הזהות הדתית והרוחנית, ותוכנית כזאת מערערת אותה. סוגיית היחס בין ישראל והעמים היא סוגיה חשובה שצריכה ייעוץ לפני שמחילים אותה על תכנית בית ספרית".

את מי אתה מייצג?

"עשרות הורים, וגם חלק מהקהילה הדתית בעיר. בהתחלה פעלתי ברמה האישית ואז הגעתי לרב פרץ, ופניתי אליו שיפעל בנושא".

בעקבות הפנייה, הרב פרץ כתב מכתב לשר החינוך נפתלי בנט וביקש לבטל את התכנית: "אני מזועזע עד עומק נפשי לקרוא בעיתון צומת השרון רעננה שמשרד החינוך מעודד לימודים משותפים של יהודים וערבים יחד", נכתב במכתב, "יהודים מסרו נפשם לאורך כל ההיסטוריה היהודית, בכל ארצות פזורותיהם, לתת חינוך יהודי נפרד לילדי ישראל כדי למנוע לתערובת בין יהודים לגויים אשר סופם להביא לנישואי תערובת ולהתבוללות. אנא חוסו על עם ישראל ועשו הכול כדי לשמור על ייחודו". לבסוף, המכתב של הרב לא נשלח והוא הקפיא את התנגדותו לנושא. "הרב נפגש עם המנהלות והחליט להקפיא את ההתנגדות שלו עד שהעניין ייבדק לעומק", נמסר מלשכתו.

"מי שגרם להשתקה של המחאה זה אריה פרידמן", אומר מקורב לרב, "בשל העובדה שאשתו מנהלת את חטיבת ביניים אמי"ת רננים ואמורה להשתתף בתכנית הזאת. זה היה יכול להיות מכה פוליטית חזקה מבחינתו, הרי הוא רץ למועצה באוקטובר".

אריה פרידמן אמר בתגובה לדברים: "הדבר המציאותי היחידי הוא שאני רץ למועצת העיר וניסו לעשות כאן איזשהו אמבוש. מישהו המציא כאן איזו מראית עין. המנהלות נפגשו עם הרב, הסבירו לו את כל הסיפור והרב הבין שזה לא הסיפור שאנשים אחרים סיפרו לו. לכן הוא אמר לעצור הכול ונראה איך נמשיך עם זה. הוא רוצה ללמוד את הנושא ולהבין יותר ובמה זה מדובר. המעורבות היחידה שלי הייתה שאני הבעל של אסתי, המנהלת של החטיבה".

מטעם בית הספר אמ"ית רננים נמסר: "מנהלת אמי"ת רננים ומנהלת החטיבה נפגשו עם רב העיר ושוחחו איתו בסוגיה.  יצוין כי בבית החינוך אמי"ת רננים נבחנת כל תוכנית  לימודית או חינוכית על פי התאמתם לחזון בית הספר ומתוך שיח והיוועצות  עם קהילת ההורים, העיריה, רשת אמי"ת  ומשרד החינוך".

 

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. זאב

    אבוי לעומק החינוך הדתי אם פוחדים מכל מפגש עם אנשים החיים אחרת מהחיים בביצה בה חיים מתנגדי המפגש.

  2. שלומי

    אבוי אבוי שבני הארץ יתערבבו עם בני הארץ, עוד חלילה יגלו שאין קרניים לערבים והם נושמים דרך הפה!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקושי יש נשואים בין חלקים שונים בתוך הקולקטיבי היהודי, איך הגיעו להתבוללות? זה נשמע בעיקר פחד . פחד תמיד תמיד מוביל לרגשות שליליים עד הרסניים. ובאופן ספציפי וכמי המעורבת בתכנית, אחד העקרונות של התכנית הנו טיפוח הזהות האישית והקבוצתית. אמרו כבר חכמים מאיתנו שמפגש עם ה" אחר" מחזק את הזהות שלנו.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר