אביחי ארביב
אביחי ארביב

פרסום ראשון: אביחי ארביב הגיש תלונה למשרד הפנים על ההצבעה בנושא מגרש הבייסבול

ארביב ותושב העיר יואל יקיר, הגישו תלונה למשרד הפנים על חוקיות ההצבעה החוזרת. ארביב: "זאת החובה שלנו כנבחרי ציבור להרים דגל אדום כשמשהו נעשה באופן שגוי". העירייה: "ההצבעה בוצעה כחוק"

פורסם בתאריך: 16.10.18 14:32

חבר מועצת העיר אביחי ארביב מרשימת 'הרשימה למען התושבים', ותושב העיר יואל יקיר, שהתראיין בעבר לצומת השרון והצהיר על כוונותיו לפעול למען שקיפות בעיר, הגישו תלונה למשרד הפנים על התנהלות שלא כשורה לכאורה של עיריית רעננה. ההתנהלות שאליה מתייחסים ארביב ויקיר בתלונתם, היא ההצבעה החוזרת שקיימה מועצת העיר בתאריך ה-24.7.18 בנושא הקמתו של מגרש הבייסבול בעיר.

אז מה בעצם קרה באותה ההצבעה? בהצבעה על המשך התקשרות במקרקעין בין העירייה ואיגוד הבייסבול הישראלי, או בפשטות – הקמת מגרש הבייסבול, הצביעו בישיבת המועצה לפני כחודשיים וחצי תשעה חברי מועצה בעד, וארבעה נמנעו – אביחי ארביב, מרסלו גל, חיים גולדמן וניר קריסטל. להצבעות בנושאי מקרקעין דרוש רוב של חברי המועצה – משמע עשרה חברי מועצה לפחות מתוך 19 חברי המועצה המכהנים ברעננה. המשמעות היא שההצעה על התקדמות בהקמת מגרש הבייסבול – לא עברה. לאחר מכן שאל ראש העיר איתן גינזבורג האם מישהו מוכן לשנות את דעתו, ובתגובה חברי המועצה חיים גולדמן ומרסלו גל הגיבו שהם מסכימים לשנות את דעתם ולהצביע בעד ההצעה. גינזבורג קרא להצבעה חוזרת, והפעם 11 חברי מועצה הצביעו בעד, כשקריסטל וארביב  נמנעו שוב. ההצעה עברה.

ישיבת מועצה. צילום דניאל סלדניק

ישיבת מועצה. צילום דניאל סלגניק

יומיים לאחר אותה ישיבת מועצה הגיש חבר המועצה אביחי ארביב מכתב לעו"ד דפנה קינן, היועמ"ש לעיריית רעננה, וביקש ממנה לפעול בהתאם בטענה שההצבעה החוזרת הייתה לא חוקית. קינן בתשובתה, טענה כי "לא נפל כל פגם בהצבעה הנוספת שהתקיימה ומכל מקום אין כל עילה לביטול ההחלטה". לאחר שלא התרצה ארביב מתשובתה של היועמ"ש, הגיש יחד עם יקיר למשרד הפנים תלונה ב-14.9.18.

מטעם חבר המועצה אביחי ארביב נמסר: "אנחנו הרגשנו שאנחנו מקבלים תשובה לא מספקת מהיועצת המשפטית, שחלק מהסעיפים סותרים את הסעיפים שנכתבו. התייעצנו עם גורמים בפרקליטות, וברגע שנאמר לנו שאנחנו צודקים ושיש לנו קייס הגשנו תלונה למשרד הפנים. אני חושב שזאת החובה שלנו כנבחרי ציבור להרים דגל אדום כשמשהו נעשה באופן שגוי. ההליך עצמו של מגרש הבייסבול לא נעשה כמו שצריך. דילגו שם על הרבה שלבים. הייתה בעיה בהצבעה החוזרת. קיבלנו תשובה מהיועמ"ש שזה לא נכון כי זה היה באותה הישיבה וכי ראש העיר היה נוכח שם, אבל גם אם הוא היה נוכח היה הליך שהוא היה צריך לנקוט בו. הדרך שבה זה נעשה לא הייתה לפי הספר".

יואל יקיר

יואל יקיר

יואל יקיר אמר: "אין שחר לטענות העירייה שהפנייה נעשית ממניעים זרים. אני מזמין את כולם לקרוא את הוראות החוק בסעיף 46 לתוספת השנייה לפקודת העיריות, ולשפוט בעצמם האם ההצבעה עברה באופן הראוי להערכה או לגינוי".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "הצבעת חברי מועצת העיר בעד מגרש הבייסבול בוצעה כדין, ובהתאם להוראות החוק בפקודת העיריות. ההצעה זכתה לרוב של חברי המועצה שמבינים את חשיבות הקמת מגרש ספורט נוסף בעיר. מדובר במגרש משולב שיוקם לשימוש תושבי העיר וישמש הן לבייסבול והן לכדורגל, וייתן מענה לביקוש הרב שיש למתקני ספורט בעיר ולטובת אלפי הילדים, בני נוער ומבוגרים שייהנו ממתקן ייחודי זה.המגרש יוקם במימון משותף של עמותת הבייסבול, עיריית רעננה והטוטו, וינציח את זכרו של עזרא שוורץ ז"ל, שחקן בייסבול שנהרג בפיגוע בביקורו בארץ. יצוין כי הפונה פנה ישירות לעירייה לפני למעלה מחודשיים ונענה בתשובה מפורטת ומנומקת על ידי הלשכה המשפטית.צר לנו כי במקום לברך על פרויקט חשוב שאותו מקדמת העירייה לרווחת כל תושבי העיר וילדיה, עוסק הפונה בניגוח העירייה מתוך ניסיון לטרפד את הקמת המגרש שלא ממניעים ענייניים".

מטעם משרד הפנים טרם נמסרה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר