סניף אל-סם רעננה, קרדיט: גוגל מפס https://goo.gl/JLAQAP
סניף אל-סם רעננה, קרדיט: גוגל מפס https://goo.gl/JLAQAP

לאן יילכו המשתקמים? אחרי יותר מ-20 שנה סניף אל-סם ברעננה צפוי להיסגר

משרד הרווחה החליט להפסיק לתקצב את העמותה ולהעביר את הטיפול לרשויות המקומיות. מטופל לשעבר באל-סם רעננה: "זו החלטה שערורייתית. ללכת לאגף הרווחה זה לא כמו ללכת לאל-סם"

פורסם בתאריך: 20.11.18 12:16

בתחילת חודש נובמבר, קיבלו חברי ההנהלה בעמותת אל-סם מכתב ממשרד הרווחה, המיידע אותם כי לאחר ארבעים שנות פעילות, שיתוף הפעולה של המשרד עכם העמותה ייפסק בסוף חודש דצמבר. המשמעות היא סגירת עשרות הסניפים הפזורים ברחבי הארץ, ביניהם סניף רעננה. משרד הרווחה צפוי להעביר לגורמי הרווחה בעיריות את הטיפול במשתקמים מסמים.

"הם רוצים שכל מטופלי אל-סם יפנו לאגפי הרווחה של העיריות במקום לאל-סם", אמרה אורנה לשם, מנכ"לית העמותה, לצומת השרון, "הם לא ערוכים לזה. כמו כן, ילד בן 14 ששולחים אותו לאגף הרווחה זה לא תמיד המסר הנכון. לכן אל-סם היה פיתרון מצוין. גם בתי ספר יכלו להפנות, והכל היה בצורה דיסקרטית לחלוטין. אמהות לא רוצות שהילדים שלהם ילכו לרווחה. זה חבל מאוד מה שקורה כאן".

טוהר נעים צילום דימה טליאנסקי

"זוהי החלטה שערורייתית". טוהר נעים. צילום: דימה טליאנסקי

אחד הסניפים הותיקים של העמותה נמצא ברחוב הכנרת ברעננה כבר למעלה מעשרים שנה. טוהר נעים, תושב רעננה שהתראיין בעבר על תהליך שיקומו, הסביר את חשיבותו של הטיפול באל-סם כחלק מהשיקום שלו. "אני יכול להגיד לך עם יד על הלב, שלתמי קידר, המטפלת שלי באל-סם, היה חלק מאוד משמעותי בשיקום שלי", סיפר נעים לצומת השרון, "אני הייתי מחכה לשיחה איתה פעם בשבוע, זה היה המפלט שלי. אם סוגרים את אל-סם רעננה, זה בעייתי מאוד, מתוך עשרות אלפי התושבים בעירייה יש המון מכורים שלא מדווחים ולא מוכרים לעירייה. לא קוראים לבעיה בשמה. איך הם יכולים לקחת את המושכות של אל-סם? זו דרך התנהלות אחרת לחלוטין. ללכת לרווחה זה לא כמו ללכת לאל-סם. זוהי החלטה שערורייתית. מעבר לזה שאנחנו המתבגרים ובני הנוער מקבלים תהליך טיפולי והכוונה, היה גם אלמנט טיפולי ושיקומי להורים. יש שם קבוצות מאוד מרכזיות להורים כי ההורים עצמם חווים את זה. ההורים שלי הלכו לקבוצות טיפוליות, טיפולי תמיכה, זה מאוד סייע ועזר".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה קבלה את הודעת משרד הרווחה על הפסקת תקצוב העמותה. במקביל עודכנה העירייה על ידי המשרד כי תמצא חלופה מתאימה ומקצועית כנדרש. האגף לשירותים חברתיים נמצא בקשר שוטף עם משרד הרווחה על מנת לגבש ולקבל את החלופה כאמור".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "משרד העבודה והרווחה החליט להעביר את הטיפול בנפגעי התמכרויות מעמותות המיקור חוץ לרשויות המקומיות מתוך מטרה לשפר ולהרחיב את המענה לסובלים מהתמכרויות ולהיטיב את מצבם. המשרד נערך למעבר ועובד בתיאום מול העמותות והרשויות המקומיות כדי שהמעבר יתבצע באופן מיטבי לרווחת מטופלינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מכורה נקיה

    אתם הורסים את התהליך שיקום, זורקים אותנו לרחוב, זה מה שאתם גורמים, מתי תבינו שזה תהליך נפשי עם מטופלים כמוני, ולא איזה לשכת רווחה, הורסים את תהליך שיקום שלנו, לא כולנו חזקים מספיק, מבינים את ההשלכות של זה?

  2. אחד מהשכונה

    מה?? לאן לרחוב זורקים אותי מה רווחה הם הרסו לי ולאחי את החיים הם חלק מזה שנפלתי לסמים

  3. התערבות מיידית

    בושה וחרפה למדינת ישראל
    עושים פה פיגוע חברתי וזה ברור שיש פה משהו פוליטי מסריח ומשרד הרווחה וחיים כץ צריך לענות על הרבה שאלות קשות!!!! וזה ברור שיזרקו את כל הנערים האלה לעזאזל בלי מענה אמיתי

  4. זהר

    רע מאוד שסוגרים להפיך אנח חושב צריך להגדיל תקציב לטפל באנשים ולשקם אותם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר