רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג
רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

גורם ברשימה הדתית: "מרצ חצופים, וינטראוב מתנהלת בהתנשאות"

עוד אמר אותו גורם: "שגברת וינטראוב תתקרר חמש שנים באופוזיציה". הרקע: הצעה לרוטציה בין הדתיים למרצ בתפקיד הסגן בשכר, במסגרת הניסיונות להתגבר על הקשיים בהרכבת הקואליציה

פורסם בתאריך: 12.12.18 16:09

האם ראש העיר חיים ברוידא נמצא על סף הרכבת קואליציה יציבה או שההצעה החדשה שעלתה, רק מחממת יותר את הגזרה הפוליטית ברעננה?

לפי מספר גורמים המקורבים לשולחן המשא ומתן, ההצעה העומדת כרגע על הפרק היא חלוקת תפקיד הסגנות בשכר בין מרצ לרשימה הדתית המאוחדת. אם בתחילת השבוע עלו קולות שקראו לניר קריסטל לוותר על תפקיד הסגנות שהובטח לו על מנת להרחיב אפשרויות במשא ומתן הקואליציוני, כיום נראה כי קיים תסריט אחר לחלוטין – חלוקת התפקיד השני של סגן ראש העיר בשכר בין שתי הסיעות הגדולות במועצה. ברעננה יש שני סגני ראש עיר בשכר וסגן אחד ללא שכר. סגן אחד בשכר יהיה קריסטל, ולפי ההצעה החדשה, כל רשימה (מרצ והרשימה הדתית) תחזיק חצי קדנציה בתפקיד סגן ראש עיר בשכר, ובחצי הנותר תחזיק בתפקיד סגן ראש עיר ללא שכר.

אבל מצד שני, ההצעה הזו, או יותר נכון, התגובות אליה, מחממות את הגזרה הפוליטית ברעננה. "מרצ מחכים לחתימה שלנו", אמר לנו בתחילת היום גורם מ'הרשימה הדתית המאוחדת', "אנחנו היינו צריכים לקבל סגן מלא בשכר, תמכנו בחיים. לא היינו נגדו כמו שהם היו. אין סיבה שהם יקבלו משהו. אבל למען הסדר הטוב, כנראה שנצטרך לעשות ויתורים על חצי תפקיד של סגן בשכר".

אריה פרידמן

צפוי להתחלק בסגנות עם מרצ? ראש "הרשימה הדתית המאוחדת" אריה פרידמן

"ההצעה הזו קיימת, אבל מרצ טרם הסכימה", אמר בבוקר גורם במרצ, "ההצעה הזו לא זרה לי, אבל לא אישרנו אותה. דברים קורים כרגע בהילוך איטי, אין משא ומתן אינטנסיבי".

לאחר דברי אותו גורם, התקבלה התגובה הרשמית של מרצ, שם נאמר: "מרצ רעננה טרם סיימה לדון ולגבש החלטות. נשקול בכובד ראש אופוזיציה ונבחן את מכלול הפניות שנעשו אלינו להצטרף לקואליציה. השיקול ייעשה על בסיס העקרונות והערכים בהם תלויים הדברים ומעל הכל עתיד העיר רעננה כעיר חופשית, ליברלית, מתקדמת ושוויונית. כל דיון אחר אינו רלוונטי כרגע".

התגובה הזו הרגיזה גורם בכיר ברשימה הדתית המאוחדת שאמר: "התגובה של מרצ מחוצפת. הם הבטיחו להימנע בהצבעה שהתקיימה בישיבת המועצה האחרונה, בה מונו חברי ועדת המכרזים למינוי בכירים. למרות זאת, הם הצביעו נגד הצעת המינוי של ראש העיר ובכך לא קיימו את הבטחתם ואכזבו את ראש העיר. לדעתי צריך להקים קואליציה ללא מרצ. היא מתנהלת בהתנשאות. הסיעה הזו חושבת שעם ארבעה מנדטים, היא תנהל את הקואליציה. הציבור הדתי צריך להתאחד ולעבוד נגד מרצ. אני בעד שתקום קואליציה ללא מרצ, היא איבדה הרי 20% מכוחה. אנחנו תמכנו בברוידא והם לא, לכן הם לא צריכים לשבת בקואליציה. שגברת וינטראוב תתקרר קצת באופוזיציה למשך חמש שנים".

אז אתה קורא לאיחוד הסיעות הדתיות?
"אפילו שהיו מחלוקות בין 'באמונה' וב'רשימה הדתית המאוחדת', הדבר הטבעי זה להתאחד בין שתי הסיעות. מה שהיה, היה. אנחנו מייצגים את הציבור הדתי וצריכים להוות משקל נגד לסיעה שרוצה להפר את הסטטוס קוו".

איילה בר מסרה בשמו של חיים ברוידא: "כשייחתמו ההסכמים, הכל יהיה גלוי ושקוף לעיני כלל הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בני וולך

    זו ידיעה ישנה.זו היתה אופציה צפויה וכנראה מה שיקרה בסופו של דבר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר