מצלמת אבטחה. צילום אילוסטרציה עזרא לוי
מצלמת אבטחה. צילום אילוסטרציה עזרא לוי

מאות מצלמות צפויות לרשת את העיר עד סוף שנת 2019

עיריית רעננה הודיעה אתמול על זכיית חברת הטכנולוגיה "מוטורולה סולושנס" בע"מ במכרז לאספקת מערכות שליטה ובקרה בעיר. המשמעות: מאות מצלמות שיפוזרו ברחבי העיר עד סוף שנת 2019

פורסם בתאריך: 21.1.19 10:40

עיריית רעננה הודיעה אתמול על באופן רשמי על זכייתה של חברת הטכנולוגיה "מוטורולה סולושנס" בע"מ, במכרז על אספקת מערכות השליטה והבקרה לעירייה.

המכרז, כולל התקנה והטמעת מערכת שליטה ובקרה במוקד העירוני, שתורכב ממצלמות וחיישנים שישענו על מערכת תשתיות מחשוב שכבר קיימת בשטח. בשלב הראשון של הפרויקט, הצפוי להסתיים בסוף 2019, יוטמעו מערכות ביטחון, חירום וסדר ציבורי, שיכללו מאות מצלמות וסנסורים בנקודות מפתח ברחבי העיר כמו כניסות ויציאות מהעיר, צמתים מרכזיים, נקודות עניין במרכז העיר, בתי ספר ועוד. בעירייה מספרים כי מטרת המערכות הינה לסייע לעירייה לתת שירותים טובים יותר בהיבט הביטחון האישי, היערכות לשעת חירום, ניטור מידע ואפיון תרחישים הנובעים מהחמרה בתנאי מזג האוויר כמו הצפות, עצים שנפלו ועוד.

בעירייה הודיעו כי זכיית חברת הענק במכרז, היא חלק מ"מהפכת העיר החכמה" של רעננה, ושבהמשך יוטמעו מערכות לשליטה במערך הרמזורים, מערכות לניטור איכות הסביבה, מערכות לניהול חשמל, מערכות לניהול שפ"ע, מערכות לניהול מים וביוב ועוד.

"הפיכת רעננה לעיר חכמה הינו מהלך אסטרטגי", אמר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, "אשר יתרום תרומה משמעותית לניהול עירוני מושכל יותר לחיסכון, להגברת ביטחון התושבים, להרחבת השירותים והנגשתם לכלל האוכלוסייה בעיר, במטרה להביא לשיפור מתמיד ומתמשך באיכות החיים של תושבי רעננה. זהו שלב ראשון ביישום חזון החדשנות שלי, להחזיר את רעננה להיות עיר מובילה ומתקדמת".

מלבד המכרז במסגרתו יותקנו מאות מצלמות נוספות ע"י חברת "מוטורולה סולושנס", יש לציין כי בעיר כבר קיימת רשת מצלמות מצומצמת שהפסיקה לפעול לפני מספר שבועות, עקב הכנת תשתיות המחשוב החדשות והמעבר למערכת חכמה. בשל כך, מספר תקריות נרשמו ללא תיעוד למרות נוכחות מצלמות במקום. לדוגמא, לפני כחודשיים עבר תושב העיר סמיון פילקו תאונת דרכים בעת שרכב על אופניו ברחוב בורוכוב, אך בשל העובדה שהמצלמה במקום לא פעלה כחלק מההכנה להטמעת המערכת החכמה, אין תיעוד למקרה, מה שגרם לבתו של סמיון לפנות לציבור לעזרה ולחפש עדים לתאונה.

סמיון פילקו, באדיבות המשפחה

נפצע בתאונה, אין תיעוד. סמיון פילקו, באדיבות המשפחה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעיון מצוין וחשוב מבחינת בטיחות. אני רק מקווה שאף אחד לא הולך לעשות בו שימוש לטובת דוחות חניה. כי אם ההסטוריה הנוראה הזאת מהעיריה הקודמת אני משווה שגמרנו!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר