רעננה. צילום ניר קידר
רעננה. צילום ניר קידר

מפתיע: דרישות נמוכות יחסית לערים אחרות במכרז לאדריכל העיר

במכרז שפרסמה עיריית רעננה לתפקיד, הוצגו דרישות המינימום על פי משרד הפנים, אבל הדרישות נמוכות מדרישות שהוצבו לתפקיד בערים שכנות. כך למשל, לא נדרש ברעננה ניסיון בתכנון ובינוי ערים, בעוד בערים אחרות כן

פורסם בתאריך: 5.2.19 17:24

גורמים במחלקת ההנדסה בעיריית רעננה, הופתעו מדרישות הסף הנמוכות יחסית שהוצגו במכרז למשרת אדריכל העיר שהתפרסם לאחרונה באתר העירייה. דרישות הסף שהוצגו לתפקיד היוקרתי, תאמו לדרישות המינימום שמציג משרד הפנים לתפקיד, והיו נמוכות במידה ניכרת ממכרזים לתפקידים זהים בערים שכנות. תפקיד אדריכל העיר הוא תפקיד בכיר באגף ההנדסה בעירייה. בין עיקרי התפקיד ניתן למנות בקרה אדריכלית על תוכניות והיתרי בניה, פיתוח מדיניות התכנון של הרשות ויישומה, מתן מענה לפניות הציבור ועוד.

על פי המכרז שפרסמה עיריית רעננה, אחת מדרישות הסף היא חמש שנות ניסיון כללי בענף התכנון ובניה (דרישת מינימום של משרד הפנים), אך לא נדרש מהמועמד ניסיון בתכנון ובינוי ערים כלל. לשם השוואה, במכרז לתפקיד אדריכל העיר שעיריית כפר סבא פרסמה, נדרש מהמועמד כדרישת סף ניסיון של חמש שנים בתכנון ובינוי ערים ובליווי וקידום פרויקטים עירוניים. במכרז של עיריית רמת השרון למשרה, דרישת הסף היא שש שנים של ניסיון בתחום תכנון ובינוי ערים.

בנוסף, בשני המכרזים, בכפר סבא וברמת השרון, נדרשים מהמועמד ניסיון ניהולי ובקיאות וידע בתחום התב"ע (תכניות בניין ערים), כאשר במכרז ברעננה, ניסיון ניהולי לא נדרש כלל וניסיון מוכח בעריכת תכניות בניין עיר מודגש רק כיתרון ולא כדרישת סף.

המכרז למשרת אדריכל העיר ייסגר ב-13 לפברואר. כזכור, אדריכל העיר לשעבר, יאשי סער, סיים את תפקידו בחודש דצמבר האחרון לאחר 12 שנים בתפקיד כאשר זכה במכרז של מינהל התכנון במשרד האוצר, ונבחר לתפקיד סגן מתכנן מחוז ירושלים. מי שמכהן כממלא מקום בתפקיד אדריכל העיר מאז דצמבר הוא עמית קפוזה, שכיהן כסגן אדריכל העיר של סער.

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מקפידה לפעול על פי הכללים וההנחיות של משרד הפנים בהגדרות תפקידים ברשות, בהתאם לדרישות תנאי הסף שמפרסם המשרד, וכמקובל ברשויות מקומיות המקפידות לפעול ע"פ מנהל תקין. זאת על מנת להקפיד על עקרון השוויוניות ולקיים תחרות ראויה. כך נעשה גם במכרז לתפקיד אדריכל הרשות. יתרה מזו, הוספנו דרישות בניסיון המקצועי על מנת להבטיח כי המועמד יענה לצרכים הייחודיים שלנו כוועדת תכנון ובנייה מקומית עצמאית. עיריית רעננה תקפיד לבחור לתפקיד את המועמד הטוב והראוי ביותר עבור העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר