יעקב ניסי, סוזנה שגב וארמנדו תשובה
יעקב ניסי, סוזנה שגב וארמנדו תשובה

וידיאו | תושבים ברעננה: "הייתה אזעקה ואחר כך שמענו את הבום"

נעים בין דרישה לתגובה צבאית לרצון להבלגה, מזדהים עם תושבי עוטף עזה ומקווים שמדובר באירוע חד פעמי. שאלנו תושבים מה הם חושבים על הטיל שפגע בבית במשמרת, קילומטרים ספורים מרעננה

פורסם בתאריך: 25.3.19 17:44

תושבים ב-33 יישובים בשרון התעוררו היום בשעות הבוקר המוקדמות לצליל שלא שמעו במשך שנים: אזעקת "צבע אדום", שפעלה כמה רגעים לפני שטיל ששוגר מרצועת עזה פגע פגיעה ישירה בבית במושב משמרת, וגרם לפציעתם של שבעה, ביניהם סוזן וולף, מורה בבית הספר מגד ברעננה.

פגיעת הטיל במושב משמרת. צילום באדיבות המשטרה

פגיעת הטיל במושב משמרת. צילום באדיבות המשטרה

למרות שברחבי רעננה לא הושמעה אזעקה בשל שיוכה לאזור אחר בשרון על פי חלוקת פיקוד העורף, בחלק משכנותיה של רעננה, כפר סבא לדוגמא, הושמעה אזעקה, שהגיעה לאוזניהם של לא מעט תושבים ברעננה, שמספרים כי אף שמעו את הפיצוץ במשמרת.

"בהתחלה חשבתי שהאזעקה קשורה לרוחות, כי היה מזג אויר סוער אתמול", מספרת סוזנה שגב, תושבת העיר, "ואחר כך הבנתי שזו אזעקה, ואחר כך שמעתי את הבום. זה בסדר, נכנסנו לשגרה, קמנו והמשכנו. אבל אנחנו צריכים להבין שיש שמה בעוטף עזה, כבר יום יום, אנשים שבשגרת חיים שלהם מאוד קשה להם, בהכל, בחינוך שלהם. אנחנו צריכים לעשות מעשה ולהפסיק את הסיפור הזה. זה לא ייתכן, זה לא ייתכן שהשגרה שלנו תהיה לקויה ונהיה אדישים. עובדה שזה באמת מדאיג מאוד, ולכן צריך לעשות צעד דרסטי, או להנה או להנה. אין אפשרות כזאת שיום יום, נקבל את הבום, ונשתוק".

יעקב ניסני, תושב כפר סבא והבעלים של "נעלי בית העור" ברחוב אחוזה, מספר כי גיסתו גרה בקרבת הבית שנפגע. "הטיל שנפל היה בקרבת הבית של בת אחי במושב משמרת", אומר ניסני, "הדלקתי את הטלוויזיה פתאום אני רואה את החתן שלה בטלוויזיה. הילדים כולם קמו אצלם, היו בפאניקה. היום אני מבין מה קורה בעוטף עזה, שהילדים שמה מסכנים, וביבי צריך לטפל בנושא, כבר הגיע הזמן, זה עבר קו אדום".

מה אתה חושב על המוכנות של רעננה?

"אני מקווה שלא יהיה לזה המשך, אני מקווה שביבי ישים סוף לדבר הזה. אני מקווה שבאמת יהיה פיתרון".

"שמענו את האזעקה בבוקר, התעוררנו בחמש וחצי, ירדנו לחדר מדרגות תוך כמה רגעים", מספר בעל עסק נוסף בעיר שמתגורר ברעננה, "שמענו גם את הפיצוץ. תושבי השרון ורעננה סוף סוף הרגישו מה שתושבי הדרום מרגישים, וילדיהם עברו את כל החרדות שהילדים שלהם עוברים. אולי הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר ותעשה משהו".

ארמנדו תשובה, תושב רעננה, מספר על חשש של ממש. "צריך להיות הבלגה, צריך להבליג עד אחרי הבחירות, זה מה שאומר ביבי. אנחנו ניצלנו בנס, ממש בנס, מזל, אבל המזל לא יכול לשחק כל הזמן. זה דבר חמור מאוד מה שהיה, מאוד חמור. הקבינט צריך לשבת ולהחליט".

אתה מפחד? אתה מרגיש שזה מפוצץ את הבועה של תושבי השרון?

"כן, זה לב השרון, מה זה משמרת? זה לב השרון".

אתה מרגיש שהעיר שלנו מוכנה?

"כן, כמו כל עיר, נכון, צריך לחשוש, אין מה לעשות, אבל צריך גם לתת תגובה. הקבינט אני מאמין, יעשה את שלו".

יש לך מקלט בבית?

"כן".

אז במקרה הצורך יש לך לאן ללכת.

"כן, אבל לא לכולם יש מקלט, יש בניינים שאין בהם מקלט".

יש מקלטים עירוניים.

"אני מקווה שלא נצטרך את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר