מימין: אלי אלוש, רונית וינטראוב. צילומים תומר נויברג, פרטי
מימין: אלי אלוש, רונית וינטראוב. צילומים תומר נויברג, פרטי

עימות בין מרצ לרשימה הדתית על רקע תמיכה בבית כנסת

במרצ מבקרים העברת 110 אלף שקלים לטובת שיפוצים בבית הכנסת "ישורון". ברשימה הדתית המאוחדת אומרים: "יש למרצ אג'נדה אנטי דתית, לא התנגדנו למתן תמיכות לגופים המזוהים עם החילוניות כמו הנוער הגאה"

פורסם בתאריך: 27.3.19 10:17

סיעת האופוזיציה מרצ, הביעה השבוע ביקורת חריפה על ההחלטות שהתקבלו בישיבת ועדת התמיכות של העירייה, שהתקיימה ביום ראשון האחרון. במהלך ישיבת הוועדה, אושרה תמיכה 110 אלף שקלים לטובת שיפוץ של המבנה הנוכחי של בית הכנסת "ישורון". זאת למרות שקהילת בית הכנסת מבקשת כבר עשור להרוס את המבנה הישן ולבנותו מחדש, ולאחרונה אף פנתה לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שיסייע לה. יוזמת בנייתו של בית הכנסת מחדש נתקלה לאורך השנים בהתנגדויות רבות מטעם דיירי הרחוב בו שוכן בית הכנסת, התנגדויות שקיבלו רוח גבית מסיעת מרצ.

"כיצד בית הכנסת "ישורון" שהגיש בקשה לעירייה שתקצה לו את הקרקע עליה הוא ממוקם, כדי שיוכלו להרוס את המבנה ולבנותו מחדש, מבקש כעת 110 אלף שקלים לשפץ את המבנה הישן? זאת בקשה תמוהה", אומרים במרצ, "אם ישנו מאבק לבנות בית כנסת חדש, אז מדוע הכסף ניתן לשיפוצים? הם הולכים להוציא מאות אלפי שקלים כדי לשפץ מבנה שהם מתכוונים להרוס אותו?".

בית הכנסת "ישורון". קרדיט: אברהם פרשה

בית הכנסת "ישורון". צילום אברהם פרשה

במרצ טוענים כי ההחלטות שמתקבלות בוועדת התמיכות אינן אובייקטיביות בשל רוב דתי בוועדה. הוועדה מורכבת משבעה חברי מועצה: עדית דיאמנט (מרצ), מיכאל רייזמן (לב, סיעתו של איתן גינזבורג), דרורה כהן (הרשימה הדתית המאוחדת), רחמים שלום (חיים ברעננה, סיעתו של חיים ברוידא), חיים גולדמן (באמונה), אילן כהן (ליכוד) וארז ברט (רעננה מכל הלב), כאשר השניים האחרונים אינם משתייכים לסיעה דתית כלשהי אך מזוהים עם הציבור הדתי. "אנחנו רואים כאן ועדת תמיכות שנשענת על רוב דתי מוחלט. כיצד יתקבלו ההחלטות באובייקטיביות?", אומרים במרצ.

מנגד, בסיעה הדתית הגדולה במועצה, הרשימה הדתית המאוחדת, טוענים כי מרצ מצד אחד מבקשים למנוע את בנייתו מחדש של בית הכנסת אך בו בזמן מבקשים למנוע שיפוץ של מבנה בן 60 שנים, וכך מונעים כל אפשרות לחדש את המבנה.

"מרצ לא רוצים שיפנו ויבנו את בית הכנסת ישורון מחדש, הם רוצים שזה יישאר ככה. הם היו מתנגדים נחרצים למהלך", אמר עו"ד אלי אלוש, יו"ר הרשימה הדתית המאוחדת, "הם לא יכולים לאחוז במקל בשני הצדדים. שמרצ יחליטו. הם קודם מתנגדים להרס ובנייה מחדש ועכשיו לשיפוצים? מה הם רוצים שקהילת "ישורון" תעשה? לגבי טענות מרצ על רוב דתי בועדה, המציאות היא שהקואליציה היא לא אותה אחת שהייתה בקדנציה הקודמת. נכון, יש יותר נציגים לציבור הדתי. ארז ברט, אילן כהן, הם לא אנשים שרצו על טיקט של סיעה דתית אבל הם יצביעו לתמיכה בקהילות דתיות. אגב, אנחנו לא התנגדנו למתן תקציב לנוער הגאה או לתנועות המזוהות עם חילוניות. יש פה אג'נדה אנטי דתית מצד מרצ".

אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

עו"ד אלי אלוש. "אג'נדה אנטי דתית". קרדיט יאיר גרזון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר