חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום

האם הגן של ילדיכם מחוסן?

בחצי השנה האחרונה כשמונה גנים הצטרפו למיזם "מחוסגן", שמציע לגנים ליווי של רופא שכולל מעקב אחר השלמת תוכנית החיסונים של הילדים, ומבקש למנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לגנים פרטיים. האם הגן שלכם ברשימה?

פורסם בתאריך: 24.4.19 14:12

נושא החיסונים עלה לאחרונה לכותרות בשל התפרצות מגפת החצבת, ואיתו גם מיזם "מחוסגן" – המיזם ההתנדבותי שקם לפני כשבעה חודשים במטרה להציע לגנים ליווי של רופא שכולל מעקב אחר השלמת תוכנית החיסונים של הילדים, ולמנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לגנים פרטיים. בבדיקה שביצעה מערכת "צומת השרון" מול נתוני "מחוסגן", מספר הגנים ברעננה שהצטרפו לפרויקט עמד בחודש נובמבר האחרון על שניים, ומאז הספיק כבר לגדול לשמונה גנים.

"בגלל החשיבות של העניין, ובשל יש שיתוף פעולה של ההורים, זה טוב לכל הצדדים, לא רואה בזה משהו פסול", סיפרה ריקי רינג, אחת הגננות שמשתתפות במיזם, "אני לא יודעת איזה ילדים מחוסנים בגן, ודרך המחוסגן אני יכולה לקבל יותר שיתוף פעולה עם ההורים. בלי המיזם, ההורים לא מחויבים להביא לי מפנקס חיסונים, אבל כשאני אומרת שאני תחת המיזם של מחוסגן וצריך להציג פנקס חיסונים זה מתקבל אחרת".

"כואב לי שאנו צריכים היום להתמודד גם עם הפחד מפני מחלות אשר יכלו להיכחד מהעולם בזכות החיסונים", אומרת סתו אברהמי, מנכ"לית המיזם "מחוסגן", "הגננות יוצאות מגדריהן כדי לשמור על כל ילדי הגן ואנו פוגשים מידי יום הורים רבים שפשוט חוששים ומפחדים בגלל כל ההטעיות שהם ראו ברשת. הרופאים המתנדבים שלנו משוחחים איתם, ומרגיעים את פחדם, והם הולכים לחסן בשמחה. ההורים הם אלה שצמאים להגנה הזו.״.

אז איזה גנים ברעננה הם "מחוסגנים"?

גן חיה – רחוב טרומפלדור 4

גן מתוקי – רחוב אשר 23

גן שלומית – רחוב דגניה 26

גן הדור הבא – רחוב דגניה 31

גן מירב והחברים – בורוכוב 51

גן גילי וליזי – רחוב פרדס משותף 5

גן טלילנד – רבקה גובר 5

הגן של ריקי וציפי – מורדי הגטאות 13

יש לציין כי בגנים שהצטרפו למיזם, התניית הרשמת הילד לגן בהצגת פנקס חיסונים צפויה להתחיל רק משנת הלימודים הקרובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר